6 grudnia, 2022

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Amazon ogranicza wybór marek prywatnych ze względu na słabą sprzedaż

Amazon ogranicza wybór marek prywatnych ze względu na słabą sprzedaż

Amazon.com firma

AMZN 0,21%

Firma zaczęła znacznie zmniejszać liczbę produktów sprzedawanych pod własnymi markami, a według osób zaznajomionych z tą sprawą omawiała możliwość wyjścia z całego biznesu marek prywatnych w celu złagodzenia presji regulacyjnej.

Prywatna marka Amazon, z 243 000 produktów w 45 różnych markach domowych w 2020 r., była źródłem kontrowersji, ponieważ konkuruje z innymi sprzedawcami na swojej platformie. Ludzie mówili, że decyzja o zmniejszeniu rozmiarów marek domowych wynikała częściowo z rozczarowującej sprzedaży wielu przedmiotów. Pojawiło się również, gdy gigant handlu detalicznego i technologicznego spotkał się w ostatnich latach z krytyką ze strony prawodawców i innych osób Daje korzyści własnym markom Kosztem produktów sprzedawanych przez innych sprzedawców na swojej stronie.

Ludzie mówili, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy kierownictwo Amazona poinstruowało swój zespół tagów, aby skrócił listę przedmiotów i nie zmieniał wielu z nich. Dyrektorzy dyskutowali o zmniejszeniu asortymentu prywatnych marek w Stanach Zjednoczonych o ponad połowę, powiedział jeden z nich.

Dave Clark rozpoczął przegląd własnego biznesu Amazona.


obrazek:

Lindsey Wasson/Reuters

Przeprowadzka rozpoczęła się po przeglądzie firmy przez Dave’a Clarka, wieloletniego dyrektora generalnego Amazon, który objął stanowisko prezesa globalnego biznesu konsumenckiego w styczniu 2021 roku. Pan Clark odszedł z firmy W zeszłym miesiącu. W wyniku tego przeglądu pan Clark zmusił zespół do skupienia się na najlepiej sprzedających się produktach podstawowych, podobnie jak

kierowanie firma

„W górę i w górę” lub

Walmart firma

Ludzie mówili, że marki mają „wielką wartość”, zamiast oferować szeroką gamę produktów, które obecnie oferuje Amazon.

Prywatna marka Amazon rozpoczęła działalność w 2009 roku od produktów elektroniki użytkowej, takich jak kable, i rozszerzyła się na inne kategorie. Obejmuje teraz wszystko, od witamin i kawy po ubrania i meble, z takimi markami jak Amazon Basics, Goodthreads i Solimo. Jednak Amazon powiedział, że jego marki stanowią tylko około 1% sprzedaży detalicznej. Przychody Amazona w zeszłym roku, w tym innych firm, takich jak Operation Cloud Computing, wyniosły 469,8 miliarda dolarów.

Rosnąca liczba własnych ofert sprawiła, że ​​Amazon konkuruje z innymi sprzedawcami na swojej platformie, rozzłościwszy tych sprzedawców i prowadząc do kontroli antymonopolowej.

W 2020 r. The Wall Street Journal Wyjaśnij szczegółowo, w jaki sposób pracownicy Amazona wykorzystywali dane z jego platformy Na zewnętrznych indywidualnych sprzedawców w celu opracowania produktów marki Amazon, które konkurują z tymi sprzedawcami. Magazyn doniósł również w tym roku, jak niektóre główne marki były rozgniewane produktami, które Amazon opracował dla własnych etykiet, które bardzo przypominały ich produkty, twierdząc, że firma technologiczna skopiowała ich projekty.

Amazon powiedział wówczas, że otwiera wewnętrzne dochodzenie w sprawie tego, w jaki sposób pracownicy marek własnych wykorzystywali dane sprzedawców i czy naruszyli politykę firmy dotyczącą niewykorzystywania takich danych. W zeznaniu przed Kongresem, a następnie CEO

Jeff Bezos

„Nie mogę zagwarantować, że polityka nigdy nie została naruszona” – powiedział.

Amazon zajmuje się tymi kwestiami dotyczącymi konkurencji był badany Od komisji Kongresu badającej główne firmy technologiczne oraz od organów regulacyjnych, w tym Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, o czym magazyn donosił w kwietniu Badała, jak firma ujawniła pewne szczegóły swoich praktyk biznesowych. Federalna Komisja Handlu bada praktyki konkurencyjne Amazona.

Produkty Amazon Basics są prezentowane w 4-gwiazdkowym sklepie Amazon w Berkeley w Kalifornii w 2019 roku.


obrazek:

Case Clifford/Bloomberg News

Amazon powiedział, że jego platforma daje szansę prawie dwóm milionom małych i średnich firm, które tam sprzedają, i że konkurują uczciwie i w sposób korzystny dla swoich klientów.

Ludzie mówili, że kontrola skłoniła kierownictwo Amazona w ciągu ostatniego roku do rozważenia całkowitego wyjścia z prywatnych marek i do tego, jak firma może to zrobić. Niektórzy twierdzą, że kierownictwo zdecydowało się podjąć działania tylko wtedy, gdy jest to konieczne, prawdopodobnie jako ustępstwo, które mogliby zrobić, gdyby Federalna Komisja Handlu lub inna agencja regulacyjna groziła lub pozwała.

Po opublikowaniu kopii tego artykułu w Internecie, Amazon powiedział w oświadczeniu: „Nigdy poważnie nie rozważaliśmy zamknięcia biznesu z własną marką i nadal inwestujemy w tę przestrzeń, tak jak wielu naszych konkurentów detalicznych robiło to kilkadziesiąt lat temu i nadal robi to dzisiaj. ”

Rzeczniczka odmówiła komentarza, czy omawiała tę możliwość, czy też ujawniła, ile elementów marek własnych wycina.

Prawodawcy amerykańscy zaproponowali przepisy skierowane do dużych firm technologicznych, w tym Amazon, które uniemożliwiłyby dominującym platformom technologicznym faworyzowanie ich produktów i usług. W czwartek Amazon zaproponował ustępstwa dla Dwie sprawy antymonopolowe rozstrzygnięte przeciwko niemu w Unii Europejskiej. Amazon obiecał nie wykorzystywać niepublicznych danych o sprzedawcach na swoim rynku, po tym, jak Unia Europejska oskarżyła Amazon o naruszenie prawa konkurencji przez Wykorzystywanie niepublicznych informacji od sprzedawców do konkurowania z nimi.

Pan Bezos, który w zeszłym roku zrezygnował ze stanowiska dyrektora generalnego, aby objąć stanowisko dyrektora generalnego, od dawna wspiera prywatny biznes. Niektórzy mówili, że w przeszłości martwił się o swoją stosunkowo niewielką sprzedaż.

Kilka lat temu pan Bezos wyznaczył zespołowi private label za cel osiągnięcie 10% sprzedaży Amazona do 2022 r., podał magazyn. Zaangażowani ludzie powiedzieli, że zespół zareagował szybko, dodając tysiące przedmiotów, aby spróbować sprzedać sok.

Zbyt wiele elementów trafiło do repozytoriów lub należy je oflagować.

Pod kierownictwem Clarka zespoły marek własnych dokonały przeglądu rentowności każdego produktu marki własnej, identyfikując produkty, które nie sprzedały się wystarczająco, aby osiągnąć próg zysku i kierując je do wycofania. Obecnie strategia polega na tworzeniu szybko sprzedających się produktów marki prywatnej, takich jak kable do ładowania telefonów firmy Amazon, które można umieścić w magazynach w całym kraju w celu szybkiej dostawy, jak mówili niektórzy, zamiast dziesiątek tysięcy przedmiotów sprzedawanych w małych ilościach.

Napisz do Dana Mattioli w [email protected]

Copyright © 2022 Dow Jones & Company, Inc. wszystkie prawa są zachowane. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

READ  Pasażer oskarżony o uderzenie stewardesy