Nowy Czad będzie pierwszym serbskim miastem, w którym pojawią się autobusy elektryczne Solaris. Firma transportowa JGSP Nowy Sad zamówiła u polskiego producenta dziesięć Solarisów Urbino 12 Electric wraz z infrastrukturą ładowania. Solaris otrzymał też kolejne zamówienie z Polski.
Zamówione dla Serbii pojazdy Urbino 12 electric będą wyposażone w silniki centralne o mocy 160 kW i akumulatory dużej mocy polskiego producenta. Całkowita pojemność akumulatorów wynosi 90 kWh i można je ładować za pomocą wtyczki i pantografu. Dystrybucja pojazdów ma zostać zakończona do początku 2023 roku.
W zakresie infrastruktury ładowania Solaris zaoferuje pięć ładowarek typu plug-in oraz trzy pantografowe stacje ładowania. Solaris podaje, że łączna wartość zamówienia to 2 6,2 mln. W ramach projektu „Green Cities Framework 2W2 – Novi Chad Electric Bus” Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju sfinansował zakup pojazdów elektrycznych.
O ile w przyszłości wdrożenie Solarisów elektrycznych będzie pierwszym tego typu w kraju, JGSP Novi Chat i Solaris współpracują ze sobą już od jakiegoś czasu: JGSP Novi Sad zakupił już sześć Urbino 12 CNG od producenta autobusów.
Producent twierdzi, że pierwsze autobusy przybyły do Serbii w 2011 roku i jak dotąd dostarczono do tego kraju ponad 200 autobusów. Solaris twierdzi, że w Europie jeździ już ponad 1200 Urbino electric.
Tymczasem Solaris otrzymał również zamówienie z Polski. Producent dostarczy trzy Urbino 12 Electric do miasta Jacob w ciągu roku. Umowa obejmuje dwie ładowarki zajezdniowe, dwie stacje ładowania pantografowego oraz ładowarkę mobilną. Kontrakt jest wart 2,6 mln euro (12 mln zł).
„Jacobane to jedna z najpiękniejszych i najczęściej odwiedzanych miejscowości turystycznych w Polsce, a my jesteśmy bardzo zadowoleni mogąc zaoferować swoim klientom elektryczne pojazdy marki Solaris zarówno mieszkańcom miast, jak i turystom” – powiedział Petroz Spinaris, członek Zarządu Solaris ds. marketingu. i odpowiedzialność sprzedaży. Jesteśmy bardzo dumni, że nasze rozwiązania precyzyjnie pomagają usprawnić ruch.”
Autobusy dla Zakopanego wyposażone są w baterie Solaris dużej mocy o pojemności ponad 350 kWh. Systemy MobileEye i MirrorEye zapewniają optymalny widok na pagórkowaty teren regionu przy ekstremalnie zmiennej pogodzie.
Solaris od dawna kojarzy się z miastem w Tatrach. W 2013 roku elektryczny Arbino został przetestowany na Jacobine. W 2016 roku Solaris dostarczył Jakobinowi cztery Urbino 8,9 LE w ramach kontraktu z komunalną korporacją Tesco. Najkrótsze ze wszystkich bezemisyjnych autobusów marki Solaris, modele te jeździły na pierwszych w historii miasta regularnych trasach autobusowych.
solarisbus.com (Serbia), solarisbus.com (Polska)
„Przyjazny praktyk podróży. Miłośnik jedzenia. Bezkompromisowy rozwiązywacz problemów. Komunikator”.
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com