Tomowi Cruise’owi nie udało się dokonać pozornie niemożliwego w Chinach w ten weekend: ożywić dawną hollywoodzką siłę kasową na drugim co do wielkości rynku kinowym na świecie.
Mission: Impossible – Dead Reckoning, część 1 Bardzo przegapił weekend otwarcia w Chinach, gdzie zadebiutował na trzecim miejscu za parą wiszących chińskich piosenek.
Kontynuacja Paramount i Skydance otworzyła się na zaledwie 25,9 miliona dolarów od piątku do niedzieli, co stanowi gwałtowny spadek Misja: Niemożliwy FalloutOtwarcie za 76 milionów dolarów w 2018 roku. Chiński dramat o sztukach walki nigdy nie mów nigdytymczasem zarobił 46,1 miliona dolarów, a następnie odniósł krajowe animowane sukcesy Chang An Z 43,9 milionami dolarów.
nigdy nie mów nigdyNapisany i wyreżyserowany przez ulubionego krajowego komika Wanga Baoqianga (Zagubiony w TajlandiiI Detektyw z Chinatown), zarobił 211,5 miliona dolarów od otwarcia 6 lipca. Chang Annajnowszy film wiodącego pekińskiego studia animacji Light Chaser, który wystartował 8 lipca i ma obecnie łączną wartość 96,1 miliona dolarów.
Aplikacja do prognozowania sprzedaży biletów Maoyan Misja: Niemożliwa 7 Aby zakończyć swój bieg w Chinach z zaledwie 60 milionami dolarów, mniej niż M: Mam 6 lat181 milionów dolarów w 2018 roku i M: Mam 5 lat136,7 mln USD w 2015 r.
Krajowe oceny najnowszej roli Cruise’a jako Ethana Hunta były niezwykle wysokie. Film uzyskał 9,4 punktów na Maoyan, 9,5 na Alibaba’s Taopiaopiao i 7,9 na Douban – bardzo zdrowe liczby. Ale chińscy kinomani nie oglądają amerykańskich filmów tak jak kiedyś.
Wyniki kinowe w Chinach za pierwszą połowę 2023 roku stały się dostępne na początku tego miesiąca – a liczby są dość ponure jak na Hollywood.
Po nagłym zniesieniu surowych ograniczeń związanych z COVID-19 pod koniec ubiegłego roku, Chiny wznowiły import amerykańskich filmów na poziomie sprzed pandemii w 2023 r. Według Artisan Gateway w pierwszej połowie 2023 roku w chińskich kinach pojawiły się 24 amerykańskie filmy, tylko o dwa mniej niż w tym samym okresie w 2019 roku.
Ogólnie rzecz biorąc, chiński rynek kinowy odnotował ostatnio silne ożywienie. Przychody z biletów do kina wyniosły łącznie 3,8 miliarda dolarów (26,3 miliarda CNY) w pierwszych sześciu miesiącach roku, co oznacza spadek o zaledwie 16 procent w porównaniu z 2019 rokiem (oraz 54 procentowy wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy chińskie kina nadal były utrudnione przez masowe blokady).
Tymczasem chińskie filmy krajowe znów pojawiają się w ten weekend nigdy nie mów nigdy I Chang AnPotężna informacja zwrotna — robienie więcej interesów niż kiedykolwiek wcześniej. W pierwszej połowie 2023 roku, dzięki dynamicznie rozwijającemu się sezonowi premier chińskiego Nowego Roku, łączna sprzedaż chińskich tytułów wzrosła do 2,8 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 27 procent w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzedzającym pandemię.
Analitycy zauważają, że pozostały niedobór zarobków wynika prawie wyłącznie z niższych zarobków amerykańskich filmów w Chinach. Chociaż hollywoodzkie bieguny wróciły do Chin w zdrowym tempie, łączna sprzedaż biletów na filmy amerykańskie wyniosła zaledwie 592 miliony dolarów w pierwszych sześciu miesiącach roku, co stanowi gwałtowny spadek z 1,9 miliarda dolarów zarobionych w tym samym okresie w 2019 roku.
Stosunkowo duże nadzieje wiąże się z potencjałem zysków Grety Gerwig i Warner Bros. lalka Barbie, który otwiera się w Chinach w piątek. Ale amerykański film będzie musiał stawić czoła bardzo silnej krajowej konkurencji. Pierwsza część chińskiego reżysera Wuershan’s Trylogia FengshenaNazywa się China’s Answer Władca PierścieniOtwarcie w czwartek może poszczycić się gwiazdorską obsadą i największym budżetem produkcyjnym ze wszystkich filmów w historii chińskiego kina.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
Ojciec gwiazdy „Austina Powersa”, Heather Graham, ostrzega, że Hollywood „zabierze mi duszę”