25 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Jak pisarze strajkowi mogą wpłynąć na Wielką Brytanię i nie tylko – Termin

Jak pisarze strajkowi mogą wpłynąć na Wielką Brytanię i nie tylko – Termin

Branża brytyjska wciąż trawi wpływ dużego strajku WGA, a profesjonaliści, z którymi rozmawialiśmy w ciągu ostatnich 24 godzin, wyrażają mieszankę solidarności, niepewności i poglądu, że strajk będzie mniejszym problemem niż inne problemy makro wpływające na ich działalność .

Wczoraj Gildia Pisarzy Wielkiej Brytanii wyraźnie poparła strajk WGA, przypominając członkom, że zostaną usunięci ze związku, jeśli będą pracować w ramach kompetencji WGA podczas strajku. Opublikowano szczegółowo Wytyczne i pytania i odpowiedzi. Własne zasady WGA podczas strajku to: Tutaj.

„Nadal okazujemy naszą solidarność z naszym siostrzanym związkiem i jego członkami w Stanach Zjednoczonych, gdy rozpoczynają oni akcję protestacyjną, aby zapewnić uczciwe płace i godne warunki pracy oraz otrzymać należny im udział w przyszłych sukcesach finansowych ich pracy”, powiedział WGGB Prezydent. Lisa Holdsworth.

Pełne konsekwencje wycofania się staną się jasne dopiero z czasem, ale na razie scenarzyści, producenci i agenci zbierają informacje i polegają na planach awaryjnych, aby utrzymać główne produkcje na dobrej drodze. Niektórzy krytykowali sposób, w jaki doszło do tego punktu, a jeden ze starszych kierowników studia argumentował, że branża „spała” na strajku i nie było wystarczająco pilnej potrzeby uzgodnienia rozwiązania.

Produkcja filmowa w Wielkiej Brytanii & za

Obecnie w Wielkiej Brytanii trwają prace nad wieloma koprodukcjami amerykańsko-brytyjskimi, które teoretycznie mogą zostać wykolejone przez strajk.

Amazonka Władca Pierścieni: Pierścienie Mocy i Disney+ Asystent Wśród najważniejszych amerykańskich dramatów kręconych obecnie w Wielkiej Brytanii. Jeśli ich scenariusze są niekompletne, produkcje mogą napotkać problemy, jeśli ich amerykańscy scenarzyści będą musieli zaczepiać gadżety. Amazon i Disney nie odpowiedziały na prośbę o komentarz.

Pierścienie mocy na Amazon Prime Video

studia Amazon Prime

Disney+ Andor Wśród programów, o których wiadomo, że kontynuują niepowiązane produkcje (w Londynie), wszystkie scenariusze drugiego sezonu zostały zamknięte przed rozpoczęciem strajku. To samo dotyczy Dom smoka drugi sezon.

Pozostają pytania o to, w jaki sposób Buds mogą wprowadzać zmiany w skryptach bez książki. Większość seriali i filmów dużych wytwórni ma scenarzystów dostępnych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, co nie jest możliwe podczas strajku. Jeden z szanowanych brytyjskich reżyserów powiedział, że czekają na wskazówki ze swojego studia, co zmienić w scenariuszu produkcji teraz, gdy rozpoczęły się prace przemysłowe.

W drugim sezonie HBO wicemistrz Tokio, który jest obecnie kręcony w Japonii, rozumiemy, że scenarzystom, którzy szybko napisali ostateczne wersje robocze przed 2 maja, powiedziano, że muszą umieścić znacznik czasu na wszystkich swoich scenariuszach, aby udowodnić, kiedy został ukończony. Od teraz producenci mogą dokonywać drobnych zmian w scenariuszach, ale w bardzo wąskich ramach. Showrunner JT Rogers nadal działa, ale ma również zakaz wprowadzania jakichkolwiek zmian w scenariuszach.

Wydaje się, że obecnie nie ma to wpływu na programy, które mają znaczne fundusze na koprodukcje, ale są pokazywane w Wielkiej Brytanii z brytyjskimi pisarzami. Obejmuje to Disneya doktor Ktoktóry został wyreżyserowany przez walijskiego scenarzystę Russella T Daviesa i jest obecnie kręcony w Cardiff przez Bad Wolf i BBC Studios.

Warner Bros. chrząszcz 2 Jest to jeden z głównych filmów studia, które zostaną wydane w Wielkiej Brytanii w nadchodzących tygodniach. funkcje ostrości Nosferatu i XX wieku obcy Zdjęcia trwają obecnie w Europie Środkowej. Skrypty do każdego filmu kręconego tej wiosny powinny być gotowe. Strajk ma bardziej bezpośredni wpływ na telewizję niż na film.

„To bardzo skomplikowane”, powiedział starszy brytyjski pisarz. „Jeśli jesteś brytyjskim pisarzem pracującym nad amerykańskim programem podlegającym WGA, nie możesz kontynuować pracy, dopóki ten problem nie zostanie rozwiązany. Związek jest w tej sprawie stanowczy”.

Source pracuje obecnie nad niezależnym brytyjskim serialem dramatycznym i obecnie pisze programy dla twórców strumieniowych, którzy nie są objęci umowami WGA, co oznacza, że ​​mogą kontynuować pracę.

Scenarzyści WGA spędzili ostatnie kilka tygodni na agresywnym kończeniu scenariuszy, aby dotrzymać terminu strajku.

Słyszymy również, że w ostatnich tygodniach przyspieszono prace nad scenariuszami pakietów filmów priorytetowych, które mają być sprzedawane w Cannes, aby uniknąć popełnienia błędu strajkowego.

Niektóre firmy z siedzibą w Europie, jak np Słabe przebranie Właścicielka, Caryn Mandabach Productions, nie jest sygnatariuszem WGA, dzięki czemu może nadal rozwijać się z pisarzami z całej Europy. Prowizja od europejskiego nadawcy nie jest sprzeczna z zasadami konsorcjum i umożliwia kontynuację działalności, zwłaszcza na globalnym rynku, który jest mniej niechętny do zagranicznych treści z napisami.

Jak ujął to jeden ze starszych kierowników studia: „Kiedy amerykańscy maszyniści strajkują, ich europejscy odpowiednicy nie idą w ich ślady”.

Agenci i producenci odpowiadają

Brytyjscy agenci są zamknięci w rozmowach ze swoimi klientami, próbując oszacować problemy, a niektórzy przyznają, że pełny zakres przeciągającego się strajku nie będzie znany przez kilka dni.

Jeden z agentów przyznał, że wpływ był bardziej problematyczny, niż oczekiwano: „Nasi pisarze są bardziej dotknięci, niż początkowo myśleliśmy. Wciąż się rozwijamy i mamy wiele rozmów telefonicznych z kilkoma klientami, aby omówić z nimi wszystko W nadchodzących dniach będziemy mieli większą jasność.

John McVay, dyrektor naczelny PTA, bagatelizował potencjalne szkody wynikające ze strajku. „Może niektórzy amerykańscy pisarze pracują tutaj w telewizji, ale w przypadku większości naszych lokalnych materiałów brytyjscy pisarze są na pokładzie, a tego właśnie chcą nadawcy, brytyjskiego głosu” – powiedział. „Chcieliby, żeby było ich więcej… Nikt nie dzwoni do mnie z pytaniem„ O cholera, co my zrobimy? ” „

Pomysł ten poparł wysokiej rangi europejski producent dramatów, który złożył oferty twórcom transmisji. Powiedział, że ostatnio oferty pracy dla amerykańskich pisarzy w europejskich programach były bardzo nieliczne i odwrotnie. „Ponieważ wydaje się, że Netflix ma około 75% wszystkich abonentów poza Stanami Zjednoczonymi, można argumentować, że rynki krajowe są dziś ważniejsze dla międzynarodowych programów niż lokalni pisarze” – dodał. „Kiedy rozmawiamy z serwisami streamingowymi o programach międzynarodowych, zwykle nie pytają o amerykańskich pisarzy”.

Pewien amerykański pisarz, który pracuje na arenie międzynarodowej, powiedział, że jego zdaniem amerykańskie studia będą intensywnie myśleć o tym, jak przyciągnąć europejskich i brytyjskich pisarzy, nawet jeśli ich lokalne cechy nakłaniają ich do porzucenia akcesoriów.

Starszy międzynarodowy scenarzysta wysunął pomysł, że scenarzyści w niektórych głównych sieciach amerykańskich rozważają kupowanie większej liczby programów z zagranicy, zamiast zamawiać oryginały. Dodali jednak, że pomysł sprowadzania książki z zagranicy jest nierealny. „Nie można oczekiwać, że pisarze spoza Stanów Zjednoczonych będą obecni i pisali na rynku amerykańskim” – powiedział.

Spowolnienie skryptu

Jeden z wybitnych brytyjskich producentów stwierdził, że czas może być na korzyść nadawców: „W bardzo cyniczny sposób może to być bardzo dobry moment dla streamerów, którzy obecnie myślą o tym, jak robić mniej, a nie więcej. wiesz, jest Zwolnij i skup się na tym, jak wydają pieniądze. To może być bardzo pomocne”.

Szersze spowolnienie w przestrzeni pisanej miało znaczenie dla wielu. Inflacja, nasycenie treściami i platformami oraz ograniczone wydatki na transmisje przyczyniły się do spowolnienia na ekskluzywnym rynku telewizyjnym.

Pewien komisarz z Wielkiej Brytanii, który pracuje dla firmy nadawczej w USA, powiedział, że zaciskanie pasa może sprawić, że strajk pisarzy będzie „mniej ważny” niż w czasach boomu.

Siostra „The Power” dla Amazon Prime Video

Skryptowe spowolnienie było tematem rozmów w ostatnim Mip TV. Anna Marsh, dyrektor generalny Studiocanal, ogłosiła podczas swojego przemówienia, że ​​„ [scripted] Bańka telewizyjna pękła”, podczas gdy siostra przewodnicząca Jane Featherstone przewidziała „bolesny” okres, gdy rynek dramatów się poprawi, a inflacja ustąpi.

McVay powiedział, że przewidywanie Featherstone’a nie jest złe. „Mieliśmy wyjątkowy czas, kiedy [buyers] Przestraszony i wszystko zostało zrobione, więc musisz pomyśleć o tym, co mierzymy.

Jeden z dystrybutorów programistów, negocjujący z kupcami w całej Europie w sprawie wielu projektów, powiedział, że gridy to po prostu najlepszy wybór.

„Wiele rzeczy zostało wprowadzonych na rynek po Covid i myślę, że teraz nadejdzie okres, w którym będzie mniej rzeczy” – dodał. „Pożądane, dobrze zapakowane oferty wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem, ale niektóre rzeczy po prostu nie wydają się teraz potrzebne”.

Pisarze zajmują stanowisko

Wielu brytyjskich pisarzy zamieściło w mediach społecznościowych wiadomości ze wsparciem i współczuciem. Wielu z nich doświadcza podobnych stresów i napięć, jak ich amerykańscy koledzy.

David Allison, pisarz Marcella I Zaufaj mii przedstawiciel WGGB w Yorkshire oklaskiwali reakcję swojego związku po tym, jak przypomniał on członkom, że zostaną usunięci ze związku, jeśli podejmą pracę w ramach kompetencji WGA podczas strajku: „Nigdy nie wygłupiaj się, pełna solidarność”, dodał. Kradniesz pracę amerykańskich pisarzy na Sly i trafi ona na czarną listę”.

Pisząc pod nazwiskiem Jack Gatland, powieściopisarz Tony Lee powiedział: „Mogę być w Wielkiej Brytanii, ale jako członek The Writers Guild solidaryzuję się z WGA”.

Ale wśród niektórych członków związku w Wielkiej Brytanii było również zamieszanie co do wpływu strajku na nich. Autor Paula Agbagi (Za daleko poszło) powtórzył znajomy refren, wzywając WGGB do wydania jasnych wytycznych dotyczących tego, jak wygląda „solidarność”:

Świeżo z łodzi Pisarka Camilla Blackett ostrzegła członków związków zawodowych w Wielkiej Brytanii przed „pułapką”, jaką może być oferowanie pracy w USA

Dodatkowe raporty autorstwa Jessego Wittucka

READ  Nia Long przemawia w sprawie rzekomego przypadku narzeczonego Im Odoka