14 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Dyrektor generalny McDonald's twierdzi, że „dezinformacja” na temat wojny między Izraelem a Hamasem szkodzi sprzedaży

Dyrektor generalny McDonald's twierdzi, że „dezinformacja” na temat wojny między Izraelem a Hamasem szkodzi sprzedaży

Praca

Dyrektor generalny McDonald's powiedział, że „dezinformacja” na temat stanowiska firmy w sprawie trwającej wojny między Izraelem a Hamasem zaszkodziła sprzedaży na Bliskim Wschodzie i w krajach muzułmańskich na całym świecie.

„Wiele rynków na Bliskim Wschodzie, a także niektóre rynki poza regionem, odczuwają znaczący wpływ wojny i związanej z nią dezinformacji, która wpływa na takie marki jak McDonald's” – potwierdził w czwartek Chris Kempczinski, prezes i dyrektor generalny McDonald's.

W miarę jak rosną wezwania do bojkotu amerykańskiego giganta fast foodów – napisał Kempczinski W poście na LinkedIn Uznał ten rozwój za „zniechęcający i bezpodstawny”.

„W każdym kraju, w którym działamy, łącznie z krajami muzułmańskimi, McDonald's jest dumny, że reprezentuje go lokalni właściciele, którzy niestrudzenie pracują, aby służyć i wspierać swoje społeczności, zatrudniając jednocześnie tysiące swoich współobywateli”.

W kilka dni po ataku Hamasu z 7 października tłum protestujących w Libanie, tracąc tytuł „lokalnego właściciela”, splądrował lokalną restaurację McDonald's po tym, jak oddziały McDonald's w Izraelu oświadczyły, że zapewnią bezpłatne posiłki izraelskim żołnierzom uczestniczącym w operacjach wojskowych. Operacje w Gazie.

McDonald's stwierdził, że nawoływania do bojkotu firmy miały wpływ na jego sprzedaż na Bliskim Wschodzie i w krajach islamskich. Zdjęcie Noor za pośrednictwem Getty Images

McDonald's Izrael podał na swoich kontach w mediach społecznościowych, że zapewnił żołnierzom armii izraelskiej tysiące bezpłatnych posiłków.

Wysiłki izraelskiego franczyzobiorcy zostały później porzucone przez franczyzy McDonald's w niektórych krajach muzułmańskich, co uwydatniło spolaryzowaną politykę regionalną, jaką kierują się globalne firmy podczas wojny.

Kempczinski nie określił, w jakim stopniu spółka poniosła straty finansowe w wyniku bojkotu.

W jego poście na LinkedIn powtórzono komentarze poczynione niedawno przez dyrektora generalnego Starbucks Laxmana Narasimhana, który stwierdził, że osoby protestujące przeciwko firmie w związku z jej stanowiskiem w sprawie wojny między Izraelem a Hamasem „działały pod wpływem dezinformacji w mediach społecznościowych” na temat tego, co reprezentuje sieć kawiarni z siedzibą w Seattle .

READ  Wspomnienia księcia Harry'ego „Step Up” biją rekordy sprzedaży
Dyrektor generalny McDonald's zarzucił „dezinformację” na temat stanowiska firmy w sprawie wojny między Izraelem a Hamasem. Obrazy Getty’ego

Prezenterka tureckiej telewizji zwolniła niedawno prezenterkę wiadomości po tym, jak pojawiła się na antenie z filiżanką kawy Starbucks – gest, który zdaniem krytyków stanowi przejaw wsparcia dla Izraela.

Bojkot Starbucks kilka tygodni po wybuchu wojny na Bliskim Wschodzie kosztował firmę aż 12 miliardów dolarów.

W trzecim kwartale ostatniego roku podatkowego McDonald's odnotował 8,3% wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych, ale było to przed atakiem terrorystów Hamasu z 7 października, w wyniku którego zginęło 1200 Izraelczyków.

Oczekuje się, że McDonald's opublikuje wyniki za czwarty kwartał jeszcze w tym miesiącu.

Od południa w piątek akcje McDonald's spadały o 1,3%.

Od roku podatkowego 2022 firma udzieliła franczyzy i zarządzała około 40 275 restauracjami McDonald's w ponad 100 krajach.

Chris Kempczinski, prezes i dyrektor generalny McDonald's, ubolewał nad „bezpodstawnymi” zarzutami pod adresem jego firmy. AP
Starbucks stoi w obliczu kampanii bojkotu z powodu wojny na Bliskim Wschodzie. Reutera

Sieć fast foodów odnotowała w tym roku łączne roczne przychody w wysokości 23,18 miliarda dolarów.

McDonald's Malaysia złożył pozew przeciwko ruchowi promującemu bojkot Izraela w związku z „fałszywymi i zniesławiającymi oświadczeniami”, które według niego wyrządziły szkodę jego działalności, żądając odszkodowania w wysokości do 1,31 miliona dolarów.

Malezja, kraj z większością muzułmańską, jest zagorzałym zwolennikiem Palestyńczyków, a niektóre zachodnie marki fast foodów w tym kraju, podobnie jak w niektórych innych krajach muzułmańskich, stały się celem kampanii bojkotu w związku z izraelskim atakiem wojskowym na Gazę.

Gerbang Alaf Restaurants Sdn Bhd (GAR), licencjobiorca McDonald's w Malezji, pozywa ruch bojkotu, zbycia i sankcji (BDS) w Malezji w związku z serią postów w mediach społecznościowych, które rzekomo łączą franczyzę fast foodów m.in. firmy. Do „ludobójczej wojny prowadzonej przez Izrael przeciwko Palestyńczykom w Gazie”.

W odpowiedzi BDS Malaysia oświadczyło, że „kategorycznie zaprzecza” zniesławianiu firmy fast food i pozostawi sprawę sądowi.

Z drutami pocztowymi

Załaduj więcej…