Chociaż zasilanie zostało przywrócone, niektórzy podróżni nadal mają trudności ze zmianą rezerwacji i kontynuowaniem podróży do miejsca docelowego.
Międzynarodowy port lotniczy Ninoy Aquino (MNL) to główna brama dla podróżujących na Filipiny, obsługująca stolicę, Manilę i okolice.
Firma obsługująca lotnisko, Filipiński Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAAP), podała w oświadczeniu, że problemy techniczne zostały po raz pierwszy wykryte w niedzielę rano.
282 loty zostały opóźnione, odwołane lub przekierowane na inne regionalne lotniska, a około 56 000 pasażerów zostało dotkniętych tym problemem od godziny 16:00 czasu lokalnego w Nowy Rok.
za kulisami
Na konferencji prasowej, która odbyła się w niedzielę wieczorem, 1 stycznia, filipiński sekretarz transportu Jaime Bautista przeprosił za niedogodności dla pasażerów i powiedział, że centralny system kontroli ruchu lotniczego na lotnisku doświadczył poważnych przerw w dostawie prądu. Dodał, że chociaż istniało zapasowe źródło zasilania, nie zapewniało ono wystarczającej mocy.
„To był problem z systemem zarządzania ruchem lotniczym” – powiedział Bautista. „Jeśli porównasz (nasze lotnisko) z lotniskiem w Singapurze, jest duża różnica – są co najmniej 10 lat przed nami” – powiedział.
Bautista dodał, że jego Departament Transportu koordynował również z liniami lotniczymi, których to dotyczy, w celu zapewnienia żywności, napojów, transportu i zakwaterowania „bezpłatnie wszystkim pasażerom, których to dotyczy”.
Wśród lotów dotkniętych awarią był lot linii Qantas do Manili, który wystartował z Sydney tuż przed godziną 13:00 czasu lokalnego 1 stycznia. Powrót do Australii.
„Wszystkim liniom lotniczym odmówiono wstępu do Manili w niedzielne popołudnie, ponieważ lokalna przestrzeń powietrzna została zamknięta przez lokalne władze” – poinformował Qantas w oświadczeniu. „Oznacza to, że nasz lot z Sydney będzie musiał zawrócić”.
Operacje zostały częściowo wznowione od 17:50 czasu lokalnego, poinformował CAAP w aktualizacji, a lotnisko ponownie zaczęło przyjmować przylatujące loty. W oświadczeniu Ministerstwa Transportu udostępnionym na Facebooku stwierdzono, że operacje lotniskowe wróciły do normy, a renowacja sprzętu wciąż trwa.
potencjalne śledztwo
Opóźnienia lotów trwały jednak do wtorku drugi dzień z rzędu – nawet po całkowitym przywróceniu zasilania, poinformował filipiński oddział CNN. Urzędnicy doradzili podróżnym, aby „spodziewali się dalszych opóźnień”, ponieważ linie lotnicze zaplanowały nowe loty w celu zastąpienia odwołanych.
„Pasażerowie powinni spodziewać się opóźnień lotów, ponieważ jest to wynikiem działań naprawczych, które przeprowadzamy dzisiaj” – powiedział CNN Cielo Villaluna, rzecznik Philippine Airlines – narodowego przewoźnika kraju.
Stwierdzono również, że wiele samolotów nadal utknęło w wyniku problemu z systemem w Nowy Rok.
Sfrustrowani i zmęczeni pasażerowie lamentowali, że nie wiedzą, co robić, biwakując w kasach linii lotniczych w celu uzyskania wyjaśnień i wczesnych lotów.
Incydent wywołał publiczną reakcję w Internecie – wielu, w tym politycy, zastanawiało się, jak i dlaczego doszło do zaciemnienia.
Filipińska senator Grace Poe ogłosiła oficjalne dochodzenie w sprawie incydentu. „Koalicja musi zapewniać przejrzystość i odpowiedzialność” – powiedział Bo.
„Dlatego przeprowadzimy przesłuchanie w ramach funkcji nadzorczej Senatu, aby ustalić, kto jest odpowiedzialny i co musimy zrobić, aby uniknąć ponownego wystąpienia awarii” – dodał Bo.
waga pasażera
Globalne podróże lotnicze zostały mocno dotknięte przez pandemię COVID-19, ale ruch pasażerski powoli się odbudowuje, a eksperci branżowi przewidują, że branża powróci do poprzedniego normalnego poziomu do 2025 r.
Zdjęcia i filmy udostępnione online pokazały ogromne tłumy na NAIA. Na wielu stanowiskach odprawy widać zygzakowate linie. Kilku pasażerów było również widzianych z bagażem, gdy skulili się wokół ekranów przylotów, czekając na aktualizacje.
— Sześć godzin bezużytecznego latania — powiedział. „Niedogodności dla podróżnych oraz straty dla turystyki i biznesu są przerażające”. Pangilinan powiedział, że jego samolot ostatecznie wylądował w Manili o godzinie 23:00 czasu lokalnego.
Student Xavier Fernandez był jedną z tysięcy osób dotkniętych zamieszaniem związanym z noworocznym lotem. Godzinami rozmawiał przez telefon z United Airlines i innymi liniami lotniczymi, aby zmienić rezerwację lotu do San Francisco na późniejszy termin. „To był absolutny koszmar”. Powiedział CNN, dodając, że był na lotnisku od ponad 10 godzin.
Fernandez powiedział również, że byli inni pasażerowie, którzy weszli na pokład samolotu w niedzielę rano przed ogłoszeniem awarii i ostatecznie musieli opuścić swoje samoloty po kilkugodzinnym oczekiwaniu na wejście na pokład.
Powszechne zakłócenia w lotach pojawiają się w trakcie ruchliwego corocznego okresu podróży na koniec roku na Filipinach, w którym duża liczba zagranicznych turystów, a także obcokrajowcy podróżują do kraju z zagranicy, aby świętować Boże Narodzenie i Nowy Rok, jedne z najbardziej w kraju ważne święta.
Fernandez był w Manili, aby świętować Boże Narodzenie i Nowy Rok ze swoją rodziną.
„Dosłownie najgorszy sposób na rozpoczęcie roku” – powiedział o odcinku.
Kryzys na lotniskach w nowym roku również powstrzymał wielu Filipińczyków z zagranicy od lotów do miejsc docelowych, takich jak Hongkong i Singapur.
Nora dela Cruz, pracownica domu, powiedziała CNN, że jej praca jest „teraz w zawieszeniu” po tym, jak nie wróciła do Hongkongu w niedzielę. Powiedziała, że wraz z innymi kobietami z branży została „zwolniona” z powodu opóźnienia.
„Dumny organizator. Alkoholowy ninja. Kujon kulinarny. Typowy entuzjasta telewizji. Zapalony czytelnik. Fanatyk niezależnej muzyki”.
More Stories
Japonia: Tajfun Shanshan: Milionom ludzi nakazuje się ewakuować po tym, jak jeden z najsilniejszych tajfunów od dziesięcioleci nawiedzi Japonię
Najnowsze zatonięcie jachtu Bayesiana: żona Mike’a Lyncha „nie chciała opuszczać łodzi bez rodziny”, podczas gdy załoga przechodzi dochodzenie
Światowy Program Żywnościowy wstrzymuje swoje działania w Gazie po wielokrotnym strzelaniu do pojazdu pomocy