Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Amerykańska Agencja Bezpieczeństwa Samochodowego poinformowała w środę, że wszczęła dochodzenie w sprawie śmiertelnego wypadku z udziałem modelu Tesla w Kalifornii w tym miesiącu, który spowodował trzy ofiary śmiertelne i mógł być spowodowany przez zaawansowany system wspomagania kierowcy.
Wypadek, w którym w zeszłym tygodniu Tesla Model S z 2022 r. uderzył w sprzęt budowlany w Newport Beach, jest jednym z 35 wypadków objętych dochodzeniem przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) z udziałem pojazdów Tesli, w których zastosowano zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. autopilot. Podejrzewa się, że jest używany od 2016 roku.
W śledztwie dotyczącym Tesli zgłoszono łącznie 14 ofiar śmiertelnych na drogach, w tym ostatnie trzy.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
NHTSA potwierdziła nowe śledztwo w sprawie wypadku Tesli Model S z 12 maja, w którym zginęło trzy osoby w samochodzie, a trzech pracowników zostało rannych, gdy samochód uderzył w sprzęt budowlany wzdłuż autostrady Pacific Coast Highway w Newport Beach.
Policja w Newport Beach w środę odmówiła informacji, czy samochód Tesli był na autopilocie w czasie wypadku, twierdząc, że nadal jest badany.
Autopilot Tesli i inne systemy wspomagania kierowcy, które wykonują określone zadania dla kierowców, zostały poddane dokładniejszej analizie.
Tesla twierdzi na swojej stronie internetowej, że Autopilot zapewnia kierowcom wsparcie, umożliwiając pojazdom automatyczne kierowanie, przyspieszanie i hamowanie, ale „wymaga aktywnego nadzoru kierowcy i nie czyni pojazdu autonomicznym”. NHTSA zauważa, że nie ma w sprzedaży pojazdów autonomicznych, które pozwalałyby kierowcom na nieuwagę.
NHTSA wysyła specjalne zespoły awaryjne, aby zrobiły więcej 100 intensywnych prywatnych dochodzeń w sprawie wypadków rocznie „Wyjątkowe, rzeczywiste wypadki” dla „dogłębnych, przeprowadzanych na czas badań klinicznych, które mogą być wykorzystane przez społeczność zajmującą się bezpieczeństwem motoryzacyjnym w celu poprawy wydajności zaawansowanych systemów bezpieczeństwa”.
Spośród 35 specjalnych dochodzeń powypadkowych przeprowadzonych przez NHTSA w Tesli od 2016 r., które obejmują zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, w trzech wykluczono użycie autopilota.
NHTSA oddzielnie poinformowała w środę, że w kwietniu wszczęła kolejne specjalne dochodzenie w sprawie wypadku z udziałem Tesli Model X z 2016 roku na Florydzie, która spowodowała drobne obrażenia, co mogło również wiązać się z użyciem zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy.
W sierpniu NHTSA poinformowała, że otworzyła formalną wstępną ocenę usterek autopilota i zidentyfikowała co najmniej tuzin wypadków z udziałem modeli Tesli i pojazdów uprzywilejowanych. To dochodzenie jest nadal w toku.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Wiadomości Davida Shepardsona. Montaż przez Leslie Adlera, Granta McCalla i Bernarda Orra
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Wystrzelenie rakiety turystycznej Blue Origin kończy prawie dwuletnią przerwę
Indonezja: Elon Musk przybywa na Bali, aby uruchomić satelitarną usługę Internetu Starlink
Ocena ekosystemu Solany i tego, jak Jito pomoże mu się rozwijać