Kiedy włożył kartę-klucz do czytnika drzwi swojego pokoju hotelowego i próbował otworzyć klamkę – bezskutecznie – zdał sobie sprawę, co zrobił.
Przez lata Steven Murdoch, badacz bezpieczeństwa w University College London, uważał, aby nie umieszczać biletów ani kart z paskiem magnetycznym w kieszeni obok smartfona. Dzieje się tak dlatego, że magnesy w smartfonach są czasami wystarczająco mocne, aby usunąć dane z linii magnetycznych.
Jednak obecnie karty hotelowe z paskiem magnetycznym są coraz rzadsze i coraz częściej zastępowane są kartami zbliżeniowymi wyposażonymi w chipy do identyfikacji radiowej (RFID).
W związku z tym profesor Murdoch podczas swojej wizyty w hotelu w styczniu tego roku zapomniał zachować środki ostrożności i doszedł do wniosku, że wymazał klucz do pokoju – używszy go tylko raz.
„Powinienem był wiedzieć lepiej, takie rzeczy wiem” – mówi. Kiedy wrócił do recepcji, zorientował się, że nie jest sam.
„Była kolejka osób z dokładnie tym samym problemem co ja” – wspomina.
Taśma magnetyczna Został wynaleziony przez inżyniera IBM W latach 60. XX w. rolę w tym procesie odegrała jego żona, która zaproponowała wtopienie paska taśmy magnetycznej w kartę za pomocą żelazka do ubrań.
Od tego czasu paski magnetyczne zaczęto umieszczać na kartach bankowych, biletach kolejowych, dowodach osobistych, a nawet kartach zawierających informacje medyczne, w celu skonfigurowania maszyn szpitalnych.
Ale ten ciemnobrązowy pasek plastiku, zwykle wykonany z zanieczyszczających metali ciężkich, może nie wytrzymać dużo dłużej.
Od tego roku np. MasterCard nie będzie pytać banków Umieść pasek magnetyczny na kartach debetowych i kredytowych.
W przypadku biletów nowe technologie, w tym kody kreskowe do wydrukowania i karty zbliżeniowe wielokrotnego użytku, są bardziej ekologiczne i wygodniejsze.
Nie można go również usunąć, umieszczając go przypadkowo w pobliżu iPhone’a.
Istnieją dwa rodzaje pasków magnetycznych, zwane HiCo i LoCo. Te ostatnie są tańsze, mniej trwałe i bardziej podatne na uszkodzenia przez magnesy, mówi Lee Minter, prezes globalnych operacji firmy Nagels, która produkuje bilety z paskiem magnetycznym i inne produkty. Niedawno firma zbadała zgłoszenia klienta, który stwierdził, że wiele zakupionych przez niego biletów z paskiem magnetycznym uległo uszkodzeniu.
Pan Minter twierdzi, że nie może mieć 100% pewności, ale on i jego współpracownicy uważają, że przyczyną problemu była część okrągłego magnesu znajdująca się wewnątrz iPhone’a klienta.
„Dokładnie pasował do badanego obszaru” – mówi.
W odpowiedzi Apple powiedział: „Smartfony i inne przedmioty zawierają magnesy lub elementy, które mogą być narażone na ryzyko rozmagnesowania w przypadku kart o małej sile przymusu. Aby temu zapobiec, użytkownicy powinni przechowywać te karty osobno”.
Chociaż takie zaburzenia są nadal stosunkowo rzadkie, Minter twierdzi, że popularność taśmy magnetycznej i tak maleje. Szacuje się, że mniej niż jedna piąta z pięciu miliardów biletów drukowanych każdego roku przez Naglesa jest wyposażona w paski magnetyczne.
Minter pragnie podkreślić potencjał drukowanych termicznie biletów papierowych, takich jak paragony, które są obecnie wykorzystywane w testach na wielu stacjach kolejowych w Wielkiej Brytanii. Do biletów dołączony jest kod QR, którego można użyć w automatach skanujących bilety. Na odwrocie biletów znajduje się oddzielny kod, który zapobiega fałszowaniu biletów.
Stuart Taylor, dyrektor ds. rozwoju komercyjnego w firmie Northern, przewoźniku kolejowym, twierdzi, że 70% klientów jego firmy kupuje obecnie bilety cyfrowe i że Northern może w ciągu zaledwie pięciu lat wycofać znane wersje z pomarańczowymi krawędziami i paskami magnetycznymi.
„Istnieją wyraźne korzyści dla środowiska” – mówi Taylor. „Myślę, że czasy się zmieniły”.
Northern testuje obecnie alternatywne bilety papierowe drukowane termicznie firmy Nagels. Taylor twierdzi, że wystąpiły pewne problemy związane z zacięciami drukarek i nieprawidłowym działaniem biletów w automatach biletowych, ale w dużej mierze zostały one rozwiązane.
Podkreślił, że nie planuje się wycofywania biletów papierowych ani zmniejszania liczby pracowników zajmujących się sprzedażą biletów.
Czy trzymanie kart z paskiem magnetycznym lub tokenów wiąże się z jakimikolwiek korzyściami?
„Nie” – mówi bez ogródek Sue Walnut, menedżer produktu ds. inteligentnych systemów transportowych w Fix Technology.
Twierdzi, że istnieje obecnie tak wiele różnych sposobów sprawdzania ważności biletu kolejowego – na przykład kody QR wyświetlane na ekranach telefonów, bilety drukowane w domu i bezdotykowe karty przedpłacone – że potrzeba korzystania z technologii pasków magnetycznych jest mniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. .
Bilety z paskiem magnetycznym i karty wstępu można jednak z łatwością zmieścić w etui na karty kredytowe w portfelach i torbach. Nowe bilety papierowe testowane przez przedsiębiorstwa kolejowe Northern i inne są większe. „To trochę niepraktyczne i denerwujące” – mówi pani Walnut.
Taśma magnetyczna jest na rynku tak długo, częściowo dlatego, że jest stosunkowo tania, a specyfikacje czytników zostały ustalone wiele dekad temu, mówi Stephen Cranfield z Barnes International, firmy produkującej sprzęt do testowania pasków magnetycznych.
„Gdybyś dzisiaj wziął swoją kartę i użył jej w czytniku pasków magnetycznych z 1970 r., nadal byłby w stanie ją odczytać” – mówi.
Jego firma pracowała nad różnymi systemami – w tym nad systemem umożliwiającym pacjentom z niewydolnością nerek korzystanie z karty z paskiem magnetycznym w celu skonfigurowania aparatu do dializy.
Chociaż powszechnie stosowane są ciemnobrązowe lub czarne paski magnetyczne, mogą one występować w całej gamie kolorów. „Właściwie są bardzo popularne w Chinach – złote paski” – wyjaśnia Cranfield.
Jednak teraz, gdy amerykańskie banki w końcu przechodzą na karty z chipem i PINem, jasne jest, że rynek pasków magnetycznych zanika.
Profesor Murdoch twierdzi, że chociaż technologia pasków magnetycznych jest bardzo dobrze ugruntowana, „nieuniknione” jest jej stopniowe zanikanie. Zwraca uwagę, że jedną z wad tego rozwiązania jest to, że awarie i oszustwa związane z paskami magnetycznymi są obecnie powszechnie znane. Nowsze technologie, choć teoretycznie bezpieczniejsze, mogą być bardziej wyrafinowane – a zatem potencjalnie możliwe do wykorzystania przez przestępców stosujących nowe metody.
Czasami obywatele kontaktują się z profesorem Murdochem, gdy mają trudności z udowodnieniem bankom, że zostali oszukani.
Wskazując na paradoks, profesor Murdoch stwierdza: „Jeśli transakcja została dokonana przy użyciu taśmy magnetycznej, bardzo łatwo jest powiedzieć, że ktoś ją skopiował. Natomiast jeśli transakcja była jedną z najbezpieczniejszych metod – jest to znacznie trudniejsze”.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS