4 marca, 2025

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Linia lotnicza podała, że ​​poważne turbulencje na pokładzie lotu 321 Singapore Airlines z Londynu spowodowały śmierć jednej osoby, a inne zostały ranne.

Linia lotnicza podała, że ​​poważne turbulencje na pokładzie lotu 321 Singapore Airlines z Londynu spowodowały śmierć jednej osoby, a inne zostały ranne.

Linie Singapore Airlines ogłosiły dzisiaj, we wtorek, że jedna osoba na pokładzie samolotu Singapore Airlines zginęła, a dziesiątki zostały ranne, gdy samolot lecący z Londynu do Singapuru napotkał „nagłe, poważne turbulencje”. W oświadczeniu opublikowanym na swojej stronie internetowej linia lotnicza podała, że ​​lot SQ321 lecący z londyńskiego lotniska Heathrow został przekierowany do Bangkoku i wylądował we wtorek na lotnisku Suvarnabhumi o godzinie 15:45 czasu lokalnego. Strona na Facebooku.

Dodał: „Możemy potwierdzić, że na pokładzie Boeinga 777-300ER były osoby ranne i jedna osoba zginęła”. Mówiło poprzednie oświadczenieDodał, że na pokładzie było 211 pasażerów i 18 członków załogi.

Różne agencje informacyjne zacytowały wypowiedź dyrektora lotniska Suvarnabhumi Kittipong Kittikashorn, który powiedział na konferencji prasowej, że zmarłym pasażerem był 73-letni Brytyjczyk. Kittikashorn dodał, że siedem osób, niektóre z urazami głowy, zostało ciężko rannych. Dodał, że kilkudziesięciu innych zostało rannych w różnym stopniu.

Według agencji prasowych szpital Samitivej Srinakarin w Bangkoku udzielił pomocy łącznie 71 osobom, w tym sześciu ciężko rannym.

Zdjęcie z filmu przedstawia Boeinga 777-300ER Singapore Airlines siedzącego na płycie lotniska Suvarnabhumi w Bangkoku, otoczonego pojazdami uprzywilejowanymi, 21 maja 2024 r., po tym, jak lot SQ321 został przekierowany z Londynu do Singapuru po napotkaniu poważnych turbulencji.

Pongsakorner Rudvai za pośrednictwem Reuters


BBC News jest siecią partnerską CBS News wspomniany Uważa się, że zmarły w czasie zamieszek doznał zawału serca.

Na nagraniu z tajskiego lotniska widać, jak pasażerowie schodzą po rampie na pas startowy samolotu, który był otoczony przez pojazdy uprzywilejowane.

Widziano kilka osób leżących na plandece pod namiotem w zatłoczonej strefie segregacji na lotnisku i personelu medycznego.

Linie lotnicze złożyły „najgłębsze kondolencje rodzinie zmarłego” i zapewniły, że zapewniają pomoc wszystkim pasażerom i załodze lotniczej.

Boeing złożył także kondolencje rodzinie pasażera, który zginął w wypadku Oświadczenie zamieszczono w mediach społecznościowych. Amerykański gigant lotniczy oświadczył, że jest w kontakcie z Singapore Airlines i jest gotowy wspierać przewoźnika w badaniu incydentu.

Zdjęcie wnętrza lotu SQ321 Singapore Airlines wykonano 21 maja 2024 r. po skierowaniu samolotu na międzynarodowe lotnisko Suvarnabhumi w Bangkoku w Tajlandii po napotkaniu silnych turbulencji.

Reutersa/Stringera


Śledź dane z Świadomość lotu Strona internetowa pokazała, że ​​samolot Singapore Airlines nagle spadł z wysokości około 37 000 stóp na 31 000 stóp w ciągu zaledwie pięciu minut. Lądowanie nastąpiło po około 10 godzinach lotu z Londynu, gdy Boeing 777 zakończył przeprawę przez Morze Andamańskie i zbliżył się do wybrzeża Tajlandii.

Pasażer Safran Izmir powiedział: „Nagle samolot zaczął się przechylać w górę i poczułem wibracje, więc zacząłem przygotowywać się na to, co się dzieje, i nagle nastąpił bardzo duży spadek, więc wszyscy pasażerowie niezapięci pasów bezpieczeństwa zostali natychmiast wrzuceni do środka. sufit.” Agencja informacyjna Reuters. „Niektórzy ludzie uderzali głowami w górne półki bagażowe, robiąc w nich wgniecenia. Uderzyli w miejsca, w których znajdują się światła i maski, i rozbili się na nie.”

Ratownicy medyczni oceniają i leczą osoby dotknięte poważnymi turbulencjami na pokładzie lotu SQ321 Singapore Airlines, w strefie segregacji na lotnisku Suvarnabhumi w Bangkoku, 21 maja 2024 r., po przekierowaniu lotu z Londynu do Singapuru na tajskie lotnisko.

Pongsakorner Rudvai za pośrednictwem Reuters


Inny pasażer, Andrew Davies, który we wtorek rozmawiał z BBC News o wstrząsającej podróży, zamieścił zdjęcie Seria wiadomości w mediach społecznościowych Wcześniej opisałem całe zdarzenie.

„Straszne przeżycie” – powiedział. „Wiele osób zostało rannych, w tym stewardessy, które wstały i robiły, co mogły”.

Davis powiedział, że przed katastrofą samolotu było „bardzo niewiele ostrzeżeń”, ale zapaliła się kontrolka niezapiętych pasów bezpieczeństwa.

„Natychmiast zapiąłem pasy i samolot spadł” – powiedział, opisując chaos w kabinie, gdy ludzie krzyczeli o rozrusznik serca, a pasażerowie z przeszkoleniem medycznym próbowali pomóc rannym.


Jak zmiany klimatyczne pogarszają zakłócenia w lotnictwie

„Członek załogi Singapore Airlines powiedział, że to najgorszy wynik w historii lotnictwa od 30 lat” – napisał Davis w tweecie, dodając: „Wyciągnięta lekcja – zawsze zapinaj pasy bezpieczeństwa. Każdy, kto odniósł obrażenia, nie zapiął pasów”. Pasy bezpieczeństwa.”

Według linii lotniczych na pokładzie było czterech Amerykanów. Pozostali pasażerowie to 56 z Australii, 47 z Wielkiej Brytanii, 41 z Singapuru, 23 z Nowej Zelandii, 16 z Malezji, pięciu z Filipin, czterech z Irlandii, trzech z Indii i po dwóch z Kanady, Indonezji, Birmy i Birmy Pakistan. Hiszpanii oraz po jednym z Niemiec, Islandii, Izraela i Korei Południowej.

Choć turbulencje podczas lotu stają się coraz bardziej powszechne na wielu trasach, przypadki śmiertelne i poważne obrażenia są rzadkie. cztery Ludzie zostali ranni Z powodu poważnych turbulencji podczas lotu krajowego do USA na Florydzie w lipcu 2023 r.

Klimatolodzy tak mają Ostrzegł podróżnych, aby byli przygotowani do większej liczby opóźnień i odwołań lotów oraz częstszych i poważniejszych zakłóceń, zwłaszcza na trasach nad szybko ocieplającymi się oceanami na świecie, w wyniku Zmiana klimatu.

Wpływ zmian klimatycznych na podróże lotnicze jest znacznie szerszy niż tylko zwiększone turbulencje, mówi Tracy Wolf, producentka ds. klimatu w CBS News. Lotniska dotknięte poważnymi powodziamiEkstremalne upały i opady utrudniają starty i lądowania, a nawet uderzenia piorunów w powietrze.

Alex Sundby wniósł wkład w raportowanie.

READ  ONZ potępia zakaz finansowy dla francuskich mediów | wolność wiadomości prasowych