Popularny operator intermodalny GEODIS rozszerzył swoje usługi kolejowego transportu towarowego o kolejne stałe połączenie rozkładowe. Od 11 czerwca na trasie Lazu–Barcelona kursował pociąg towarowy, stanowiący pierwsze bezpośrednie połączenie kolejowe między obydwoma krajami.
Podczas inauguracyjnego rejsu towary klienta w 44 kontenerach i/lub nadwoziach wymiennych, każdy o ładowności 26 ton, wyruszą z łódzkiego terminalu cargo i trzy dni później dotrą do Barcelony, gdzie nastąpi dostawa „ostatniej mili”. zrobiony. Lokalizacja przy drodze. W dniu przyjazdu pociąg wraca do Polski z towarem sprowadzonym z Hiszpanii. Kolejne składy mają pojemność 44 jednostek.
Ta usługa to kolejny przykład wyjścia GEODIS poza czystą ofertę intermodalną i zaoferowania prawdziwej opcji multimodalnej, płynnie integrującej transport drogowy z kolejowym, umożliwiając bezpieczny przepływ towarów i większą elastyczność w zarządzaniu szczytami popytu.
Bezpieczne przenoszenie większej liczby obiektów przy mniejszym zużyciu energii.
Dostarczanie towarów koleją powoduje emisję pięciokrotnie mniej CO2e niż transport drogowy na tę samą odległość i 12 razy mniej niż równoważny transport lotniczy. Połączenie kolejowe umożliwia dostawę 1000 ton towarów z różnych branż.
Choć linia kolejowa łącząca Łódź z Barceloną jest o prawie 160 km dłuższa od trasy drogowej, to pozwala na redukcję emisji CO2e o -79%. Zmniejsza się także zużycie energii o około 57%.
Dynamiczny rozwój usług transportu kolejowego
W pierwszym etapie realizacji projektu przewidziano jeden rozkład pociągów tygodniowo, kursujących z Łodzi w każdy wtorek. W drugą stronę pociąg odjeżdża z Barcelony w piątki.
„Uruchomienie nowego połączenia kolejowego Łódź – Barcelona oferuje klientom wiele korzyści, ponieważ umożliwia terminowość przewozów, a jednocześnie znacznie ogranicza emisję CO2” – powiedział Marc Vollet, dyrektor operacyjny europejskiej sieci drogowej GEODIS. „GEODIS jest liderem wśród operatorów intermodalnych i jesteśmy dumni, że możemy kontynuować tę serię, rozwijając to rozwiązanie drogowo-kolejowe w Europie, dzięki czemu nasi klienci mogą korzystać z jeszcze większej liczby rozwiązań i preferowanych tras. , planujemy zwiększyć częstotliwość kursowania dwóch pociągów tygodniowo w przyszłości.”
Ta nowa multimodalna kolej blokowa uzupełnia istniejącą sieć tras multimodalnych Geodis, która obsługuje prawie 120 pociągów tygodniowo w całej Europie.
Po więcej informacji:
Geody
geodis.com
„Przyjazny praktyk podróży. Miłośnik jedzenia. Bezkompromisowy rozwiązywacz problemów. Komunikator”.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com