AB InBev może wciąż dochodzi do siebie po kacu, ale akcje spółki-matki Bud Light (pączek) na początku wtorku po ogłoszeniu programu wykupu o wartości 1 miliarda dolarów.
Wykup zostanie zrealizowany w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Andrea Pestacci, analityk Bank of America, powiedziała, że chociaż posunięcie to „nie było ogromne”, „nie oczekiwano go”.
Ponadto spółka stara się delewarować, zgadzając się na gotową ofertę zakupu obligacji o wartości do 3 miliardów dolarów.
Wyniki zysków za trzeci kwartał były jednak zróżnicowane, ponieważ wzrost wolumenów w USA w dalszym ciągu negatywnie wpływa na wyniki spółki. Jej przychody w USA spadły o 13,5%, sprzedaż do hurtowników (STW) spadła o 17,6%, a sprzedaż do detalistów (STR) spadła o 16,6%. Wynika to przede wszystkim z niższej sprzedaży Bud Light oraz trzeciego kwartału 2022 r., kiedy kupujący próbowali wyprzedzić wprowadzone w październiku wyższe ceny, dokonując zakupów z wyprzedzeniem.
Liczby te podano siedem miesięcy po kampanii marketingowej z wpływowym transpłciowym Dylanem Mulvaneyem, która wywołała powszechny bojkot Bud Light. W maju straciła koronę faworytki Ameryki na rzecz Modelo.
Tymczasem AB InBev dostrzegła także słabość w Europie i wzrost w regionach Ameryki Środkowej, Afryki i Azji i Pacyfiku (APAC).
Przychody wzrosły o 5,0% do 15,57 miliarda dolarów, nieco poniżej szacunków Bloomberga, podczas gdy skorygowany zysk na akcję wyniósł 0,86 dolarów.
Całkowity wolumen spadł w trzecim kwartale o 3,4%. Wolumen piwa spadł o 4%, ale wolumen piwa innego niż piwo wzrósł o 1,4%.
Akcje AB InBev spadły od początku roku o 10% w porównaniu ze wzrostem indeksu S&P 500 o 9%.
Podsumowanie zysków
On wygrał: 15,57 miliarda dolarów wobec oczekiwanych 15,84 miliardów dolarów
Skorygowany zysk na akcję: 0,86 USD wobec oczekiwanych 0,85 USD
Wzrost rozmiaru: -3,4% wobec oczekiwanych -2,29%.
Wzrost cen: 8,40% w porównaniu z 6,94%
Bank of America powtórzył swoją niedawną podwyżkę akcji AB InBev z neutralnej do kupuj, twierdząc, że wpływ skutków bojkotu Bud Light, presji kosztowej i inwestycji w Ameryce Łacińskiej został już wpisany w cenę akcji.
„Wyniki trzeciego kwartału wskazują w tym kierunku, przy lepszych niż oczekiwano marżach. Ekspansja marży powinna prowadzić do lepszego i bardziej spójnego wzrostu zysków organicznych w średnim okresie” – napisała w notatce do klientów Andrea Pestacci, analityk Bank of America .
Firma nadal inwestuje również w marketing, w tym w partnerstwo Bud Light z UFC, które ma rozpocząć się 1 stycznia 2024 r. Umowy finansowe nie zostały jeszcze ujawnione.
„Próbują znaleźć nowych ludzi i myślę, że UFC zapewnia im taką możliwość” – powiedziała Anjali Pal, adiunkt ds. marketingu w Babson College. Dodała, że firma „z tego powodu nie porzuci Bud Light ani Budweiser”.
—
Brooke DiPalma jest starszą reporterką w Yahoo Finance. Śledź ją na Twitterze pod adresem @Brooke De Palma Możesz też wysłać jej e-mail na adres [email protected].
Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najnowszymi wiadomościami giełdowymi i dogłębną analizą, w tym wydarzeniami dotyczącymi zmian akcji
Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów