Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Amerykańska Agencja Bezpieczeństwa Samochodowego poinformowała w środę, że wszczęła dochodzenie w sprawie śmiertelnego wypadku z udziałem modelu Tesla w Kalifornii w tym miesiącu, który spowodował trzy ofiary śmiertelne i mógł być spowodowany przez zaawansowany system wspomagania kierowcy.
Wypadek, w którym w zeszłym tygodniu Tesla Model S z 2022 r. uderzył w sprzęt budowlany w Newport Beach, jest jednym z 35 wypadków objętych dochodzeniem przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) z udziałem pojazdów Tesli, w których zastosowano zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. autopilot. Podejrzewa się, że jest używany od 2016 roku.
W śledztwie dotyczącym Tesli zgłoszono łącznie 14 ofiar śmiertelnych na drogach, w tym ostatnie trzy.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
NHTSA potwierdziła nowe śledztwo w sprawie wypadku Tesli Model S z 12 maja, w którym zginęło trzy osoby w samochodzie, a trzech pracowników zostało rannych, gdy samochód uderzył w sprzęt budowlany wzdłuż autostrady Pacific Coast Highway w Newport Beach.
Policja w Newport Beach w środę odmówiła informacji, czy samochód Tesli był na autopilocie w czasie wypadku, twierdząc, że nadal jest badany.
Autopilot Tesli i inne systemy wspomagania kierowcy, które wykonują określone zadania dla kierowców, zostały poddane dokładniejszej analizie.
Tesla twierdzi na swojej stronie internetowej, że Autopilot zapewnia kierowcom wsparcie, umożliwiając pojazdom automatyczne kierowanie, przyspieszanie i hamowanie, ale „wymaga aktywnego nadzoru kierowcy i nie czyni pojazdu autonomicznym”. NHTSA zauważa, że nie ma w sprzedaży pojazdów autonomicznych, które pozwalałyby kierowcom na nieuwagę.
NHTSA wysyła specjalne zespoły awaryjne, aby zrobiły więcej 100 intensywnych prywatnych dochodzeń w sprawie wypadków rocznie „Wyjątkowe, rzeczywiste wypadki” dla „dogłębnych, przeprowadzanych na czas badań klinicznych, które mogą być wykorzystane przez społeczność zajmującą się bezpieczeństwem motoryzacyjnym w celu poprawy wydajności zaawansowanych systemów bezpieczeństwa”.
Spośród 35 specjalnych dochodzeń powypadkowych przeprowadzonych przez NHTSA w Tesli od 2016 r., które obejmują zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, w trzech wykluczono użycie autopilota.
NHTSA oddzielnie poinformowała w środę, że w kwietniu wszczęła kolejne specjalne dochodzenie w sprawie wypadku z udziałem Tesli Model X z 2016 roku na Florydzie, która spowodowała drobne obrażenia, co mogło również wiązać się z użyciem zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy.
W sierpniu NHTSA poinformowała, że otworzyła formalną wstępną ocenę usterek autopilota i zidentyfikowała co najmniej tuzin wypadków z udziałem modeli Tesli i pojazdów uprzywilejowanych. To dochodzenie jest nadal w toku.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Wiadomości Davida Shepardsona. Montaż przez Leslie Adlera, Granta McCalla i Bernarda Orra
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów