FIA potwierdziła, że Red Bull jest jedynym zespołem, który nie pozostanie poniżej poziomu limitu kosztów w 2021 roku, a zespół został uznany za winnego popełnienia „drobnego przekroczenia wydatków”.
Od czasu przed Grand Prix Singapuru krążyły plotki, że Red Bull pominął zeszłoroczny Puchar, ale szef zespołu Christian Horner stanowczo obalił te zarzuty. Aston Martin został również wymieniony jako zespół, który dopuścił się naruszenia, a FIA ogłosiła teraz wyniki przeglądu przepisów finansowych z 2021 r., Przy czym zarówno Red Bull, jak i Aston Martin wymieniają je z różnych powodów.
„Przegląd przedłożonych dokumentów sprawozdawczych był procesem rozbudowanym i kompleksowym, a wszyscy konkurenci zaoferowali pełne wsparcie w dostarczaniu informacji niezbędnych do oceny ich sytuacji finansowej w pierwszym roku obowiązywania przepisów finansowych” – czytamy w oświadczeniu FIA. „Firma FIA Cost Cap Management zauważa, że wszyscy konkurenci przez cały czas działali w duchu dobrej wiary i współpracy podczas całego procesu.
„FIA odnotuje również, że w odniesieniu do pierwszego roku stosowania Przepisów Finansowych interwencja zarządzania limitem kosztów przez FIA została ograniczona do przeglądu wniosków złożonych przez konkurentów i że nie ma pełnej formalnej wszczęto dochodzenia.
„Zarządzanie limitem kosztów FIA obecnie określa odpowiednie działania, które należy podjąć zgodnie z przepisami finansowymi w odniesieniu do Aston Martin i Red Bull, a dalsze informacje zostaną przekazane zgodnie z przepisami”.
Dziewięć z 10 zespołów – w tym Aston Martin – było poniżej poziomu limitu kosztów, ale naruszenie proceduralne nadal wiąże się z niewielką karą sportową, jeśli FIA uzna, że istnieją czynniki obciążające.
Drobne wykroczenia przekraczające limit kosztów — mniej niż 5% limitu kosztów — mogą skutkować nałożeniem kar pieniężnych i/lub pomniejszych kar sportowych, w tym naganą publiczną, odjęciem punktów z Mistrzostw Twórców, odjęciem punktów z Mistrzostw Kierowców oraz zawieszeniem na jednym lub kilku etapach zawodów (ale nie sam wyścig), ograniczenia w testowaniu i obniżenie limitu kosztów.
Oprócz Red Bulla i Astona Martina, drugim zespołem, który miał naruszenie proceduralne, był Williams na początku tego roku. Zostało to już naprawione przed dzisiejszym ogłoszeniem, ponieważ zespół zawarł z FIA umowę o akceptowalnym naruszeniu (ABA) za jej późne zgłoszenie w marcu i zapłacił grzywnę w wysokości 25 000 USD.
More Stories
Mecze, które trzeba zobaczyć w pierwszym tygodniu rozgrywek College Football Playoff
Caitlin Clark ustanawia nową historię WNBA, pokonując Connecticut Sun w Indiana Fever
Saga kontraktowa Brandona Aiyuka z 49ers osiąga punkt zwrotny w obliczu wstrzymania kontraktu – NBC Sports Bay Area i Kalifornia