W czwartek Elon Musk zorganizował przyjęcie „Cyber Rodeo” z okazji otwarcia nowej fabryki Tesli w Austin w Teksasie. Giga Texas, jak znana jest fabryka, to miejsce, w którym firma planuje wyprodukować crossover Model Y w ramach swojego planu dostarczenia 1,5 miliona pojazdów elektrycznych w tym roku. Tam też firma planuje zbudować kolejny CyberTruck, chociaż Musk wskazał, że produkcja została przesunięta na przyszły rok.
Sama roślina robi wrażenie. Musk mówi, że to największa na świecie fabryka pod względem objętości i że gdyby dotrwać do końca, byłaby wyższa niż Burdż Chalifa, najwyższy budynek na świecie. Byłem w Burdż Chalifa, ale nie zostałem zaproszony na Cyber Rodeo, więc muszę mu wierzyć na słowo.
Wydarzenie było również wspaniałym show, 15 000 osób słuchało muzyki na żywo, a Musk pojawił się na scenie, aby porozmawiać o przyszłości Tesli. To było coś, co powiedział o przeszłości firmy, co mnie bardzo zainteresowało.
„Kiedy zaczęliśmy pracować nad Teslą, myślałem, że możemy mieć – optymistycznie – 10 procent szans na sukces” – powiedział Musk, rozpoczynając swoje uwagi. To nie był pierwszy raz, kiedy Musk powiedział coś podobnego. O ile mogę znaleźć, pojawił się w pliku Wywiad podcastu 2019. „Nigdy wcześniej nie myślałem, że to się faktycznie wydarzy, że odniesie taki sukces” – dodał wtedy.
Trudno argumentować, że Tesla nie odniosła wielkiego sukcesu. To najcenniejsza firma samochodowa na świecie – i to niewiele. wartość rynkowa, Nieco ponad bilion dolarówwięcej niż wszyscy inni główni producenci samochodów razem wziętych.
Dzieje się tak pomimo faktu, że zarówno Volkswagen, jak i Toyota produkują prawie 10 razy więcej samochodów. Z drugiej strony, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, Tesla stanowi około trzech czwartych wszystkich pojazdów elektrycznych zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych, a także uczyniła z Muska najbogatszego człowieka na świecie.
Powiedziawszy to, nie jestem pewien, czy Musk mylił się, pesymistycznie podchodząc do perspektyw Tesli. Bardzo trudno jest zbudować firmę samochodową od podstaw. Samochody to złożone maszyny z tysiącami ruchomych części. Większość konkurentów Tesli istnieje od pokoleń i ma swoje fabryki i dostawców. Początkowo Tesla miała tylko pomysł: można zbudować całkowicie elektryczny samochód, który ludzie naprawdę chcieliby kupić.
Możesz udowodnić, że to szlachetny pomysł. Jeśli uważasz, że samochody elektryczne są ważne dla przyszłości planety, oczywistą przeszkodą jest to, że musisz przekonać ludzi do ich zakupu. Ideą Tesli było to, że samochody elektryczne nie musiały iść na kompromis.
To może być świetny pomysł, ale sam świetny pomysł to za mało. „Prototypowanie jest łatwe” – powiedział Musk na scenie podczas Cyber Rodeo. „Produkcja jest trudna”.
To jest poprawne. Dla Tesli było to szczególnie trudne. 3. model Prawie słynie z bankructwa firmyMusk powiedział, że firma pojawiła się w ciągu miesiąca od tego losu podczas tego, co określił jako „piekło produkcji i logistyki”.
Według Muska tym, co sprawiło, że Tesla był świetnym pomysłem, nie byli ludzie, ale ludzie. „Dzięki niesamowitej pracy zespołu Tesli jesteśmy tu od wielu lat” – powiedział Musk, dziękując swojemu zespołowi.
Nawet jeśli Musk jest publiczną twarzą Tesli, z pewnością nie jest to coś, co każdy może zbudować samodzielnie. masz przeczucie, Oglądanie przemawiającego MuskaGiga Texas reprezentuje poczucie spełnienia i naprawdę potwierdza firmę. Co ważniejsze, zdaje się zdawać sobie sprawę, że dotarcie tam wymagało zbiorowego wysiłku tysięcy ludzi.
To ważna lekcja dla każdego lidera. Twój świetny pomysł może optymistycznie dać Ci 10 procent szans na sukces. Może 10 procent firmy, którą budujesz. Reszta zależy wyłącznie od zespołu, który budujesz.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów