Jezioro Avon, Ohio – Ford doda 6200 miejsc pracy w fabrykach w Michigan, Missouri i Ohio, przygotowując się do budowy większej liczby samochodów elektrycznych i wprowadzenia dwóch przeprojektowanych modeli silników spalinowych.
Firma twierdzi, że do 2026 r. zainwestuje 3,7 miliarda dolarów w trzech stanach. Przekształci również około 3000 pracowników tymczasowych na pełnoetatowe stanowiska ze zwiększonymi wynagrodzeniami i świadczeniami.
Fabryka w Avon Lake w stanie Ohio, niedaleko Cleveland, zostanie rozbudowana, aby mogła zbudować nowy niezidentyfikowany elektryczny pojazd użytkowy, z 1800 nowymi miejscami pracy. Dziewięćdziesiąt nowych miejsc pracy zostanie dodanych w Limie i Sharonville w stanie Ohio.
Zakład w Clacomo w stanie Missouri, niedaleko Kansas City, produkujący duże ciężarówki transportowe z silnikami elektrycznymi i spalinowymi, otrzyma trzecią zmianę liczącą 1100 pracowników, aby obsłużyć rosnący popyt.
W Michigan firma Ford Motor Co. planuje dodać 2000 miejsc pracy w trzech zakładach montażowych i 1200 więcej w innych zakładach.
Fabryka na przedmieściach Detroit w Wayne, która buduje teraz średniej wielkości pickupa Ranger, będzie miała inwestycje i miejsca pracy, aby stworzyć nowego Rangera. Fabryka w Flat Rock, na południe od Detroit, wyprodukuje nową wersję muscle cara Mustanga. Centrum pojazdów elektrycznych Forda w Dearborn również zobaczy inwestycje i miejsca pracy, dzięki czemu będzie mogło zbudować więcej elektrycznych pickupów F-150 Lightning, aby zaspokoić nieoczekiwanie wysoki popyt. Firma doda także 600 miejsc pracy w nowym zakładzie pakowania części w Monroe w stanie Michigan i kolejnych 600 miejsc pracy w kilku fabrykach komponentów w stanie Michigan.
To część planu Forda, aby do 2026 roku produkować dwa miliony samochodów elektrycznych rocznie na całym świecie.
Inwestycje w pojazdy elektryczne są potrzebne po części dlatego, że Ford nie docenił popytu na pojazdy elektryczne, powiedział Kumar Galhotra, prezes Ford Blue, oddziału firmy produkującego pojazdy spalinowe.
Powiedział, że gdy tylko Ford otworzył rezerwacje na samolot elektryczny F-150, zaczął planować rozbudowę fabryki w Dearborn, która go produkuje. „Rezerwacje znacznie przekraczały zdolności produkcyjne, które włożyliśmy” – powiedział Galhotra. „Po raz pierwszy w mojej karierze rozbudowujemy fabrykę, zanim fabryka zostanie zbudowana”.
Ford przestał robić rezerwacje na F-150 Lightning za 200 000 i teraz konwertuje rezerwacje na zamówienia. Około dwie trzecie osób, z którymi się do tej pory skontaktowano, dokonuje przelewu, ale firma powiedziała, że nie ma konkretnego numeru. Ponadto, tegoroczny Mustang Mach-E SUV i E-Transit są w sprzedaży, poinformował Galhotra.
Ford znajduje się, podobnie jak inni producenci samochodów, zatrudniając pracowników do budowy samochodów spalinowych i pojazdów elektrycznych, gdy branża przechodzi na zasilanie bateryjne, powiedziała Kristin Dzeczyk, doradca ds. Polityki w Banku Rezerw Federalnych w Chicago, który śledzi branżę.
Chociaż badania pokazują, że producenci samochodów będą potrzebować mniej pracowników do budowy samochodów elektrycznych, ponieważ jest mniej ruchomych części, nie musi to oznaczać, że wiele zwolnień jest na drogach, powiedział Dziczek. Producenci samochodów produkują wiele swoich elektrycznych części samochodowych, takich jak osie i silniki elektryczne, w Ameryce Północnej, aby uniknąć zakłóceń łańcucha dostaw związanych z pandemią za granicą, tworząc nowe miejsca pracy. Do tego w okresie przejściowym w ciągu najbliższej dekady będzie emerytura pracowników, powiedział Dzeczyk.
„Jest wiele ruchomych elementów”, powiedziała. „Trudno powiedzieć, jaki powinien być poziom obsady”.
Dzechik powiedział, że producenci samochodów przekształcają pracowników tymczasowych na pełnoetatowe stanowiska z wyższymi zarobkami, aby przyciągnąć pracowników na niższym poziomie podczas niedawnego niedoboru siły roboczej.
Ford nie poda szczegółów dotyczących komercyjnego pojazdu elektrycznego, który zostanie zbudowany w montowni w Ohio do połowy dekady. Fabryka przez większość swojego życia była na skraju zamknięcia, ale zdołała przetrwać. Galhotra mówi, że ma teraz świetlaną przyszłość.
Wiadomość o ekspansji nie mogła nadejść tak szybko dla Cody’ego Newsome, wykwalifikowanego praktykanta do zwolnienia w fabryce, który teraz produkuje duże ciężarówki i furgonetki.
Ma nadzieję, że firma sprowadzi go z powrotem do pracy, ponieważ zbudują więcej przestrzeni i dodają pracowników. „To dla nas naprawdę ogromne, ponieważ jest to inwestycja długoterminowa”, powiedział 28-letni Newsom, pracownik Forda w trzecim pokoleniu. „To nie jest mały projekt, więc bezpieczeństwo pracy jest ogromne”.
Czekaliśmy na ten dzień od dawna” – powiedział Jason Williams, przedstawiciel ds. negocjacji związkowych w fabryce. „Staramy się zabezpieczyć przyszłość dla naszych dzieci, naszych rodzin i rodzin społeczności”.
Ohio zapewnia 200 milionów dolarów zachęt dla Forda, a Michigan około 150 milionów dolarów. Chociaż w Missouri będzie niewielka inwestycja kapitałowa, nie ma zachęt dla tego projektu.
Ford powiedział, że już zaczął przekształcać pracowników tymczasowych w pełnoetatowych i zaczął zatrudniać nowych pracowników.
Ogłoszenie pojawiło się na rok przed rozpoczęciem rozmów kontraktowych ze związkiem zawodowym United Auto Workers. Reklamy nowych produktów i miejsc pracy są zwykle częścią negocjacji.
Decyzja Forda o budowie trzech fabryk akumulatorów i nowej montowni w Kentucky i Tennessee w zeszłym roku wywołała pytania dotyczące zaangażowania produkcyjnego firmy w jej stan i region.
Politycy z Michigan ciężko pracowali, aby zwabić zakłady montażowe i akumulatorowe General Motors w styczniu po utracie fabryk Forda w południowych stanach.
Ford prawdopodobnie zbuduje czwartą fabrykę akumulatorów w Ameryce Północnej w regionie Wielkich Jezior w ramach joint venture z SK Innovation z Korei, ale Galhotra powiedział, że nie jest jeszcze gotowy do składania żadnych ogłoszeń.
W tempie, w jakim Ford porusza się z pojazdami elektrycznymi, potrzebna będzie większa produkcja, powiedział Galhotra, wskazując na zakład w Michigan, gdzie budowany jest elektryczny F-150 i komercyjny pojazd elektryczny, który ma być budowany w Ohio. „Będziemy mieć więcej ogłoszeń w przyszłości” – powiedział.
————
Krecher zameldował się z Detroit.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów