21 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

GMC celuje w jazdę elektryczną ciężarówką przeciwko Tesli, Fordowi i Rivianowi

GMC celuje w jazdę elektryczną ciężarówką przeciwko Tesli, Fordowi i Rivianowi

2024 Sierra EV Denali Wydanie 1

Źródło: General Motors

Milford, Michigan — GM Luksusowa marka GMC pragnie zostać liderem sprzedaży całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych konsumentom w Stanach Zjednoczonych poprzez wprowadzenie na rynek nowej elektrycznej ciężarówki Sierra.

Sierra EV dołącza do elektrycznych wersji Hummera, obejmujących SUV-a i pickupa, w gamie elektrycznych „ciężarówek” GMC. Producent samochodów spodziewa się, że Sierra stanie się bestsellerem wśród elektrycznych modeli GMC, a tańsze wersje będą dostępne w przyszłym roku. Niedawno do klientów zaczęła docierać „edycja 1” samochodu wartego prawie 100 000 dolarów.

„Uważamy, że jest to zupełnie inna propozycja niż cokolwiek, co ktokolwiek wcześniej zrobił” – powiedział CNBC Duncan Aldred, globalny wiceprezes GMC na poligonie GM na przedmieściach Detroit.

GMC nie ujawniło harmonogramu, kiedy spodziewa się, że marka będzie liderem sprzedaży detalicznej elektrycznych ciężarówek. Aby jednak tego dokonać, będzie musiał wyprzedzić swojego brata, Chevroleta Silverado EV, a także konkurentów z Firma Motoryzacyjna Forda, Samochody Rivii I Tesliktóra według Motor Intelligence była liderem tej sprzedaży w drugim kwartale dzięki Cybertruckowi.

Aldred powiedział, że jego zdaniem będzie konkurencja pomiędzy Sierra i Cybertruck, ale niekoniecznie uważa, że ​​są to główni konkurenci, mimo że ceny pojazdów są podobne. Powołując się na dane wewnętrzne, powiedział, że wielu nabywców Cybertruck posiada już pojazdy Tesli, podczas gdy prawie 80% posiadaczy rezerwacji GMC w Sierra miało wcześniej pojazdy inne niż GMC.

„Wiemy, że około 70% nabywców Cybertrucka to właściciele Tesli” – powiedział podczas wydarzenia medialnego. „Więc niekoniecznie są to nabywcy ciężarówek, są to nabywcy Tesli”.

Rozwijający się rynek

Producenci samochodów, tacy jak General Motors, pośpieszyli z wprowadzeniem na rynek w pełni elektrycznych pickupów, po części dlatego, że Tesla planowała zbudować taki pojazd. Wywołało to obawy, że wiodący amerykański producent pojazdów elektrycznych zdominuje rynek samochodów ciężarowych, który ma kluczowe znaczenie dla producentów samochodów z Detroit, podobnie jak miało to miejsce w przypadku samochodów elektrycznych.

Ale przyjęcie pojazdów elektrycznych nastąpiło Wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych jest wolniejszy, niż wielu oczekiwało, a rynek pojazdów elektrycznych jest wciąż w powijakach.

Według Motor Intelligence, w pierwszej połowie roku rynek całkowicie elektrycznych pickupów wyniósł około 38 500 pojazdów, włączając sprzedaż detaliczną i flotową. Dla porównania, do czerwca sprzedano w tym roku ponad 1 milion pełnowymiarowych pickupów konwencjonalnych lub hybrydowych.

Według Motor Intelligence w czerwcu liderem sprzedaży w pełni elektrycznych ciężarówek był Ford F-150 Lightning z liczbą 15 645 egzemplarzy. Według firmy zajmującej się danymi i analizami motoryzacyjnymi, w tym okresie sprzedano około 11 600 egzemplarzy Tesli Cybertruck, w tym 8 755 egzemplarzy w drugim kwartale.

Według Motor Intelligence sprzedaż ciężarówki Hummer firmy GMC, która powoli zwiększa produkcję i sprzedaż, wyniosła mniej niż 1500 pojazdów, w tym około 1100 pojazdów w drugim kwartale.

„To bardzo wschodzący rynek” – stwierdziła Stephanie Brinley, główna analityk branży motoryzacyjnej w S&P Global Mobility. „To dopiero małe kroki. Wiara GM w zdolność bycia liderem w tej dziedzinie jest uzasadniona historią pojazdów ciężarowych i jej zrozumieniem możliwości przejścia na pojazdy elektryczne.” „Teraz najważniejsze pytanie brzmi, jak szybko konsumenci mogą to osiągnąć”. [adopt electric trucks]więcej niż tylko cechy produktu.”

Uwzględniając w pełni elektryczne SUV-y tej marki, których sprzedaż samochodów ciężarowych niektóre firmy, takie jak GM, odnotowały, Rivian jest wyraźnym liderem w pierwszej połowie roku z ponad 22 700 SUV-ami R1S i R1T. Dla porównania, modele SUV i pickupów Hummer firmy GMC sprzedały się w liczbie około 4600 sztuk.

Aldred powiedział, że GM spodziewa się zwiększyć produkcję pojazdów elektrycznych Sierra – w tym terenowych modeli AT4 i podstawowych modeli Elevation, które pojawią się w przyszłym roku – szybciej niż modeli Hummer, co zajęło lata. General Motors podał, że ma rozpocząć produkcję wersji Denali w czwartym kwartale.

Sierra EV jest obecnie trzecim elektrycznym pickupem General Motors, po Hummerze i nowym Chevrolecie Silverado, które zaczęły pojawiać się u dealerów w grudniu.

READ  Federalna Administracja Lotnicza żąda uziemienia niektórych samolotów Boeing 737 Max do czasu kontroli

Chevrolet kontra GMC

Całkowicie elektryczny Chevrolet Silverado na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku, 13 kwietnia 2022 r.

Scotta Meliana | CNBC

Droższa wersja Silverado typu SUV jest obecnie dostępna w cenie około 96 500 dolarów, a samochód ciężarowy do zastosowań niestandardowych dla klientów komercyjnych i flot już od około 67 000 dolarów.

Sierra jest bardziej elegancka i bardziej luksusowa niż jej odpowiednik Chevroleta: ma drewno o otwartych porach, większe ekrany, standardowy Super Cruise umożliwiający jazdę po autostradzie bez użycia rąk, „tryb kraba” GMC z układem kierowniczym na cztery koła i inne funkcje.

„GM dobrze rozróżnia GMC od Chevroleta” – powiedział Brinley z S&P Global. „Pojazdy elektryczne GMC Sierra i Chevrolet Silverado bardzo się od siebie różnią, a GM bardzo dobrze współpracuje z tymi dwoma klientami od dziesięcioleci”. rozumieją, co muszą zrobić, aby stworzyć coś atrakcyjnego zarówno dla nabywców GMC, jak i dla nabywców Chevroleta, a przecież bardzo się od siebie różnią”.

2024 Sierra EV Denali Wydanie 1

Źródło: General Motors

Oba pojazdy mają zasięg zgodny z normą EPA wynoszący 700 km i zapewniają moc do 754 koni mechanicznych i moment obrotowy 785 funtów na stopę. Wielu klientów samochodów ciężarowych interesuje to, że holują one również pojazdy o masie do 10 000 funtów i mogą naładować je na dystansie 160 km w około 10 minut za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego.

Unikalną cechą pojazdów elektrycznych Silverado i Sierra w porównaniu z innymi pojazdami jest możliwość zaoferowania „środkowych drzwi”, w przypadku których tylne siedzenia pojazdu składają się, a tylna szyba może zostać wyjęta, tworząc skrzynię dla ciężarówki o długości około 3 stóp i dużą przestrzeń ładunkowa.

READ  Warren ostrzega Powella przed osłabieniem przepisów dotyczących gry końcowej Bazylei III

Bazując na marce GMC

Oczekuje się, że Sierra EV, w tym wersja Denali, będzie w dalszym ciągu pomagać GMC w zwiększaniu atrakcyjności cenowej i reputacji marki samochodów ciężarowych premium, twierdzi Patrick Finnegan, starszy menedżer ds. marketingu samochodów ciężarowych i SUV-ów GMC.

GMC było w stanie podnieść średnie ceny transakcyjne swoich modeli z najwyższej półki dzięki nowszym pojazdom terenowym AT4, a także Denali, który świętuje 25. rocznicę istnienia submarki GMC.

Na przykład średnia cena transakcyjna konwencjonalnego pickupa GMC Sierra wynosi około 60 000 dolarów. Obejmuje to modele Denali, których cena wynosi około 71 000 dolarów, oraz model Denali „Ultimate”, który według firmy kosztuje 78 500 dolarów.

2024 Sierra EV Denali Wydanie 1

Źródło: General Motors

General Motors nie ogłosił cen elektrycznych modeli GMC Sierra Denali, AT4 i Elevation, które będą następować po modelach „Edition 1”, które będą produkowane w liczbie 2500 sztuk. Aldred powiedział jednak, że Sierra może kwalifikować się do federalnych ulg podatkowych w wysokości do 7500 dolarów, co oznaczałoby, że jej cena wyniesie mniej niż 80 000 dolarów.

Modele Denali ewoluowały od prostych modyfikacji, które odróżniają je od innych pojazdów, do oferowania własnych wnętrz, części i funkcji. Pojazdy nadal mają w dużej mierze to samo „podwozie”, ale mają postęp Bardziej luksusowe funkcje i materiały.

GMC twierdzi, że około 34% sprzedaży detalicznej GMC stanowią modele Denali. To wzrost z 18% dziesięć lat temu i 30% w 2019 r. Sprzedaż pomogła GMC w ciągu siedmiu lat ciągłego wzrostu marki.

„Pomoże to w dalszym ciągu chronić naszą przestrzeń w obszarze średnich cen transakcyjnych premium” – powiedział Finnegan. „Pomoże nam to otworzyć drzwi dla nowych klientów. Zamierzamy być liderem w dziedzinie pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym i będziemy mieć szerszą ofertę gamę produktów, które naprawdę nam w tym pomogą”.