WASZYNGTON, 26 maja (Reuters) – Joby Airlines (JOBY.N) W czwartek poinformował, że uzyskał certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), który umożliwi mu rozpoczęcie komercyjnych taksówek powietrznych przy użyciu konwencjonalnych samolotów.
Chociaż certyfikacja daje niezbędne zezwolenie i jest znaczącym kamieniem milowym, linie lotnicze nadal napotykają dodatkowe przeszkody regulacyjne, które muszą zostać usunięte, zanim ich pięciomiejscowy samolot będzie mógł legalnie latać dla pasażerów.
Certyfikat przewoźnika lotniczego FAA Part 135 jest jednym z trzech kluczowych zatwierdzeń regulacyjnych dla planowanego uruchomienia przez Joby całkowicie elektrycznej usługi transportu lotniczego w 2024 roku.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Certyfikat ten pozwoli Joby na obsługę samolotów elektrycznych pionowego startu i lądowania (eVTOL) jako usługi taksówki powietrznej w miastach i społecznościach w całych Stanach Zjednoczonych.
FAA poinformowało, że 19 maja wydało certyfikat Joby Part 135 „po zakończeniu pięciostopniowego procesu certyfikacji. Joby ma jeden samolot w certyfikacji, CIRRUS-SR22”.
Joby powiedział, że planuje wykorzystać konwencjonalne samoloty do „ulepszenia systemów i procedur przed uruchomieniem docelowej usługi eVTOL do 2024 roku”.
Akcje Joby zamknęły się o 8% wyżej.
W odpowiedzi na pytanie dotyczące oświadczenia Joby’ego, że zatwierdzenie nastąpiło przed terminem – z procesem, który pierwotnie miał zostać zakończony w drugiej połowie 2022 r. – FAA powiedziała, że „nie planuje kandydatów i nie może mówić o ich czasie”.
W lutym eksperymentalny samolot Joby miał wypadek podczas próbnego lotu w swojej bazie w Kalifornii, ale nie zgłoszono żadnych obrażeń.
Na początku tego miesiąca FAA poinformowała, że zmieniła kurs w swoim podejściu do zatwierdzania pilotów przyszłych samolotów eVTOL, ale nie spodziewała się, że opóźni to certyfikację lub zatwierdzenia operacyjne. Czytaj więcej
Joby odnotował stratę netto w wysokości 62,3 mln USD w pierwszym kwartale tego roku i ogłosił koszty związane z certyfikacją samolotów i wczesnymi operacjami produkcyjnymi.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Dodatkowe relacje Davida Shepardsona w Waszyngtonie i Aishwaryi Nair w Bengaluru; Edytowanie przez Anila de Silvy i Shri Navaratnam
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów