Można by pomyśleć, że jedna z najpopularniejszych gier zeszłego roku i zwycięzca GOTY będzie planować wydanie DLC i oczywiście przyszłej kontynuacji. Jednak w przypadku Baldur’s Gate 3 tak się nie stało. Dlaczego? Ma to większy sens, niż możesz sobie wyobrazić.
W GDCReżyser Baldur's Gate 3, Swen Finke, powiedział, że chociaż Larian w pewnym momencie rozpoczął prace nad DLC, ostatecznie je anulował, ponieważ zespół nie włożył w to serca:
„Widać było, że zespół to robił, bo wszyscy czuli, że musimy to zrobić, ale tak naprawdę nie płynęło to z serca, a my jesteśmy studiem, które w dużej mierze kieruje się sercem. To właśnie wpędziło nas w nieszczęście i to także powód naszego sukcesu.”
Powiedział, że kiedy anulowano grę, zespół był „zachwycony” i wszyscy zgodzili się, że chcieli po prostu zamknąć grę (od premiery Baldur's Gate 3 doczekało się kilku dużych poprawek, w tym dodających nową zawartość).
Nie będą też tworzyć Baldur's Gate 4, twierdząc, że inne studio mogłoby „przejąć to niesamowite dziedzictwo”. Być może rozumiesz logikę DLC, ale nie ma kontynuacji? Ponownie, istnieje ku temu powód.
Larian planuje pracować nad nowym projektem, który „pozostawi własność intelektualną w rękach Wizards of the Coast”. Chociaż duża część graczy może nie zdawać sobie sprawy, że Baldur's Gate On jest Jako że Wizards of the Coast było właścicielem własności intelektualnej, oznaczało to, że Larian swoim ogromnym sukcesem przekazał WotC dziesiątki milionów dolarów bezpośrednio, zamiast móc je zatrzymać, mimo że był całkowicie niezależnym wydawcą. Możesz więc sobie wyobrazić, dlaczego czuli, że następnym razem będą mogli stworzyć nową, świetną grę bez Trzeba to zrobić, zwolnione z nieuniknionego podatku IP.
Nie wiemy, jaki będzie następny projekt Lariana, poza innym grzechem pierworodnym Divinity. Vincke twierdzi, że „przyćmi” zakres Baldur's Gate 3, co wydaje się dość szalone jak na grę, w której gracze mogą z łatwością spędzić w niej 200-300+ godzin, a od sierpnia utrzymuje się w pierwszej dziesiątce gier na Steamie pomimo bycia singlem -player tylko dlatego, że ogromna ilość, którą możesz z tym zrobić.
Wydaje się, że to właściwa decyzja na obu frontach, zarówno jeśli chodzi o DLC, jak i decyzję o niekręceniu kolejnej kontynuacji, która prawdopodobnie zajmie większą część następnej dekady. Ale myślę, że wszyscy nie mogą się doczekać, aby zobaczyć, co Larian zrobi dalej.
Chodź za mną Na Twitterze, Wątki, youtube, I Instagrama.
Sięgnij po moje powieści science fiction Seria Bohaterów Zabójców I Trylogia Ziemi.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS