Straty te mogą zaszkodzić zyskom i reputacji – dlatego niektóre marki zwracają się teraz ku technologii, aby chronić swoje produkty, wartość marki i konsumentów.
„Blockchain to naprawdę szybko rozwijająca się i złożona technologia” – mówi Daniela Ott, sekretarz generalna Konsorcjum Aura Blockchain. „To, o co chodzi w Aura, to ułatwienie blockchain luksusowym markom”.
Do tej pory ponad 20 marek korzysta z Aury, a na platformie zarejestrowanych jest ponad 17 milionów produktów, mówi Ott.
„Te marki są konkurencyjne pod każdym innym względem, ale współpracują nad tą technologią, aby iść naprzód w najszybszy i najbezpieczniejszy sposób” – mówi.
„Śledź i ufaj”
Tworząc „cyfrowego bliźniaka” fizycznych produktów, takich jak buty czy torebki, oprogramowanie Aura kompiluje rejestr informacji, takich jak rodzaj i źródło materiału, miejsce jego wykonania, czas produkcji i ilość.
Ott mówi, że zapewni to konsumentom wyższy poziom dowodu i ochrony, działając jako cyfrowy certyfikat autentyczności, który wykorzystuje „szyfrowanie na poziomie banku” i „niemożliwe do podrobienia” – udaremniając fałszerzom. Dodaje, że cyfrowe bliźniaki, do których można uzyskać dostęp za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji mobilnej, zapewnią lepszy wgląd w pochodzenie produktu, promując „identyfikowalność i zaufanie” w zakresie zrównoważonego rozwoju i kwestii etycznych dla świadomych konsumentów.
Jednak blockchain ma swoje ograniczenia — informacje są tak wiarygodne, jak osoba, która je wprowadza, mówi Ott, ostrzegając, że „jeśli marka nie ma dobrych relacji z dostawcą, blockchain nie pomoże”.
Aura uruchomiła swoje oprogramowanie w chmurze na początku 2022 roku. Ott twierdzi, że jego technologia wtyczek pozwoli markom zintegrować produkt z istniejącymi operacjami „bez wiedzy o blockchain”.
Nowa technologia
„Podrabianie istnieje od dziesięcioleci i stale się rozwija” — mówi Shamard. Zespół 60 walidatorów Vestiaire sprawdza dokumenty cyfrowe, w tym zdjęcia, przed zbadaniem każdego elementu. Shamard mówi, że sztuczna inteligencja i blockchain mogą przyspieszyć proces uwierzytelniania cyfrowego, dodając, że pomogłoby to zamiast zastąpić ludzkie walidatory.
„Nadal potrzebujemy eksperta, który przeprowadzi fizyczną kontrolę w celu zweryfikowania wszystkich danych cyfrowych”, mówi, dodając, że gdyby luksusowe marki korzystały z tej samej technologii, pomogłoby to sprzedawcom w łatwym dostępie do informacji i korzystaniu z nich.
Ott mówi, że technologia Blockchain może być również użyteczna poza modą: może przynieść korzyści sektorom luksusowym, w tym sztuce, kosmetykom, perfumom i meblom. Ott mówi, że w przyszłości księga może również zawierać informacje o konserwacji i konserwacji produktu, co pomoże lepiej określić wartość produktu do odsprzedaży.
„Miarą naszego sukcesu jest włączenie każdej luksusowej marki” – mówi Ott.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Jak zdobyć dofinansowanie na rozwój biznesu online? Przewodnik dla tych, którzy nie chcą tylko marzyć!
Bezpieczeństwo finansowe firm – jak chronić się przed cyberzagrożeniami i oszustwami?
Jak sztuczna inteligencja zmienia polską gospodarkę? Szanse i wyzwania dla MŚP