28 lipca (Reuters) – linie lotnicze JetBlue Airways (JBLU.O) Zbliża się umowa kupna Spirit Airlines (Zapisz. N) Może zostać ogłoszony już w czwartek, podało źródło zaznajomione z tą sprawą, po tym, jak Spirit anulował sprzedaż o wartości 2,7 miliarda dolarów firmie Frontier Group Holdings Inc. (ULCC.O).
Ostatnie wydarzenia oznaczają zwycięstwo JetBlue w wielomiesięcznej walce o ultraniskokosztowego przewoźnika, choć oczekuje się, że potencjalna grupa rozpocznie walkę z organami antymonopolowymi, które już pozwały o zablokowanie sojuszu JetBlue z American Airlines. (AAL.O).
Połączenie JetBlue i Spirit stworzy piątą co do wielkości linię lotniczą w USA i będzie najważniejszą fuzją w amerykańskim przemyśle lotniczym od czasu Alaska Air Group (ALK.N) W 2016 roku kupił Virgin America Inc za 2,6 miliarda dolarów.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Źródło podało, że JetBlue oferuje warunki podobne do zaproponowanych wcześniej. W czerwcu JetBlue zaoferował Spirit 33,50 USD za akcję, czyli około 3,7 mld USD, oraz opłaty za zerwanie w wysokości 400 mln USD.
Utrzyma również partnerstwo Northeast Alliance (NEA) z Ameryką, ale oczekuje się, że ogłosi likwidację dróg drugorzędnych w celu złagodzenia obaw antymonopolowych, według źródła.
The Wall Street Journal po raz pierwszy poinformował o potencjalnej umowie między JetBlue i Spirit.
JetBlue i Spirit nie odpowiedziały na prośby Reutera o komentarz poza normalnymi godzinami pracy.
Źródło wypowiadało się pod warunkiem anonimowości przed oficjalnym ogłoszeniem porozumienia.
Wcześniej w środę Spirit anulował sprzedaż Frontierowi po tym, jak nie udało mu się przekonać akcjonariuszy o swoich zaletach.
Rozwój, o którym po raz pierwszy poinformował Reuters, nastąpił po czterokrotnym wycofaniu się Spirita z głosowania akcjonariuszy w sprawie umowy Frontier, mając nadzieję, że zdobędzie wystarczające poparcie. Spirit twierdził wcześniej, że organy antymonopolowe prawdopodobnie nie zatwierdzą oferty JetBlue o wartości 3,7 miliarda dolarów.
Rezultatem była porażka dla Frontiera i jej prezydenta, Billa Franka, który w zeszłym roku odegrał kluczową rolę w zainicjowaniu rozmów między obiema stronami. Skupiona na liniach lotniczych firma Franka, Indigo Partners, jest głównym udziałowcem Frontier.
„Chociaż jesteśmy rozczarowani, że udziałowcy Spirit Airlines nie docenili wartości i potencjału konsumenckiego tkwiącego w naszej proponowanej grupie, zarząd Frontier przyjął zdyscyplinowane podejście” – powiedział Frank w oświadczeniu.
JetBlue postrzega Spirit jako okazję do rozszerzenia swojej obecności na rynku krajowym w czasie, gdy amerykańskie linie lotnicze cierpią z powodu braku siły roboczej i samolotów.
„Cieszymy się, że możemy sfinalizować naszą umowę o połączeniu z Frontier i jesteśmy zaangażowani w trwające rozmowy z Spirit, aby jak najszybciej osiągnąć porozumienie kompromisowe” – powiedział JetBlue w oświadczeniu.
Ryzyko antymonopolowe
Ale dusza może również zdecydować się na pozostanie niezależną.
Linia lotnicza wyraziła zaniepokojenie partnerstwem JetBlue z American. Amerykański Departament Sprawiedliwości złożył we wrześniu pozew antymonopolowy przeciwko American i JetBlue, chcąc zakończyć sojusz, twierdząc, że podniesie to ceny na ruchliwych lotniskach w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych.
JetBlue odmówił wycofania się z sojuszu i zamiast tego zaoferował słodziki, takie jak wyższe opłaty za zerwanie i likwidację trasy.
Akcje Frontier wzrosły o 6,4 procent, zamykając się w środę na poziomie 11,27 USD, ponieważ inwestorzy wyrazili ulgę po wyjściu firmy z tego, co stało się wojną licytacyjną z Spirit. Akcje Spirit wzrosły o 4% do 24,30 USD, podczas gdy akcje JetBlue wzrosły o 3,6% do 8,35 USD.
Wraz z zakończeniem proponowanej umowy Spirit-Frontier, Spirit zapłaci Frontierowi 25 milionów dolarów za poniesione koszty związane z fuzją. Zgodnie z warunkami umowy, Spirit będzie winien Frontierowi dodatkowe 69 milionów dolarów, jeśli w ciągu najbliższych 12 miesięcy sfinalizuje fuzję z JetBlue lub innym konkurentem.
„Teraz, gdy Spirit Airlines sfinalizowało umowę o fuzji Frontier, mamy nadzieję, że kierownictwo Frontier odłoży na bok rozpraszanie uwagi związane z fuzją i zainwestuje taką samą ilość zasobów oraz skupi się na poprawie warunków we własnych liniach lotniczych” – powiedział Frontier Pilots Association. Podzbiór Stowarzyszenia Pilotów Linii Lotniczych (ALPA).
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Dodatkowa relacja Anirbana Sena i Grega Rumiliotisa w Nowym Jorku Dodatkowa relacja Davida Shepardsona i Gopi Babu w Bengaluru Edycja Davida Gregorio i Juralikumara Anantharamana
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP