(Reuters) – Sieć fast foodów McDonald’s oświadczyła, że przedłuży do sierpnia ofertę posiłków o wartości 5 dolarów w większości swoich restauracji w USA, po tym jak około 93% jej restauracji głosowało za tym planem, wynika z notatki, do której dotarł Reuters.
McDonald’s uruchomił promocję posiłków 25 czerwca na początkowy okres czterech tygodni, aby konkurować z podobnymi promocjami oferowanymi przez duże sieci fast foodów w celu przyciągnięcia klientów pozbawionych gotówki.
Z notatki wynika, że niektóre restauracje McDonald’s głosowały za przedłużeniem oferty do sierpnia, inne zaś jeszcze nie głosowały, co może oznaczać różne okresy obowiązywania oferty w różnych obszarach geograficznych.
W notatce zauważono, że posiłek za 5 dolarów pomógł przywrócić ruch do restauracji McDonald’s po tym, jak wyższe ceny fast foodów skłoniły klientów dbających o budżet do ograniczenia spożycia na wynos i przejścia na tańsze domowe posiłki.
W kwietniu firma odnotowała niższe niż oczekiwano zyski za pierwszy kwartał, zauważając, że konsumenci we wszystkich przedziałach dochodowych szukają wartości.
Rival Burger King, należący do Restaurant Brands International, wprowadził w zeszłym miesiącu ofertę 5 dolarów na swój sposób, a Wendy’s ogłosiła w maju ofertę śniadaniową za 3 dolarów.
Bloomberg News jako pierwszy poinformował w poniedziałek o rozszerzeniu oferty posiłków McDonald’s za 5 dolarów.
(Reportaż: Savyatha Mishra z Bengaluru; redakcja: Krishna Chandra Eluri i Shinjini Ganguly)
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów