5 października, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Lego Horizon Adventures nie jest typową grą Lego

Lego Horizon Adventures nie jest typową grą Lego

Podstawowe elementy gry Lego pozostają w dużej mierze niezmienione od ponad 20 lat: rozbijaj wszystko na cegły i klocki, zbieraj dziesiątki postaci, a następnie używaj ich, aby wskakiwać z powrotem na poziomy i rozwiązywać wcześniej zablokowane łamigłówki. Lego Horizon Adventures ma trochę tego DNA, a powrót do stacjonarnej kamery, takiej jak gry sprzed Skywalker Saga, sprawia, że ​​czujesz się jak w klasycznej grze Lego z przeszłości, ale po 30 minutach gry w trybie dla jednego gracza i trybie współpracy , Odszedłem, myśląc, że to najbardziej kinowa gra Lego. Zamiast skupiać się na niszczeniu i zbieraniu rzeczy, skupiamy się na historii Guerrilla – przepuszczając ją przez filtr przyjazny dzieciom.

„Byliśmy zdeterminowani, aby stworzyć grę Lego inną niż wszystkie inne gry Lego” – powiedział mi po sesji praktycznej James Wendler, dyrektor ds. narracji w Guerrilla. „Z wizualnego punktu widzenia chcieliśmy wyrazić to w tym sensie, że chcieliśmy stworzyć grywalny film Lego pod względem jakości wizualnej, ale jedną z rzeczy, która jest w nim naprawdę wyjątkowa i bardzo różni się od innych gier, jest to, że wszystko jest takie samo jak widać, składa się z pojedynczych klocków, teoretycznie każdy zasób mógłby być wykonany z materii fizycznej, jak klocki Lego”.

Lego Horizon Adventures wyróżnia się na tle innych gier Lego pod wieloma względami, czego wyraźnym przykładem jest oprawa wizualna.

Oczywiście, ma rację. Tradycyjnie gry Lego mają klocki w obszarze gry, a tła zaprojektowane tak, aby bardziej przypominały tradycyjne środowiska gier wideo, a ta różnica w połączeniu ze wspaniałą grafiką sprawia, że ​​Lego Horizon Adventures od razu się wyróżnia, gdy ją zobaczysz.

Ale gra z nim też jest trochę inna niż w klasycznych grach Lego. Jasne, możesz rozbić część otoczenia, aby zebrać monety, ale nie tak bardzo, jak w innych grach Lego i nie wydaje się, aby licznik monet zachęcał do otwierania niektórych skrzynek, takich jak „Prawdziwy poszukiwacz przygód”. To dlatego, że tak naprawdę nie jest to gra towarzyska, taka jak Lego Batman czy Lego Star Wars. To, jak twierdzi Winderler, przypomina oglądanie filmu Lego z Aloy, Rostem i innymi gwiazdami Horizon Zero Dawn.

READ  Kooperacja Baldur's Gate 3 oddaje chaos RPG Dungeons & Dragons

Mam tu na myśli konkretnie Zero Dawn. Lego Horizon Adventures zmienia kształt gry z 2017 roku pod kluczowymi względami, aby była bardziej wciągająca i przyjazna dzieciom, ale bez całkowitego ponownego wyobrażenia sobie jej historii. „To nie jest wierna opowieść ani parodia” – wyjaśnił Windeler, który powiedział, że ukończenie gry zajmie graczom około 7-8 godzin, chociaż istnieją elementy dotyczące powtarzalności, które zostaną ujawnione później. „Chcieliśmy naśmiewać się z własności intelektualnej; chcieliśmy wykorzystać cały humor odnoszący się do samego siebie, jaki kryje się w właściwościach klocków Lego”.

„Naprawdę chcieliśmy mieć pewność, że gra będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem […] Nie stworzyliśmy całej gry z otwartym światem i nie umieściliśmy jej tutaj. Opowiedzieliśmy historię, która w naszym odczuciu uchwyciła ducha oryginału, niektóre motywy […] „To coś więcej niż tylko inspiracja”.

W Lego Horizon Adventures można grać samodzielnie, ale gra została zaprojektowana z myślą o współpracy pomiędzy członkami rodziny lub przyjaciółmi, lokalnie lub online.
W Lego Horizon Adventures można grać samodzielnie, ale gra została zaprojektowana z myślą o współpracy pomiędzy członkami rodziny lub przyjaciółmi, lokalnie lub online.

Biorąc pod uwagę, że pierwotnie tematy te obejmowały takie kwestie, jak zmiany klimatyczne i zwyczaje firm polegające na przejmowaniu kontroli nad dylematami w celu zaoferowania rozwiązania, zanim sytuacja się pogorszy, zastanawiałem się, jaka część gry będzie poświęcona konkretnie tym rytmom. „Zdecydowanie zepchnęliśmy na dalszy plan niektóre bardziej złożone, naprawdę mroczne motywy. Te pomysły są w grze, ale są bardzo subtelne” – powiedział. „Jak wiecie, akcja rozgrywa się w teraźniejszości i w dużej mierze koncentruje się na bardziej emocjonalnej historii dziewczynki poszukującej matki, która zostaje wciągnięta w przygodę niosącą ze sobą egzystencjalne ryzyko”.

Tak jak przekłada to historię i świat na kostki i figurki, jedną z najfajniejszych części mojej wersji demonstracyjnej było to, jak przekształciło system celowania w słabe punkty serii w prostszą wersję, z którą mniej doświadczeni gracze mogą łatwiej sobie poradzić, zwłaszcza na mniejszym Nintendo Zmień konsole. „Dużo się nad tym zastanowiliśmy” – ujawnił Wendler.

READ  BioWare firmy EA zwolni 50 osób i zerwie powiązania z konsorcjalną grupą testującą słowa kluczowe

„Ale chcieliśmy też mieć pewność, że zachowaliśmy sposób myślenia taktycznego i walki, który fani serii mogą znać również. Zatem mimo że schematy sterowania są bardzo proste, poznacie mechanikę, np. [focusing] W punkcie słabości, ale jest też coś w rodzaju złożoności; Dostępny jest suwak trudności, a jeśli przesuniesz go w górę, konieczne będzie naprawdę zaangażowanie się na poziomie taktycznym.

W praktyce polega to na przytrzymaniu przycisku celowania w częściach maszyny, które świecą na żółto, tak jak w tradycyjnych grach Horizon, a następnie zwolnieniu go, aby trafić robota-potwora w to miejsce. Gracze mogą także przekraść się przez wysoką trawę, a nawet wywołać pożary lasów, które rozprzestrzeniają się po usianym cegłami krajobrazie, siejąc chaos, a czasem nawet rozwiązując zagadki środowiskowe.

Mother's Heart to konfigurowalne centrum, do którego będziesz wracać, być może po to, aby zbudować takie rzeczy, jak wózki z hot dogami lub kolejki górskie.Mother's Heart to konfigurowalne centrum, do którego będziesz wracać, być może po to, aby zbudować takie rzeczy, jak wózki z hot dogami lub kolejki górskie.
Mother’s Heart to konfigurowalne centrum, do którego będziesz wracać, być może po to, aby zbudować takie rzeczy, jak wózki z hot dogami lub kolejki górskie.

Oczywiście w trybie współpracy dla dwóch graczy wszystkie te elementy można podwoić, tworząc przyjazny dzieciom system walki, który nadal bardziej przypomina przygodową grę akcji niż tradycyjną, wciskającą przyciski grę Lego. Odważne chodzenie. Krótko mówiąc, Winderler opisał systemy walki Lego Horizon Adventures jako „szalone”.

Kiedy Lego Horizon Adventures ponownie wyobrażało sobie tę historię, czy to w celu wizualnego żartu, czy po prostu uczynienia jej lepszą rozgrywką rodzinną, zapytałem, czy Guerrilla wzbrania się przed zadaniem wcielenia się w postać taką jak Aloy, którą studio zawsze chwaliło, i czyniąc ją niemal karykaturą samej siebie. Ale Wendler nie widzi w tym konfliktu.

„Wiesz, mamy gry dla jednego gracza” – powiedział. „Nadal bardzo chronimy znaki tego prawa; [but] Wszyscy zaangażowani chcieli się tym cieszyć. W tej historii jest jeszcze kilka bolesnych momentów. Jakbyśmy nie pominęli całkowicie emocji oryginału. Ale z pewnością ma na celu dawanie ludziom szczęścia”.

Lego Horizon Adventures ukaże się na PS5, PC i – tak – Nintendo Switch w okresie świątecznym.

READ  Nadchodząca aktualizacja Intel Raptor Lake powinna nadal być częścią serii rdzeni 13. generacji