To wychowanie nauczyło Liu Spielman wartości dzielenia się autentyczną kuchnią chińską i zainspirowało ją do otwarcia swojego pierwszego sklepu Dumpling Daughter w 2014 roku. Opierając się na przepisach swojej rodziny, obecnie sprzedaje w swoich restauracjach pierogi, które są produkowane fabrycznie i świeżo mrożone i sklepy. Sklepy spożywcze.
Z dokumentów sprawdzonych przez CNBC Make It wynika, że te mrożone kąski oraz dodatkowe produkty sprzedawane na Amazonie przyniosły od listopada 2022 r. do października 2023 r. ponad 4,5 mln dolarów. Liu Spielman twierdzi, że jej trzy restauracje, wszystkie w okolicach Bostonu, generują większość tych dochodów i sprzedają do 4000 pierogów dziennie.
Dumpling Daughter jest celowo mniej efektowna niż Sally Ling. Został zaprojektowany przez Leo Spielmanna za radą jej ojca. Powiedział jej, że jeśli wejdzie do branży spożywczej, nie powinna „otwierać ekskluzywnej restauracji. [Instead] „Stwórz model biznesowy, w którym możesz dużo sprzedawać, ale nie zawsze musisz tam być” – mówi CNBC Make It Leo Spielman (41 l.).
Oto jak Leo Spielman skorzystała z rady rodziców, aby uruchomić sieć restauracji i dlaczego zdecydowała się zbudować bardziej dochodową markę:
Pomimo sukcesu rodzice Leo Spielmana nie chcieli, aby weszła do branży spożywczej. Mówi, że restauracja spalił ich związek, a ojciec namawiał ją, aby znalazła karierę, która pozwoli jej być „samowystarczalną kobietą”.
Przeprowadziłem się do Nowego Jorku i przez pięć lat pracowałem w finansach. Mimo wymagającej pracy zdała sobie sprawę, że woli gotować i przebywać w restauracjach niż w biurze.
„Kiedy dorośniesz, pomyślisz o tym [the] Podkreślanie chwil z dzieciństwa i w jakiś sposób naprawdę chciałem je przeżyć ponownie „Te chwile” – mówi Leo Spielman. „Chciałem też szanować moich rodziców [legacy]„.
Leo Spielman z rodzicami Edwardem Nan Lewandem i Sally Ling.
Dzięki uprzejmości Nadii Liu Spielman
Tak więc w 2008 roku rzuciła pracę, mając na koncie bankowym 97 dolarów Wprowadziła się do matki, która prowadziła lokal Sally's Ling w Fort Lee w stanie New Jersey. Przez dwa lata pełniła funkcję dyrektora generalnego restauracji i wykorzystała swoje obserwacje do opracowania biznesplanu restauracji „szybkiej obsługi”.
Leo Spelman poślubił jej ukochanego z dzieciństwa, Kyle’a Spelmana, Wróciła do Bostonu pod koniec 2010 roku, rok po śmierci ojca. Wkrótce potem wprowadzono w życie plan wystrzelenia „Dumping Daughter”.
Leo Spielman wydała prawie 120 000 dolarów – z czego większość pochodziła z dwóch pożyczek od członków rodziny – na uruchomienie pierwszej restauracji Dumpling Daughter w swoim rodzinnym mieście Weston w stanie Massachusetts.
„Naturalnie” – kontynuowała prasa: „Ludzie nie mogli się doczekać, aby doświadczyć kolejnego pokolenia tego, co zbudowali moi rodzice”.
Potem przyszły tłumy. Trzy miesiące po otwarciu Dumpling Daughter miał kolejki „w całym bloku” i często był wyprzedany, mówi Leo Spielman. „Były chwile, gdy stałem w zamrażarce i płakałem przez 30 sekund… a potem wracałem, bo 40 osób… czekało na jedzenie”.
Dumpling Córka zamraża pierogi na surowo, tak jak robiła to jej babcia, aby zapewnić im świeżość.
CNBC Zrób to
Zapasy nie były jedynym wyzwaniem: w 2015 roku dwóch byłych pracowników Dumpling Daughter otworzyło naśladowczą restaurację o nazwie Dumpling Girl niecałe 60 km dalej. daleko. Leo Spielman złożył pozew federalnyKonkurenci wkrótce zażądali ugody.
Dramat prawniczy nie spowolnił dynamiki Dumpling Daughter: w 2018 roku otworzyła drugą lokalizację.
„Byłem bardzo zadowolony z jednej restauracji, ale to klienci i reakcja, jaką otrzymaliśmy, zmusiły mnie do rozwoju marki” – mówi Leo Spielman. „Bez względu na to, co dzieje się w Twojej karierze… nie pozwól, aby cały hałas wykoleił Twoje cele”.
Dumpling Daughter stale się rozwija w 2020 r., kiedy pandemia COVID-19 zmusiła restauracje do dostosowania się, aby przetrwać. Zespół Leo Spielmana uruchomił skierowaną do konsumentów stronę internetową, na której klienci mogą zamówić pudełka tych samych mrożonych pierogów bezpośrednio do domu.
„Naprawdę czuję osobisty obowiązek wobec moich rodziców i kuchni chińskiej, aby udostępnić światu ten styl pierogów” – Leo Spielman powiedział CNBC Make It.
CNBC Zrób to
Strategia zadziałała i Dumpling Daughter w końcu zaczęła sprzedawać na Amazon więcej produktów, takich jak sos do maczania z brązowego cukru i olej chili.
Pakowane pierogi – sprzedawane w sklepach spożywczych na całym wschodnim wybrzeżu i środkowym zachodzie – oraz nowe produkty stanowią obecnie około jednej trzeciej biznesu, przynosząc nieco ponad 1 milion dolarów rocznie.
Pomimo wielokanałowego sukcesu Dumpling Daughter nie jest jeszcze rentowny. Nie jest to rzadkością w przypadku startupów internetowych: marże w handlu elektronicznym są początkowo niewielkie, ale „skala pomaga” – mówi firma konsultingowa McKinsey & Company zgłosiło w 2021 r.
Większość restauracji przynosi zyski, ale też z niewielką marżą. Według danych przeciętnego lokalu gastronomicznego marża zysku przed opodatkowaniem wynosi około 5%. Krajowe Stowarzyszenie Restauratorów.
„W przypadku produktów konsumenckich musisz wydawać pieniądze, aby ludzie wiedzieli, kim jesteś [and] Aby znaleźć Cię w Internecie, mówi Leo Spielman. „To dla mnie bardzo przerażająca praca [because] „Właściwie tracisz pieniądze, ponieważ wydajesz… na rozwój firmy”.
Leo Spielman szacuje, że minie jeszcze co najmniej dwa lata, zanim Dumpling Daughter zacznie przynosić zyski, ma jednak nadzieję, że dzięki wysiłkom marki w zakresie handlu elektronicznego w końcu stanie się ona powszechnie znana. Jej celem, poza samym skalowaniem firmy, jest to, aby Dumpling Daughter służyła ludziom tak długo, jak to możliwe.
„Wiedziałem, że nie mogę wiecznie podążać za ojcem i że muszę stworzyć markę, uczucie lub produkt, który będzie służył dzisiejszym klientom” – mówi Leo Spielman. „Z pewnością obsługiwali klientów w latach 80. XX wieku, ale wierzę, że Dumpling Daughter będzie dziś służyć klientom nie tylko chińskim wygodnym jedzeniem”.
Nie przegap: Chcesz być mądrzejszy i odnosić większe sukcesy w swoich pieniądzach, pracy i życiu? Zapisz się na nasz nowy newsletter!
Dostaje Bezpłatny przewodnik Warrena Buffetta po inwestowaniu w CNBCktóry podsumowuje najlepsze rady miliardera dla zwykłych inwestorów, nakazy i zakazy oraz trzy kluczowe zasady inwestowania w jasny i prosty przewodnik.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów