Według doniesień pan Cook spotka się także z premierem Narendrą Modi. (plik)
Bombaj:
Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, prawdopodobnie powita klientów w pierwszym sklepie producenta iPhone’a w Indiach, który ma zostać otwarty we wtorek w dzielnicy biznesowej BKC, poinformowali dyrektorzy firmy w poniedziałek.
Sklep powstaje w związku z obchodami 25-lecia obecności firmy w kraju.
Otwarcie sklepów tej kultowej marki na całym świecie sprawiło, że fani ustawili się w kolejce, aby zostać pierwszym klientem, a teraz zobaczymy, jak mieszkańcy Bombaju przyjmą sklep w dzień roboczy.
W przeddzień otwarcia dla klientów w sklepie o powierzchni 20 000 mkw. odbyła się prapremiera. Po otwarciu sklepu w Bombaju 20 kwietnia zostanie uruchomiony podobny obiekt w Saket w New Delhi. Według doniesień pan Cook spotka się także z premierem Narendrą Modi.
„Indie mają piękną kulturę i niesamowitą energię, a my cieszymy się, że możemy budować na naszej długiej historii — wspierać naszych klientów, inwestować w lokalne społeczności i wspólnie pracować nad budowaniem lepszej przyszłości dzięki innowacjom, które służą ludzkości” — powiedział Cook. oświadczenie.
Starszy wiceprezes firmy ds. handlu detalicznego, Deirdre O’Brien, powiedział dziennikarzom, że wiele uwagi poświęcono kluczowym przekonaniom Apple dotyczącym zrównoważonego rozwoju i integracji, i zauważył, że 100-osobowy zespół, który będzie na miejscu, będzie rozmawiał z 18 Hindusami. Języki.
Powiedziała, że firma zatrudnia 2500 osób w kraju i pośrednio pomogła stworzyć 10 miejsc pracy poprzez swój ekosystem aplikacji.
Dwupiętrowy sklep zajmuje pierwszorzędną nieruchomość na rogu rozległego centrum handlowego, w którym znajdują się również takie marki jak Diesel, Michael Kors, Kate Spade i Swarovski.
Chociaż wiele funkcji w sklepie jest takich samych, jak w innych sklepach Apple Store na całym świecie, wydaje się, że firma zwróciła uwagę na obiekt „Indianise”, włączając lokalne wpływy, zaczynając od szeroko dyskutowanego „Kali BaileyMotyw na fasadzie jest zapożyczony z czarnych i żółtych taksówek na miejskich drogach.
O’Brien powiedział, że sklep ma sufit o wysokości 8 metrów, jeśli wlicza się piętro, i ma wykonane na zamówienie schody prowadzące na piętro o długości 14 metrów, z jednoczęściowymi szklanymi ścianami po obu stronach.
Powiedziała, że na ściany wewnątrz sklepu firma kupiła specjalne kamienie z Radżastanu, a ściany sufitu zdobiło 4,5 bali drewna.
Sklep oferuje produkty, towary i usługi, takie jak narzędzia do naprawy dostępne dla klientów, powiedzieli dyrektorzy, dodając, że klienci będą mogli sprawdzić produkty, a także dowiedzieć się, jak z nich optymalnie korzystać.
Jak w każdym sklepie, znajdują się tam wysokie drewniane biurka, na których przechowywane są produkty, na których znajdują się również specjalnie zaprojektowane czujniki do otwierania kluczy.
Pierwszy sklep detaliczny Apple w kraju był przedmiotem wielu spekulacji od co najmniej 2019 r., kiedy indyjscy decydenci rozgrzali pomysł przyjęcia bezpośrednich inwestycji zagranicznych w sprzedaż detaliczną jednej marki. Zezwolenia na prowadzenie takich sklepów stały się nakazami lokalnego pozyskiwania końcowych wyrobów gotowych.
Wcześniej Cupertino, amerykański pionier technologiczny, podobno szukał miejsca w centrum Bombaju, zanim zawęził obecną lokalizację należącą do firmy kierowanej przez najbogatszego w Indiach Mukesha Ambaniego, który przez pewien czas był także dystrybutorem produktów Apple.
Firma wynajmuje powierzchnię w centrum handlowym Jio World Drive od 11 lat i skutecznie negocjowała, aby uniemożliwić 22 konkurencyjnym markom, w tym Amazon, Facebook, Google LG, Microsoft, Sony i innym, zajmowanie powierzchni lub reklamowanie się w pobliżu .
Po uruchomieniu sklepu w stolicy finansowej we wtorek, dwa dni później zostanie otwarty podobny sklep w Saket w New Delhi. Według doniesień firma będzie płacić 42 lakh Rs miesięcznie jako czynsz za sklep, a także będzie dzielić część przychodów z właścicielem powierzchni.
Sklep inspirowany jest ikoną Kali Bailey Taksówki regularnie jeździły po drogach miasta, a ich sąsiadami były luksusowe marki, takie jak Michael Kors, Kate Spade i Swarovski.
Obecnie Apple ma 3-procentowy udział w wysoce konkurencyjnym indyjskim rynku smartfonów, na którym dominują chińskie i południowokoreańskie marki. Ostatnio firma zwiększyła swoją zależność od produkcji w Indiach, które są coraz częściej postrzegane jako alternatywa dla Chin od czasu zakłóceń w łańcuchu dostaw podczas pandemii Covid.
W zeszłym tygodniu firma ujawniła swój interfejs z powitaniem „Hello Mumbai”.
(Z wyjątkiem nagłówka, ta historia nie była edytowana przez personel NDTV i została opublikowana z kanału konsorcjalnego).
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP