Leonard Simon – Reuters
Prototyp ATTO 3 firmy BYD zostanie zaprezentowany w Monachium w Niemczech 4 września 2023 r.
Notatka redaktora: Zapisz się na biuletyn CNN Tymczasem w Chinach, w którym dowiesz się, co musisz wiedzieć o rozwoju kraju i jego wpływie na świat.
Hongkong/Nowy Jork
CNN
—
W czwartym kwartale 2023 roku BYD wyprzedził Teslę i stał się największym na świecie producentem pojazdów elektrycznych.
Chińska firma Jak wynika ze zgłoszenia giełdy, w zeszłym roku firma sprzedała rekordową liczbę pojazdów, w tym 525 409 pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami w okresie trzech miesięcy do 31 grudnia. Tesla podała we wtorek, że dostarczyła w tym kwartale 484 507 egzemplarzy – co jest również rekordem.
W ciągu całego roku Tesla Elona Muska (TSLA) nadal osiąga lepsze wyniki niż BYD, sprzedając 1,8 mln pojazdów elektrycznych. BYD sprzedało 1,57 mln samochodów elektrycznych, co stanowi wzrost o 73% w stosunku do 2022 r., oprócz 1,44 mln samochodów hybrydowych.
Oznacza to jednak, że różnica Tesli w stosunku do chińskiego konkurenta, wynosząca około 230 000 sztuk w 2023 r., była znacznie mniejsza niż 400 000 jednostek ogłoszonych w 2022 r.
Szybki rozwój BYD, który Utrzymany Według Warrena Buffetta jest ikoną Rosnący przemysł pojazdów elektrycznych w Chinach.
Chiny szybko się rozwijają Jego przejście na samochody elektryczne, dzięki silnemu wsparciu rządu dla branży. Chińscy producenci samochodów zwracają się do Europy, aby niepokoić tradycyjnych konkurentów, takich jak… Volkswagena i Renault. Decydenci Unii Europejskiej wystąpili z inicjatywą Dochodzenie w sprawie wsparcia rządu chińskiego.
Pekin postawił sobie za cel, aby do 2025 r. co najmniej 20% nowych samochodów sprzedawanych w Chinach rocznie stanowiły pojazdy na nowe źródła energii (NEV), co obejmuje samochody elektryczne, hybrydowe i pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Do 2035 r. Rząd twierdziPojazdy nowej generacji powinny stać się „głównym nurtem” sprzedaży nowych samochodów.
Pierwszy cel udało się osiągnąć w 2022 roku, czyli jakieś trzy lata temu. Drugi może również zostać osiągnięty wcześniej, niż oczekiwano.
Obrazy AFP/Getty
Samochody BYD czekają na załadunek na statek w międzynarodowym terminalu kontenerowym w porcie Suzhou w prowincji Jiangsu we wschodnich Chinach, 11 września 2023 r.
Jak wynika z danych opublikowanych w zeszłym miesiącu przez Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, w pierwszych 11 miesiącach 2023 r. sprzedano 8,3 mln sztuk nowych pojazdów energetycznych, co stanowi ponad 30% całkowitej sprzedaży pojazdów.
Miao Wei, były minister Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych Chin, Powiedział na forum motoryzacyjnym w listopadzie Według mediów państwowych, rządowy cel zakładający 50% penetrację nowych pojazdów energetycznych do 2035 roku prawdopodobnie zostanie osiągnięty najpóźniej do 2025 lub 2026 roku.
Według analityków wiodąca rola Chin w światowym przemyśle wynika również z wielkości rynku, taniej siły roboczej i dominacji w łańcuchu dostaw.
„Chiny są obecnie liderem w produkcji i zwiększają swoją względną przewagę, czerpiąc korzyści z ogromnego rynku krajowego i przewagi bycia pierwszym na rynku” – napisali analitycy francuskiego banku inwestycyjnego Natixis Asia w raporcie opublikowanym pod koniec listopada.
Powiedzieli, że przewaga bycia pierwszym na rynku oraz wsparcie rządowe w postaci inwestycji infrastrukturalnych i dotacji ułatwiły chińskim producentom pojazdów elektrycznych ekspansję na rynku krajowym i międzynarodowym.
Nasilająca się konkurencja i zacięta wojna cenowa w zeszłym roku wpłynęły jednak na marże zysku wielu producentów samochodów.
Obrazy Xiaolu Zhou/Getty
Widok z lotu ptaka na Gigafactory Tesli, 29 marca 2021 r. w Szanghaju w Chinach
Ponieważ chińska gospodarka traci dynamikę, producenci samochodów obawiają się spowolnienia popytu. W styczniu Tesla obniżyła ceny w Chinach, aby przyciągnąć klientów i powstrzymać spowolnienie wzrostu, co wywołało wojnę cenową. Dziesiątki producentów samochodów poszło w ich ślady, aby zachować konkurencyjność.
Wojna cenowa zwiększyła sprzedaż, ale zagroziła rentowności całej branży. Według danych opublikowanych przez China Passenger Car Association, grupę branżową wspieraną przez rząd, w pierwszych 11 miesiącach ubiegłego roku marża zysku w Chinach wyniosła zaledwie 5%, w porównaniu z 5,7% w 2022 r. i 6,1% w 2021 r. . .
Aby zrekompensować spowolnienie na rynku krajowym, chińscy producenci samochodów zostali Poszukiwany rozwój poza kontynentem Ekspansja na Europę, Australię i Azję Południowo-Wschodnią.
We wrześniu ubiegłego roku BYD wysłało dużą delegację na targi samochodowe w Niemczech. Rzecznik powiedział następnie, że firma zamierza podwoić liczbę partnerów handlowych w Europie w 2023 r. i planuje sprzedaż zagraniczną na poziomie 250 000 egzemplarzy, w porównaniu z około 56 000 w 2022 r.
W zeszłym miesiącu ogłosiła, że zbuduje na Węgrzech fabrykę pojazdów elektrycznych, która będzie jej pierwszą fabryką samochodów osobowych w Europie. On ona Posiada już fabrykę autobusów w Komarom na Węgrzech.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów