16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Kierowcy z Manhattanu są wściekli na opłaty za zatory, mające na celu zmniejszenie korków

Kierowcy z Manhattanu są wściekli na opłaty za zatory, mające na celu zmniejszenie korków

Ta kolumna pierwotnie pojawiła się w dniu „Na drodze,” Cotygodniowy biuletyn zawierający wszystko, co musisz wiedzieć o transporcie w rejonie Nowego Jorku.

Subskrypcja Otrzymuj pełną wersję, zawierającą odpowiedzi na pytania czytelników, ciekawostki, zmiany w usługach i nie tylko, w swojej skrzynce odbiorczej w każdy czwartek.

W tym tygodniu po wydaniu decyzji przez zarząd MTA kierowcy w Nowym Jorku wypuścili z tchawiców dużą ilość gorącego powietrza. Ostateczne zatwierdzenie cen za zatory. Już w czerwcu zapłacą podstawową opłatę w wysokości 15 dolarów za wjazd na Manhattan poniżej 60th Street.

„Myślę, że okradają wszystkich za 15 dolarów dziennie” – powiedział 47-letni kierowca Boro Park Jason Lopez, który utknął na dolnym Manhattanie w środę, kilka godzin po zatwierdzeniu opłat. „Wolałbym teraz popłynąć promem”.

Odpowiedź Lopeza jest dokładnie taka, jakiej oczekuje MTA. Jednym z głównych celów opłat za zatory komunikacyjne jest zmniejszenie ruchu w najbardziej ruchliwych obszarach Manhattanu nawet o 20% poprzez skłonienie osób dojeżdżających do wysiadania z samochodów i korzystania z transportu zbiorowego. Zgodnie z prawem pieniądze muszą pochodzić z opłat Płać za modernizację metra, autobusów i kolei podmiejskich. MTA twierdzi, że dzięki temu programowi jakość powietrza na Manhattanie ulegnie poprawie.

Ale nie mów tego kierowcom takim jak Melissa Carrasquillo, mieszkanka Financial District, która uważa, że ​​cały ten program to tylko kolejna opłata za przejazd w mieście, na które trudno sobie pozwolić.

„To straszne dla ludzi mieszkających w mieście [Manhattan] „Aby pobierać od nas opłatę za przebywanie w tej samej okolicy co my” – powiedziała 42-letnia Carrasquillo, która zauważyła, że ​​wiele lat temu kupiła tanie mieszkanie w centrum miasta z bezpłatnym parkingiem. „Niektórzy z nas korzystają z transportu publicznego, ale niektórzy z nas mają własne samochody. Uważam, że to straszne, że w dalszym ciągu nakładają na nas dodatkowe podatki i opłaty. „

READ  Najbogatszy człowiek w Indiach prezentuje telefon 4G za 12 dolarów z cyfrową technologią płatności i przesyłania strumieniowego

Urzędnicy MTA zwracają uwagę, że poczynili pewne ustępstwa dla kierowców mieszkających w strefie dużego ruchu: prawo stanowe z 2019 r. zezwalające na program przyznaje osobom zarabiającym maksymalnie 60 000 dolarów rocznie ulgę podatkową równą uiszczanym przez nich opłatom drogowym.

Taksówkarze również nie byli fanami opłat. Członkowie Taxi Workers Alliance zbojkotowali w środę głosowanie zarządu MTA i skandowali swoją dezaprobatę dla aspektu planu, który dodałby dodatkową opłatę w wysokości 1,25 dolara za przejazdy żółtymi i zielonymi taksówkami wjeżdżającymi na ten obszar.

Stowarzyszenie New York Trucking Association również sprzeciwiło się opłacie, która w przypadku dużych ciężarówek wzrośnie do 36 dolarów, twierdząc w oświadczeniu, że w mieście „wkrótce odnotuje się wzrost cen towarów”.

Jednak niektórzy kierowcy dostrzegli korzyści w tym planie i uznali, że warto ponieść opłatę, jeśli zmniejszą ruch na Manhattanie.

„Uważam, że droga jest zajęta i powinniśmy zapłacić za swoją drogę” – powiedział Darrell Martin, lat 57, kierowca Tesli, który utknął w korku na Church Street. „Jestem prawdopodobnie jednym z niewielu nowojorczyków, dla których rzeczywiście znajdziesz przywództwo”.

Ciekawi pasażerowie

Pytanie czytelnika:

„Dlaczego MTA nie pozbędzie się starych weekendowych rozkładów jazdy?”

– A. Riley na Brooklynie

Odpowiedź:
W weekendy MTA kursuje mniej pociągów i autobusów, ponieważ w te dni jeździ mniej osób. Kołowrotki w metrze rejestrują około 3,8 miliona wejść dziennie, podczas gdy autobusy komunikacji miejskiej rejestrują około 1,2 miliona wejść. To prawie dwukrotnie więcej pasażerów w sobotę lub niedzielę. W następstwie pandemii osoby dojeżdżające do pracy częściej wracały do ​​pracy w weekendy niż w dni powszednie, głównie ze względu na popularność pracy zdalnej. Niedawno MTA poszło na pewne ustępstwa na rzecz weekendowych wojowników. Agencja Został mianowany „carem służby weekendowej”. Dodał, że w 2022 r Więcej pociągów na liniach G, J i M ostatni rok.

READ  Rynki azjatyckie przeważnie spadały, gdy inwestorzy rozważali uwagi Yellen na temat banków

Mam pytanie? On podąża @Gothamist na Instagramie Dla specjalnych możliwości i poproszony o przesłanie pytań.

Jeśli nie ma Cię na Instagramie, napisz e-mail [email protected] Lub [email protected] Z tematem „Ciekawe pytanie pasażera”.

Aby Twoje pytanie zostało rozpatrzone, musisz podać swoje imię i miejscowość (lub miasto, jeśli jest poza Nowym Jorkiem).