- Jednostka Meta Reality Labs odnotowała stratę operacyjną w wysokości 3,99 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, po stracie 13,72 miliarda dolarów w poprzednim roku kalendarzowym.
- Dział jest odpowiedzialny za rozwój technologii rzeczywistości wirtualnej i rzeczywistości rozszerzonej, które składają się na Metaverse.
- Poza Reality Labs Meta jest w stanie ciąć koszty, ponieważ radzi sobie ze spadkiem koniunktury na rynku reklamy internetowej.
Awatar Marka Zuckerberga, CEO Meta Platforms Inc. , przemawiając podczas wirtualnego wydarzenia Meta Connect w Nowym Jorku we wtorek, 11 października 2022 r.
Michael Nagel | Bloomberg | Obrazy Getty’ego
Dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg, nadal ponosi straty z inwestycji pośrednich, jednocześnie zmniejszając swoją firmę zajmującą się mediami społecznościowymi poprzez cięcie kosztów.
w pierwszym kwartale Raport o zarobkach Meta powiedziała w środę, że jej jednostka Reality Labs, która jest odpowiedzialna za tworzenie technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości dla przyszłego Metaverse, odnotowała stratę operacyjną w wysokości 3,99 miliarda dolarów.
Jednostka przyniosła kwartalny przychód w wysokości 339 milionów dolarów, co jest marną sumą jak na firmę, która przynosi dziesiątki miliardów dolarów kwartalnych przychodów ze sprzedaży reklam.
Liczby pokazują spowolnienie w stosunku do ostatniego kwartału, kiedy Reality Labs straciło 4,28 miliarda dolarów przy przychodach w wysokości 727 milionów dolarów.
W ciągu ostatniego roku firma Reality Labs odnotowała stratę operacyjną w wysokości 13,72 mld USD przy sprzedaży w wysokości 2,16 mld USD, co podkreśla, że technologie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości jeszcze nie dotarły do głównego nurtu.
Zuckerberg nazwał rok 2023 „rokiem wydajności” firmy i wdrożył poważne inicjatywy cięcia kosztów, które obejmują zwolnienia skierowane do spodziewanych 21 000 pracowników.
Ale podczas gdy firma się kończy, po zmianie nazwy z Facebook na Meta pod koniec 2021 r., wciąż wlewa miliardy dolarów do metaverse.
Dane dostarczone do CNBC przez firmę badawczą NPD Group pokazały, że sprzedaż zestawów VR w Stanach Zjednoczonych spadła o 2% rok do roku w 2022 r. od grudnia, ponieważ okres świąteczny nie wywołał fali nowych zakupów.
W marcu Meta obniżyła cenę zestawu słuchawkowego Quest 2 VR, a także wyższej klasy Quest Pro. Quest 2 kosztuje teraz 70 USD mniej niż wcześniej, sprzedając za 430 USD, podczas gdy Quest Pro został obniżony o 500 USD z pierwotnej ceny do 1000 USD.
On oglądaMeta Ads: Inwestorzy powinni szukać przychodów w zarobkach
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów