Ci, którzy nie mogą się doczekać, aby 12 marca w końcu zanurzyć się w długo oczekiwaną kontynuację fantasy RPG firmy Capcom, Dragon's Dogma 2, mogą napotkać pewne problemy z niespójną szybkością klatek na PC.
W odpowiedzi na zapytanie IGN dotyczące problemów z liczbą klatek na sekundę, Capcom stwierdził w oświadczeniu, że problemy z wydajnością na PC mogą być związane z dużą ilością procesora wymaganego przez NPC-ów w grze.
„W Dragon's Dogma 2 do każdej postaci przydzielana jest znaczna część użycia procesora, a efekt ich fizycznej obecności w różnych środowiskach jest obliczany dynamicznie. W niektórych sytuacjach, gdy kilka postaci pojawia się jednocześnie, użycie procesora może być bardzo wysokie i może mieć wpływ Jeśli chodzi o „liczbę klatek na sekundę” – powiedział IGN przedstawiciel Capcom. „Zdajemy sobie sprawę, że w takich sytuacjach ustawienia zmniejszające obciążenie procesora graficznego mogą obecnie mieć ograniczony wpływ; Szukamy jednak sposobów na poprawę wydajności w przyszłości.”
Podczas gdy gry takie jak Final Fantasy VII Rebirth dają graczom wybór pomiędzy trybem wydajności lub grafiki – priorytetem jest albo stała liczba klatek na sekundę, albo zwiększona liczba wątków graficznych – Dragon’s Dogma 2 ma tylko jeden tryb wizualny na wszystkich konsolach. Porozmawiaj z Game InformeremReżyser Hideaki Ituno wyjaśnił swoje oświadczenie dotyczące wydania Dragon's Dogma 2 Nieograniczona liczba klatek na sekundę dla wszystkich konsol„Naszym celem jest uzyskanie 30 klatek na sekundę lub więcej” – mówi.
Chociaż Capcom zajmuje się konkretnie naprawą problemów z liczbą klatek na sekundę na PC, w niektórych wczesnych wersjach IGN występowały niespójności w liczbie klatek na sekundę również na PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Według recenzenta wydajności IGN, Michaela Thompsona, na Dragon's Dogma 2 we wszystkich formatach mogą wpływać wymagania dotyczące przepustowości procesora i pamięci. Może to mieć największy wpływ na konsole i komputery PC ze średniej i niższej półki. Obszary takie jak Vernworth są bardzo wymagające, nawet w przypadku sprzętu z najwyższej półki, a zwłaszcza procesora.
Podczas swojej demonstracji rozgrywki Thompson zauważył, że konsola Xbox Series S najbardziej cierpi z powodu zapotrzebowania na pamięć, ponieważ tekstury nie ładują się, a ich jakość staje się bardzo niska po około 10 minutach eksploracji otwartego świata. Dodatkowo Thompson wielokrotnie tracił rzuty obronne, aby powrócić do wcześniejszego punktu w tytule, a nawet spowodował zresetowanie gry od początku.
Dragon's Dogma 2 ma obecnie wysokie wymagania sprzętowe, a Steam Deck ma trudności z działaniem z odtwarzalną szybkością, a nawet wysokiej klasy sprzęt RTX4090 w połączeniu z procesorem AMD 5800X3D może spaść do lat 30-tych w gęsto zaludnionych miastach.
Problemy z liczbą klatek na sekundę w Dragon's Dogma 2 były tak trudne dla starszego producenta redakcyjnego IGN, Marka Mediny, że przerzucił się z gry na PlayStation 5 na PC, ponieważ cierpiał na chorobę lokomocyjną.
„To jedna z tych gier, w których jeśli spojrzysz w niebo lub w dół, liczba klatek na sekundę ulegnie poprawie” – stwierdziła Medina. „Tak więc, jeśli patrzysz na szczyt klifu walczącego z goblinami i masz średnio 40–50 klatek na sekundę, a następnie opuszczasz kamerę na świat i nagle następuje gwałtowny spadek liczby klatek na sekundę, jest to dezorientujące. ”
Chociaż Dragon's Dogma 2 może nie działać tak dobrze na PS5, producent redakcyjny IGN, Mitchell Saltzman, twierdzi, że problemy z wydajnością nigdy nie były dla niego przeszkodą.
„W najlepszym wypadku jest to rozpraszające, a w najgorszym irytujące, a gra niewątpliwie by się poprawiła, gdyby działała lepiej, ale nigdy nie pozbawiła mnie ekscytujących momentów walki ani nie odebrała niczego od ekscytujących chwil eksploracji i odkryć w serce doświadczenia.”
– stwierdził Saltzman.
Podobnie Ronnie Barrier, producent rozgrywki w IGN, powiedział, że chociaż liczba klatek na sekundę w Dragon's Dogma 2 może być szalenie niespójna, „nigdy nie wydawała się nadwyrężona” ani nie przeszkadzała w zabawie, jaką znajdował w przygodzie krajobrazowej. Piękna gra.
„Jasne, bardzo chciałbym, żeby gra działała przez cały czas w 60 klatkach na sekundę i nie jestem tu po to, żeby się z tego tłumaczyć. Wydajność w grze akcji powinna być stała, nawet jeśli ma to być stałe 30 klatek na sekundę, Barrier powiedział. „Ale są jakieś problemy. „Mam z nim problemy, jeśli chodzi o wydajność. Nie przeszkodziło mi to w przygodzie.” „Na szczęście [Dragon’s Dogma 2 is] Trochę bardziej metodycznie niż większość gier akcji, z kilkoma mechanikami, które wymagają bardzo ścisłego wyczucia czasu, i myślę, że to również pomogło złagodzić cios.
Isaiah Colbert jest niezależnym pisarzem dla IGN. Możesz ich śledzić na Twitterze @ShinEyeZehUhh.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS