17 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Jest mniej prawdopodobne, że napiwki będą pochodzić od najlepszej wskazówki pokolenia Z. Boomersa: ankiety

Jest mniej prawdopodobne, że napiwki będą pochodzić od najlepszej wskazówki pokolenia Z. Boomersa: ankiety

On gra

Istnieją oznaki sprzeciwu wobec częstych próśb o napiwki, ale według A.J rekonesans Za pośrednictwem porównywarki finansów osobistych Bankrate.

Bankrate twierdzi, że w ciągu ostatnich kilku lat częstotliwość dawania napiwków we wszystkich kategoriach, w tym wśród kelnerów w restauracjach, taksówkarzy, fryzjerów i dostawców żywności, ogólnie spadła. Rebelii przewodzą pokolenie Z, milenialsi i mężczyźni, chociaż starsze pokolenia częściej narzekają na ciągłe prośby o napiwki.

„Starsi Amerykanie wydają się być najbardziej zszokowani rosnącymi kosztami napiwków, mimo to nadal dają je częściej niż przedstawiciele pokolenia Z i pokolenia milenialsów” i są zazwyczaj hojni, mówi Ted Rossman, starszy analityk branżowy w Bankrate.

Kim są najbardziej niezawodne wywrotki restauracyjne?

Starsi pasterze i kobiety.

Dwie trzecie dorosłych stwierdziło, że zawsze daje napiwek, jedząc w restauracji, ale tylko 35% pokolenia Z (w wieku 18–27 lat) tak robi, jak wynika z ankiety Bankrate przeprowadzonej pomiędzy 2445 dorosłymi, przeprowadzonej między 29 kwietnia a 1 maja.

56% pokolenia milenialsów (w wieku 28–43 lat), 78% pokolenia X (w wieku 44–59 lat) i 86% pokolenia wyżu demograficznego (w wieku 60–78 lat) stwierdziło, że zawsze daje napiwki. Ponadto robi to 71% kobiet w porównaniu do 63% mężczyzn.

Z większości wskazówek?

Nie jest tak łatwo dać napiwek 20%, jak myślisz. Ogólnie rzecz biorąc, według Bankrate, tylko 37% dorosłych Amerykanów twierdzi, że zazwyczaj daje co najmniej 20% napiwku w restauracjach.

Jednak prawdopodobieństwo, że tak się stanie, wzrasta wraz z wiekiem. Tylko 17% pokolenia Z i 28% pokolenia milenialsów twierdzi, że daje co najmniej 20% napiwków w restauracjach, w porównaniu do 41% pokolenia X i 52% pokolenia wyżu demograficznego.

READ  Tesla Faces zmodernizowało amerykańską sondę do autopilota w sytuacjach awaryjnych

Rossman stwierdził, że starsi Amerykanie dają hojniejsze napiwki, ponieważ zazwyczaj mają wyższe dochody.

Dobra obsługa zwiększa szansę na otrzymanie dużego napiwku

Dla 64% ankietowanych dorosłych duży wpływ na wysokość napiwku ma jakość obsługi. Tylko 10% stwierdziło, że dałoby taki sam napiwek, niezależnie od usługi.

Prawda czy fałsz? Dyskusja na temat etykiety restauracji: Czy przy zamawianiu na wynos należy dodać napiwek?

Amerykanie, zwłaszcza starsi ludzie, są zdenerwowani

Ankieta wykazała, że ​​nawet jeśli dadzą napiwek, wielu Amerykanów denerwuje się ciągłym proszeniem. Prawie 3 na 5 dorosłych w USA ma co najmniej jedną negatywną opinię na temat dawania napiwków, a 35% twierdzi, że „kultura dawania napiwków wymknęła się spod kontroli”.

34% respondentów stwierdziło, że wstępnie wprowadzone ekrany z napiwkami w miejscach takich jak kawiarnie i food trucki są dla nich irytujące, a jedna czwarta z nich w obliczu takiego komunikatu nie napiłaby się mniej lub wcale. Baby boomers (48%) i pokolenie

Dlaczego zawsze prosimy o radę?

Eksperci twierdzą, że podczas pandemii wiele firm dodało automatyczne napiwki w obliczu rosnącej inflacji i nigdy się ich nie pozbyło.

„Wiele firm niechętnie podnosi ceny, biorąc pod uwagę wszystkie podwyżki, które zaobserwowaliśmy w ostatnich latach” – dodał Rossman. „Proszenie o napiwki może w zasadzie być dla nich sposobem na podniesienie cen bez zachowywania się tak, jakby podnosiły ceny. Napiwki to rodzaj dodatkowej opłaty, która powoduje większe obciążenie dla klientów i umożliwia pracownikom zarabianie większych pieniędzy bez konieczności robienia tego przez pracodawcę. wybulić forsę.”

Czy ciągłe prośby o napiwki ustaną?

Prawdopodobnie nie.

„Napiwki to palący problem, który nie wydaje się, aby szybko miał zniknąć” – powiedział Rossman.

„Chociaż Amerykanie narzekają na dawanie napiwków, istnieją mocne dowody na to, że i tak dają napiwki” – stwierdził. „Starbucks twierdzi, że około połowa klientów daje napiwek, gdy spotyka się z którymś z takich roszczeń. Jestem pewien, że wielu z nich nie wkładało banknotów ani monet do staroświeckiego słoika.

READ  Tesla wzywa Stany Zjednoczone do przyjęcia bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących efektywności paliwowej

Nawet jeśli płaca minimalna wzrośnie, jak miało to miejsce niedawno w Kalifornii, do 20 dolarów za godzinę dla pracowników fast foodów, Rossman nie spodziewa się, że agresywne żądania napiwków znikną. Zamiast tego wyższe płace prawdopodobnie skłonią firmy do podniesienia cen i zwalniania pracowników, jak ma to miejsce w Kalifornii, powiedział.

„Rosnące koszty życia w połączeniu z technologią sprawiają, że szukanie porad jest łatwiejsze i bardziej opłacalne” – stwierdził.

Medora Lee jest korespondentką ds. finansów, rynków i finansów osobistych w USA TODAY. Możesz skontaktować się z nią pod adresem [email protected] i zapisać się na jej bezpłatny biuletyn Daily Money, zawierający porady dotyczące finansów osobistych i wiadomości biznesowe od poniedziałku do piątku rano.