Sierra Dall, jego partnerka od 24 lat i jedyna osoba, która przeżyła, powiedziała, że przyczyną jest demencja.
Pan Cantwell, weteran NASA Jet Propulsion Laboratory, stworzył programy edukacyjne, aby uczyć społeczeństwo o wczesnych kosmicznych startach i współpracował z reżyserami, w tym Stanleyem Kubrickiem, Georgem Lucasem i Stevenem Spielbergiem, przy opracowywaniu miniatur, grafiki komputerowej i innych efektów wizualnych dla filmy takie jak „2001: A Space”. Odyseja” (1968) i „Buck Rogers w 25. wieku” (1979).
Najbardziej znany jest ze swojej pracy nad Gwiezdnymi wojnami (1977), kiedy stworzył pierwsze projekty wielu najbardziej pamiętnych statków filmu, pomagając określić wygląd przebojowej serii, mimo że pracował tylko nad pierwszą częścią. „Był dość cichym facetem, bardzo miłym i bardzo utalentowanym” – powiedział Craig Miller, były dyrektor ds. relacji z fanami w Lucasfilm.
Kiedy Lucas zatrudnił pana Cantwella pod koniec 1974 roku, reżyser wciąż negocjował finansowanie z Twentieth Century Fox, pracując nad konceptami takimi jak Moc i poprawiając scenariusz, który został wstępnie zatytułowany „Przygody Starkillera, odc. 1: Gwiezdne wojny”. Tekst wspominał o kilku statkach kosmicznych, ale zawierał niejasne opisy tego, jak wyglądały i jak się poruszają.
Pan Cantwell miał za zadanie uzupełnić szczegóły, zgodnie z instrukcjami Lucasa, aby statki wyglądały realistycznie, ale z „komiksową szlachetnością”, zgodnie z książką Briana Jaya Jonesa „George Lucas: A Life”. Wymienił szkice z reżyserem, zanim wylądował na ostatecznych szkicach, których używał do tworzenia swoich modeli, i składał plastikowe miniatury z tysięcy elementów – w tym pojemników na ziarno, części lamp i części z zestawów modeli komercyjnych do samolotów, samochodów i łodzi – że przechowywał w wysokim na osiem stóp stosie szuflad.
Niezależnie od tego, czy oglądane są indywidualnie, czy zbiorowo, szybując po ekranie w formacji lub ścigając się nawzajem w brutalnej bitwie, pan Cantwell chciał, aby byli natychmiast rozpoznawalni i wzbudzali poczucie nerwowości lub podekscytowania w zależności od ich miejsca w epickiej fantazji Lucasa. „Moim założeniem było to, że należy od razu odróżnić złe od dobrego… po czym [a ship] Spójrz i poczuj”, powiedział w Wywiad 2014 Strona internetowa bloga Original Elements.
Jego projekt X-winga, kultowej gwiazdy Sojuszu Rebeliantów, został zainspirowany strzałą rzuconą w angielski pub i miał nawiązywać do wizerunku kowboja wyciągającego karabiny przed saloonem. Z drugiej strony, jego elegancki prototyp Millennium Falcon miał przywoływać na myśl gotową do ataku jaszczurkę – a zamiast tego został wykorzystany jako podstawa dla zbuntowanego gońca oblężniczego pokazanego w filmie scena otwierająca. (Inni artyści, w tym Joe Johnston i Ralph McQuarrie, ostatecznie przyczynili się do znoszonego, hamburgerowego wyglądu Sokoła Millennium.)
Pan Cantwell stworzył również prototypy niszczyciela Imperial Star, statku w kształcie klina, który wypełniał ekran w pierwszych momentach filmu (aby określić jego rozmiar, Lucas zapytał, czy statek ma być „większy niż Burbank”; odpowiedź brzmiała: tak) i stworzył Gwiazdę Śmierci, stację kosmiczną wyposażoną w laser i zdolną do niszczenia całych planet.
Punktem kulminacyjnym filmu jest atak na równik Gwiazdy Śmierci, w którym Luke Skywalker (Mark Hamill) leci przez rów przypominający kanion, aby wystrzelić torpedy w słaby punkt stacji kosmicznej. Jak powiedział jej pan Cantwell, scena pojawiła się przypadkowo, po tym, jak prawie skończył robić model Gwiazdy Śmierci z plastikowej kulki o średnicy około 14 cali.
Piłka przeszła w dwie połówki, które zamienił w Gwiazdę Śmierci, drapiąc rysy na jej powierzchni, ale dwie połówki skurczyły się w środku, gdzie miały się spotkać. „Wypełnienie, wypiaskowanie i ponowne wypełnienie tej depresji zajęłoby tydzień pracy” – powiedział w wywiadzie. Magazyn Montecito w Kalifornii. „Więc, aby uratować mój biznes, poszedłem do George’a i zaproponowałem wykop z uzbrojeniem wystającym z boków rowu, co spowodowało walki ze statkami kosmicznymi wlatującymi i wylatującymi z rowu. Lucas się zgodził i stało się to głównym punktem w film.”
Colin James Cantwell urodził się w San Francisco 3 kwietnia 1932 roku. Jego ojciec był artystą komercyjnym, a matka pracowała jako rozpruwacz podczas II wojny światowej, wspierając wysiłek wojskowy. Jednym z jego wujków był Robert Cantwell, dziennikarz Time and Sports Illustrated, który napisał parę dobrze przyjętych powieści.
Jako chłopiec, pan Cantwell był przykuty do łóżka z powodu gruźlicy i częściowo oderwanej siatkówki. „Zabieg był ograniczony do ciemnego pokoju z ciężką kurtką na klatce piersiowej, aby zapobiec napadom kaszlu” – powiedział. Został nazwany w 2016 roku Wywiad Reddita „Zapytaj mnie o cokolwiek”. „Spędziłem prawie dwa lata mojego dzieciństwa sparaliżowany w tym ciemnym pokoju. Dość powiedzieć, nic innego nie mogło mnie wtedy spowolnić!”
Pan Cantwell studiował na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, gdzie kręcił filmy dla studentów i uzyskał tytuł Bachelor of Applied Arts w 1957 roku.
Podczas lądowania na Księżycu w 1969 r. działał jako łącznik między spikerem CBS Walterem Cronkite i NASA, nasłuchując linii komunikacyjnej między astronautami Apollo 11 a Kontrolą Misji, aby móc aktualizować Cronkite na temat postępów kapsuły kosmicznej.
Do tego czasu zaczął kręcić filmy naukowe i komercyjne, a swoją wiedzę techniczną wykorzystywał do robienia portretów przy dużym budżecie. Pojechał do Londynu, pomógł Kubrickowi kręcić kosmiczne sceny do „2001” i zaprzyjaźnił się z reżyserem; Po latach przypomniał sobie, że pewnego wieczoru odwiedził dom Kubricka, a jedząc kanapki z indykiem, przypomniał sobie, że film Dramatyczna scena otwarcianiebiański obraz słońca, księżyca i ziemi nagrany przez Richarda Straussa „także sprach Zaratustra”, który stał się głównym tematem filmu.
Pan Cantwell później napisał i wyreżyserował Podróż do egzoplanet, wielkoekranową podróż po Układzie Słonecznym, która odbyła się w miejscu, które jest obecnie Fleet Science Center w San Diego, i przyczynił się do dialogu technicznego w Close Encounters of the Third Kind” (1977). ).
Pracował również jako konsultant ds. grafiki komputerowej w firmie Hewlett-Packard, pomagając w opracowaniu jednego z pierwszych systemów kolorowych wyświetlaczy do komputera stacjonarnego. Pan Cantwell wykorzystał ten system do stworzenia grafiki do zaawansowanego technologicznie thrillera Zimna wojna War Games (1983), w którym dziesiątki ekranów superkomputerów migoczą w lokalizacjach radzieckich pocisków nuklearnych.
Według jego partnera Dahla, Cantwell prowadził później badania w dziedzinie fizyki kwantowej, a także napisał dwutomową epopeję science fiction zatytułowaną „CoreFires”. Rzadko opowiadał o swojej pracy nad „Gwiezdnymi wojnami” aż do połowy lat 80., kiedy zaczął pojawiać się na konwentach fanów i sprzedawać wydruki swoich grafik koncepcyjnych, dekady później, kiedy wielu fanów wydawało się znać prace takich współpracowników, jak McQuarrie.
wywiad z Poczta w Denverpowiedział, że czuł, że Lucas zmniejszył swoją rolę w tworzeniu „Gwiezdnych wojen”, ponieważ Cantwell odrzucił ofertę prowadzenia sklepu z efektami specjalnymi reżysera, Industrial Light & Magic. Powiedział, że jest mniej zainteresowany kontynuowaniem swojej wpływowej pracy niż poszukiwaniem nowych dróg wynalazczości.
„Colin powiedział mi kiedyś, że tak właśnie żył i że uwielbia tworzyć rzeczy, o których ludzie nawet nie mogą myśleć” – powiedział Dall The Denver Post. „W ten sposób wszedł w wiele rzeczy: wymyślał oryginalne, kreatywne, inteligentne pomysły, na które ludzie patrzyliby, a potem nie mogli wrócić”.
. „Adwokat kawy. Ninja bekonu. Przyjazny czytelnik. Rozwiązujący problemy. Wielokrotnie nagradzany miłośnik jedzenia”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
Ojciec gwiazdy „Austina Powersa”, Heather Graham, ostrzega, że Hollywood „zabierze mi duszę”