15 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Czy TNT i NBA naprawdę da się zrobić?  Co zrobić z nową umową telewizyjną Amazona?

Czy TNT i NBA naprawdę da się zrobić? Co zrobić z nową umową telewizyjną Amazona?

tak jak Sportowiec W piątek poinformowano, że NBA i Amazon Prime Video zawarły ramy porozumienia, dzięki któremu streamer stanie się głównym czynnikiem wpływającym na sposób oglądania meczów ligowych w przyszłości.

Jednocześnie ABC/ESPN i NBA zmierzają w kierunku nowej umowy, która pozwoliłaby utrzymać finały NBA w tej sieci.

Pozostawia to bitwę królewską dla ostatecznego pakietu pomiędzy zasiedziałą TNT Sports i NBC. NBA woli mieć tylko trzech partnerów, ale istnieje zewnętrzne prawdopodobieństwo, że będzie ich czterech.

SportowiecAndrew Marchand i Richard Deitch przedstawiają swoje pierwsze wrażenia na temat tej wiadomości.

Biuletyn pulsacyjny

Darmowe codzienne aktualizacje sportowe prosto do Twojej skrzynki odbiorczej. Subskrypcja

Darmowe codzienne aktualizacje sportowe prosto do Twojej skrzynki odbiorczej. Subskrypcja

On kupujeKup newsletter Pulse


Marchand: Mój pierwszy wniosek jest taki, że Prime Video stało się największą firmą technologiczną w branży praw sportowych. Po sfinalizowaniu tej umowy Prime Video będzie transmitować mecze NFL, NBA i MLB (lokalnie w Nowym Jorku z drużyną Yankees) i będzie właścicielem praw do transmisji na całym świecie. Jeśli wcześniej tak nie było, niewątpliwie należy o tym teraz porozmawiać, ponieważ ESPN, Fox, NBC, CBS i TNT Sports są głównymi graczami w obszarze praw do transmisji na żywo.

Richard, jaki był twój początkowy pomysł?

Rów: To, co naprawdę przykuło moją uwagę w twoim raporcie, to „Wielkie zapasy w fazie play-off”. Może to być ogromna zmiana konsumencka dla fanów NBA. Jak zareagują fani NBA? Myślę też o tym, co to może oznaczać dla WNBA; Myślę, że w ciągu najbliższych kilku lat może to być za dużo dla tego pakietu. Jak mogłaby wyglądać wirtualna NBA na Amazonie pod względem produkcji, zapasów i talentu?

Marchand: Amazon zademonstrował swoją strategię w lidze NFL. Dodało to wiarygodności jego meczom z legendarnym Alem Michaelsem. Myślę, że jeszcze raz spróbuje tego podejścia, więc Ian Eagle będzie na szczycie jej listy. On i Mike Breen są indywidualnie najlepszymi nadawcami koszykówki, a po tym Breen pozostał w ESPN przez kolejne pięć lat. Eagle jest już głosem Final Four i występuje w TNT, więc wydaje się, że ma taki sam status jak Michaels.

READ  76ers i Francuz Gershon Yabusele prowadzą poważne rozmowy na temat porozumienia: źródła

Jeśli chodzi o analityków, Eagle i Grant Hill dobrze się dogadują, ale widzę, że są też zainteresowani kimś takim jak JJ Redick, kolejny absolwent Duke'a. Jest tam także Richard Jefferson. Jedno nazwisko, jeśli chcesz myśleć naprawdę odważnie – i kolekcjonerzy, zachowajcie na razie swoje przeróbki – to LeBron James, gdyby miał przejść na emeryturę do 2025–2026. W szczególności Amazon nawiązał już współpracę z Jamesem, okazjonalnie emitując jego program „The Shop” jako alternatywną audycję w „Thursday Night Football”. Amazon namówił także Freda Gaudelliego do rozpoczęcia w czwartkowe wieczory, więc myślę, że zatrudnią dużego producenta, a potem być może spróbują nawiązać współpracę z jedną z innych sieci, aby ponownie produkować filmy na wzór piłki nożnej.

Przejdźmy do ostatecznej bitwy: TNT Sports kontra NBC. Jak widzisz tę wibrację? Jak dużą wagę przywiązywałbyś do „Inside the NBA”, gdybyś grał w lidze?

NBA w NBC


Stacja NBC wypada z NBA od 2002 roku, kiedy drużyna Sacramento Kings należąca do Chrisa Webbera i Douga Christiego przegrała z Los Angeles Lakers w finale Konferencji Zachodniej. (Jed Jacobson/Getty Images)

Rów: Przez lata pisałem wiele o „Inside the NBA”, w tym artykuł omawiający, dlaczego powinien zostać wprowadzony do Basketball Hall of Fame w kategorii Współtwórcy. Wydaje się niezrozumiałe, że NBA nie chciałaby gdzieś takiej oferty. TNT Sports ma także wyjątkowych rozmówców w trybie play-by-play, takich jak Eagle, Kevin Harlan i Brian Anderson. Nie sądzę jednak, że obecność „Inside the NBA” jest tutaj głównym czynnikiem. Być może Warner Bros. Discovery (WBD), spółce-matce TNT, do NBA za współpracę w zakresie transmisji strumieniowej pomiędzy Maxem a proponowanym przedsięwzięciem Disney-Fox-Warner mającym na celu agregację treści sportowych na żywo. NBC będzie świetnym partnerem i uwielbiam historię firmy w lidze. Jeśli jednak NBA poważnie myśli o trzech partnerach zamiast czterech, TNT Sports woli mniejszy pakiet.

READ  Roquan Smith zleca transakcję od Chicago Bears

Swoją drogą, podoba mi się Twoja sugestia LeBrona. Biorąc pod uwagę jego IQ i reputację w koszykówce, byłby świetnym analitykiem.

Marchand: NBC staje do rywalizacji z czołową grupą graczy, w skład której wchodzą Mike Tirico i Noah Eagle. Jest to dodatek do wartości produkcji. Jednak to wszystko sprowadzi się do numeru 1, wszechmocnego dolara. Pieniądze wygrywają. Ale jeśli chodzi o relacje, TNT Sports ma wybór. W listopadzie 2022 roku dyrektor generalny WBD David Zaslav powiedział: „Nie musimy mieć NBA”. Może i tak, ale NBA nie lubiła tego słyszeć, a opłaty partnerskie TNT Sports za telewizję kablową, satelitarną, a nawet w ścisłym pakiecie z Disneyem i Foxem zależały w dużej mierze od zdobycia NBA. Być może będzie musiał zapłacić dużą sumę, jeśli chce utrzymać ligę w swojej sieci i usługach transmisji strumieniowej. Tymczasem Mark Lazarus, prezes NBC Universal, cofa się w czasie z czołowymi menadżerami NBA. Jeśli NBA pozostanie w trójpaku, fascynujące będzie zobaczenie, jak wypadnie ten najnowszy pakiet.

Rów: Co jest tu ważne, nawet w trudnym środowisku gospodarczym dla gigantów medialnych, to to, że sport najwyższej klasy pozostaje kluczowy, jeśli chodzi o podejście tych firm do konsumpcji treści sportowych. Bańka jeszcze nie pękła. To także ważne oświadczenie Amazona. W survivalu sportowym.

(Zdjęcie ekipy „Inside the NBA” i gwiazdy San Antonio Spurs Victora Wimpanyamy podczas meczu gwiazd NBA w lutym: Brandon Todd/NBAE poprzez Getty Images)