16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Federalna Administracja Lotnicza bada zarzuty sygnalistów Boeinga dotyczące 787 Dreamliner

Federalna Administracja Lotnicza bada zarzuty sygnalistów Boeinga dotyczące 787 Dreamliner

Federalna Administracja Lotnicza bada twierdzenia inżyniera Boeinga, że ​​wady montażowe w Boeingu 787 Dreamliner tej firmy budzą obawy dotyczące bezpieczeństwa.

Sam Salehpour, inżynier ds. jakości w Boeingu, powiedział, że „zauważył skróty, jakie Boeing stosował” podczas montażu samolotu, „w wyniku czego gruz wbijał się w deski rozdzielcze i zniekształcał materiały kompozytowe” – podaje CBS News. Jak wynika z pisma, które prawnicy Salehpoura wysłali do FAA w styczniu, twierdzi również, że zauważył problemy w procesie montażu 777.

the New York Timesa Jako pierwsza doniosła o rzekomych problemach z samolotem.

W piśmie Salehpoura do FAA jego prawniczka Debra Katz oświadczyła, że ​​jest odpowiedzialny za monitorowanie produkcji samolotów w Boeingu, a także badanie usterek „i ich pierwotnych przyczyn”. Katz powiedziała, że ​​jej klient wielokrotnie wyrażał swoje obawy kierownictwu Boeinga, twierdził jednak, że gigant lotniczy „odrzucił je i zignorował”.

Boeing stanowczo zaprzecza zarzutom i wydał szczegółową obronę samolotu.

„Mamy całkowite zaufanie do 787 Dreamliner” – stwierdziła firma w oświadczeniu. „Te twierdzenia dotyczące integralności strukturalnej 787 są niedokładne i nie odzwierciedlają kompleksowej pracy, jaką Boeing wykonał, aby zapewnić jakość i długoterminowe bezpieczeństwo samolotów samolot.” Oświadczenie dla CBS News.

Boeing dodał, że „podniesione kwestie zostały poddane rygorystycznym badaniom technicznym pod nadzorem FAA” i „nie budzą one żadnych obaw dotyczących bezpieczeństwa”.

Boeing zauważył również, że chcąc zapewnić bezpieczeństwo B787, spowolnił produkcję w latach 2021 i 2022 oraz wstrzymał dostawy na około dwa lata po tym, jak pracownicy odkryli problemy z samolotem.

„W przypadku floty będącej w eksploatacji kompleksowa analiza przeprowadzona przez Boeinga i FAA wykazała, że ​​w najbliższej przyszłości nie istnieją żadne obawy dotyczące bezpieczeństwa lotnictwa” – oznajmił Boeing. „Na podstawie analizy i wszelkich przyszłych badań wynika, że ​​787 zachowa swoją wytrzymałość, trwałość i żywotność”.


Rodzina sygnalisty Boeinga, Johna Barnetta, zabiera głos

Twierdzenia Salehpoura mają zostać rozpatrzone przez podkomisję Senatu ds. Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Spraw Rządowych jeszcze w tym miesiącu.

W odpowiedzi na prośbę o komentarz w sprawie zarzutów FAA stwierdziła w oświadczeniu: „Dobrowolne zgłaszanie bez obawy przed odwetem jest kluczowym elementem bezpieczeństwa lotniczego. Gorąco zachęcamy wszystkich pracowników branży lotniczej do dzielenia się informacjami. Dokładnie badamy wszystkie zgłoszenia .”

Boeing już zmaga się ze skutkami sytuacji awaryjnej z 5 stycznia podczas lotu Alaska Airlines, podczas której na samolocie pojawił się znak 737 Max eksplodował w trakcie lotu. Boeing doświadcza opóźnień w produkcji Ograniczenie dostaw samolotów do przewoźników W tym United Airlines i Southwest Airlines.

— Chris Van Cleave z CBS News i AFP przyczynił się do powstania tego raportu.

READ  Kanadyjskie Koleje CP wyłączają kolej, strajk robotników