Shelby Tauber/Bloomberg/Getty Images
Biura Spirit AeroSystems w Farmers Branch w Teksasie.
Waszyngton
CNN
—
Śledczy badają, dlaczego znaleziono część Boeinga 737 MAX 9 Eksplodował w trakcie lotu Na początku tego miesiąca nie ustalono, czy w tym fragmencie samolotu zamontowano śruby.
Dochodzenie jest w toku, powiedziała dziennikarzom przewodnicząca Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu Jennifer Homendy po zamkniętej odprawie dla prawodawców w środę. Śledczy ustalają, dlaczego uszczelka drzwi, która ma zakrywać przestrzeń pozostawioną po usuniętych drzwiach wyjścia awaryjnego z boku samolotu, wyleciała 5 stycznia w samolocie Alaska Airlines Flight 1282 i Pozostawiło dużą lukę Z boku samolotu.
Powiedziała, że dochodzenie nie koncentruje się tylko na śrubach, a jej zespoły gromadzą obecnie obszerne dane dotyczące montażu odbojnika i jego podróży z Malezji, gdzie został wyprodukowany po raz pierwszy, do fabryk w Wichita w Kansas i Renton w stanie Waszyngton. Powiedziała, że nie jest jasne, czy pracownicy Boeinga usunęli wtyczkę z kadłuba, kiedy przybył on do Renton od podwykonawcy, Spirit Aerosystems.
Naukowcy z laboratorium NTSB badają obecnie wtyczkę, ale nie rozpoczęli jeszcze jej demontażu – dodała.
„Mają bardzo jasne oświetlenie. Robią zdjęcia celownicze” – powiedział Homendy. „Mogą wziąć trochę metalowych wiórów i umieścić je pod mikroskopem elektronowym”.
W przyszłym tygodniu urzędnicy NTSB rozpoczną odłączanie drzwi od prądu, aby dokładniej zbadać ich konstrukcję.
Homendy powiedziała, że ona i szef FAA, który wirtualnie uczestniczył w odprawie Senackiej Komisji Handlu, przez większość dni rozmawiali raz lub dwa razy.
Rozszerzone śledztwo
Federalna Administracja Lotnicza ogłosiła w środę, że tak Rozbudowa swojej sondy Podczas kontroli jakości Boeinga 737 Max 9 po eksplozji samolotu w tym miesiącu.
W nowym oświadczeniu FAA podała, że prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie firmy Spirit AeroSystems, która buduje kadłub Boeinga 737 Max 9. Otworzyłem śledztwo W kontroli jakości w Boeingu po incydencie Alaska Airlines.
FAA twierdzi, że dochodzenie skoncentruje się na tym, czy Boeing „nie zapewnił, że ukończone produkty są zgodne z zatwierdzonym projektem i znajdują się w bezpiecznym stanie użytkowym zgodnie z przepisami FAA”. Boeing oświadczył w oświadczeniu w zeszły czwartek, że „będzie w pełni i przejrzyście współpracować z FAA i Krajową Radą Bezpieczeństwa Transportu w prowadzonych przez nich dochodzeniach”.
Firma Spirit Aerosystems nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz.
Federalna Administracja Lotnicza twierdzi, że wszystkie 171 samolotów Boeing 737 Max 9 w Stanach Zjednoczonych pozostaje uziemionych, a agencja otrzymała nowe dane ze wstępnych inspekcji 40 z tych samolotów.
„Pierwszych 40 inspekcji będących częścią tego procesu zostało już zakończonych, a FAA dokładnie przeanalizuje uzyskane z nich dane” – stwierdziła FAA w oświadczeniu. „Gdy FAA zatwierdzi proces kontroli i konserwacji, proces ten będzie wymagany w przypadku każdego uziemionego samolotu 737-9 MAX przed przyszłą eksploatacją”.
Aby pomóc w przywróceniu zaufania do sektora produkcyjnego, Boeing zapowiedział w poniedziałek, że to zrobi Zezwolenie liniom lotniczym na wejście do fabryk Boeinga oraz Spirit AeroSystems.
Akcjonariusze Spirit AeroSystems w zeszłym roku Złóż pozew federalny przeciwko spółce, zarzucając jej powodowanie „powszechnych i trwałych wad jakościowych” swoich produktów.
Jak wynika z pozwu, awarie jakościowe, które rzekomo obejmowały resztki produktów, brakujące elementy złączne i łuszczącą się farbę, skłoniły Boeinga do umieszczenia Spirit w okresie próbnym od około 2018 r. do co najmniej 2021 r. Nie wspomina konkretnie o ogranicznikach do drzwi.
W pozwie zarzuca się, że „ciągłe problemy z jakością wynikały po części z kultury firmy Spirit, która przedkładała liczbę produkcji i krótkoterminowe wyniki finansowe nad jakość produktu, a także z powiązanego z tym niepowodzenia Spirit w zatrudnianiu wystarczającej liczby pracowników, którzy mogliby dostarczać produkty wysokiej jakości po stawkach wymaganych przez firmę Spirit i jej klientów, w tym Boeinga.”
W pozwie wskazano również, że były pracownik Spirit AeroSystems, który pracował jako kierownik ds. jakości i inspektor, a który nie został wymieniony w pozwie, w 2022 r. napisał do firmy skargę dotyczącą etyki, opisując „nadmierną liczbę wad” w produktach. Z pozwu wynika, że były pracownik uważał, że „Spirit traktował transport produktów jako ważniejszy niż jakość”.
„Spirit zdecydowanie nie zgadza się z twierdzeniami powodów zawartymi w zmienionej skardze i zamierza energicznie bronić się przed tymi roszczeniami” – oznajmił w zeszłym tygodniu rzecznik Spirit AeroSystems Joe Buccino. Spirit nie będzie szerzej komentował toczącego się postępowania sądowego.
W kwietniu Spirit AeroSystems Zostało zidentyfikowane Problem produkcyjny w tylnej części kadłuba niektórych modeli 737. „Nie jest to bezpośredni problem związany z bezpieczeństwem lotu. Mamy wdrożone procesy pozwalające rozwiązać tego typu problemy produkcyjne po identyfikacji i zgodnie z nimi przestrzegamy” – stwierdziła później firma w oświadczeniu .
W sierpniu firma oświadczenie W niektórych modelach kadłuba Boeinga 737 wywiercono niewłaściwe otwory w „grodzi przeciwciśnieniowej”. Zarówno Spirit, jak i Boeing stwierdziły w Formuły Ustalono, że problem nie stanowi bezpośredniego zagrożenia dla bezpieczeństwa lotniczego.
Ta historia została zaktualizowana o dodatkowe wydarzenia i kontekst
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP