1 maja, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Kanadyjscy pracownicy branży samochodowej zatwierdzają umowę o pracę z Fordem

Kanadyjscy pracownicy branży samochodowej zatwierdzają umowę o pracę z Fordem

Richarda Lawtensa/Toronto Star/Getty Images

Lana Payne rozmawia z delegatami po wyborze na nową przewodniczącą UNIFOR, największego związku zawodowego sektora prywatnego w Kanadzie, w Metro Toronto Convention Center, 10 sierpnia 2022 r.



CNN

Członkowie kanadyjskiego związku zawodowego pracowników branży motoryzacyjnej Unifor ratyfikowali w niedzielę wstępne trzyletnie porozumienie z Fordem po tym, jak w zeszłym tygodniu związek osiągnął 11-godzinne porozumienie mające na celu uniknięcie potencjalnego strajku.

Transakcja została opisana przez Unifor jako „wyjątkowa”. Jednomyślnie poparto Związek podał w oświadczeniu prasowym wydanym dzisiaj, w piątek, przez lokalnych przywódców związkowych. Jednak pomimo tego wsparcia tylko 54% członków zwyczajnych głosowało za ratyfikacją porozumienia.

Przywódcy związku stwierdzili, że kontrakt był najlepszą umową, jaką mogli uzyskać dla członków.

„To była niezwykła runda negocjacji zbiorowych, która odbyła się w niezwykłym czasie” – napisali przywódcy związku we wspólnym liście do członków uwzględnionym w raporcie z negocjacji. „Pracownicy samochodów, podobnie jak wszyscy pracownicy, zmagają się z kryzysem przystępności cenowej i rosnącymi kosztami. Wysokie stopy procentowe zwiększają niepewność ekonomiczną rodzin. Nadal cierpimy z powodu wyniszczającej pandemii i szkodliwych niedoborów dostaw, które wpłynęły na nasze miejsca pracy. Wśród tych wyzwań Nadchodzi transformacja sektora motoryzacyjnego, zdarzająca się raz na sto lat, która, jeśli zostanie właściwie przeprowadzona, zwiększy ślad przemysłowy Kanady.

„Pracownicy samochodów, których reprezentujemy w Unifor, są sercem Ford of Canada” – stwierdziła w oświadczeniu Bev Goodman, dyrektor generalna Ford of Canada. „Ten kontrakt inwestuje w naszych utalentowanych i oddanych pracowników”.

Warunki porozumienia mogą mieć wpływ na negocjacje mające na celu zakończenie strajku związku zawodowego United Auto Workers przeciwko Fordowi, General Motors i Stellantis. Rodzi to przynajmniej nadzieję, że wkrótce uda się osiągnąć porozumienie z Fordem.

Unifor wygrał kilka kluczowych żądań, na które Ford i inni producenci samochodów muszą jeszcze zgodzić się w rozmowach z UAW, w tym zwrot planu emerytalnego – zamiast tylko kont emerytalnych w stylu 401(k) – dla członków Unifor, którzy byli zatrudnieni w Fordzie w ostatnie lata.

READ  Wall Street rośnie, rentowności obligacji skarbowych rosną, podczas gdy debata na temat limitu zadłużenia trwa

Strajk UAW, który rozpoczął się 15 września i zgromadził 12 700 członków, miał na celu przywrócenie tradycyjnych programów emerytalnych dla pracowników zatrudnionych od 2007 roku.

Choć prezes UAW Sean Fine powiedział w piątek, że jego związek poczynił postępy w negocjacjach z Fordem, nie wspomniał o żadnym postępie w kwestii emerytur.

Mimo to, ponieważ Ford robi postępy Negocjując w innych kwestiach, UAW w dalszym ciągu ograniczał swój strajk na Forda do jednego zakładu montażowego w Wayne w stanie Michigan, rozszerzając jednocześnie strajk w General Motors i Stellantis na części i centra dystrybucji tych firm.

„Chcemy przyznać, że Ford poważnie podchodzi do osiągnięcia porozumienia” – powiedział Fine w piątek.

UAW oświadczyło, że nie ma komentarza na temat warunków weekendowego porozumienia pomiędzy Unifor i Fordem.

Oprócz ulepszeń w zakresie emerytur, umowa z Unifor uwzględnia podstawowe priorytety Unifor, w tym podwyżkę wynagrodzeń o 10% w pierwszym roku obowiązywania umowy, obowiązującą od 25 września, a następnie podwyżki o 2% i 3% w ciągu kolejnych dwóch lat roku. Kontrakt.

Porozumienie znosi także odliczenia na opiekę zdrowotną dla wszystkich obecnych i byłych pracowników.

pokryć umowę Prawie 5700 członków związku, w tym 5300 pracowników w trzech fabrykach i około 400 pracowników rozmieszczonych w trzech centrach dystrybucyjnych i dwóch biurach. Jeśli rozpoczną strajk, może to mieć wpływ na produkcję niektórych kluczowych modeli Forda produkowanych w fabrykach w USA, ponieważ dwie fabryki silników w Kanadzie produkują silniki V-8 stosowane w ciężarówkach Forda F-150 i Mustang.

Transakcja zostanie również wykorzystana jako wzór przetargowy dla własnych modeli Unifor i może utorować drogę nowym kontraktom ze Stellantisem i GM. Unifor powiedział, że wkrótce ogłosi, czy będzie dalej negocjował z GM, czy ze Stellantis.

Raport ten został zaktualizowany o dodatkowe informacje