Pierwszy program opłat za zatory komunikacyjne w Stanach Zjednoczonych nabiera ostatecznej formy w Nowym Jorku i wydaje się prawdopodobne, że wiosną przyszłego roku większość kierowców zapłaci 15 dolarów za wjazd na niektóre z najbardziej ruchliwych ulic Manhattanu.
W środę urzędnicy ds. transportu przedstawili najjaśniejszy jak dotąd obraz opłat, które mają nadzieję wprowadzić, aby zebrać prawie 1 miliard dolarów rocznie na sfinansowanie ulepszeń sieci metra i autobusów.
Po kilku nieudanych próbach na przestrzeni dziesięcioleci Nowy Jork wydaje się gotowy dołączyć do kilku innych światowych ośrodków, które realizują program opłat mający na celu zachęcanie do korzystania z transportu publicznego, zmniejszanie zanieczyszczenia i otwieranie niektórych z najbardziej zatłoczonych ulic na świecie – prawie na południu . Trzeci z Manhattanu.
W 19-stronicowym raporcie urzędnicy ds. transportu zawęzili przyprawiającą o zawroty głowy listę możliwości opłat zbadanych w ciągu ostatniego roku do jednej grupy. Samochody osobowe będą płacić opłatę drogową w wysokości do 15 dolarów raz dziennie, a ciężarówki komercyjne – do 36 dolarów. Taksówki dodadzą 1,25 dolara za przejazd, a aplikacje do transportu osób, takie jak Uber i Lyft, pobiorą dodatkowe 2,50 dolara za przejazd. W raporcie wskazano także, kto otrzyma największe odliczenia, ulgi i zwolnienia, co było przedmiotem gorącej dyskusji.
„To duży krok naprzód dla regionu” – powiedział Carl Weisbrod, przewodniczący komisji doradczej Traffic Review Board, która napisała raport. „Widzieliśmy tę pracę w innych miejscach na świecie, a teraz jest ona namacalna”.
Londyn, Sztokholm i Singapur mają programy dotyczące zatorów komunikacyjnych, które są wzorcowe, ponieważ udało im się ograniczyć ruch.
Rada Dyrektorów Zarządu Transportu Metropolitalnego, która będzie nadzorować program, może nadal wprowadzać zmiany w strukturze cen. Kiedy w czwartek raport grupy doradczej zostanie opublikowany, będzie on dostępny do wglądu opinii publicznej. Przeciwnicy opłat za zatory komunikacyjne wciąż próbują doprowadzić do wykolejenia ich w sądzie.
Realizacja planu leżała w martwym punkcie przez dziesięciolecia z powodu szeregu skarg osób dojeżdżających do pracy, przywódców społeczeństwa obywatelskiego i przedsiębiorców: wielu kierowców obawia się konieczności uiszczania nowych opłat oprócz istniejących, a inni krytycy obawiają się, że przekieruje on ruch i zanieczyszczenia na inne części miasta. .
Różne grupy, w tym kierowcy taksówek i Ubera oraz mieszkańcy przedmieść, starali się o zwolnienia, opóźniając zatwierdzenie programu. Najbardziej agresywny sprzeciw ze strony prawodawców z New Jersey, którzy w lipcu pozwali rząd federalny za podpisanie planu. Urzędnicy w tym stanie wyrazili obawy, że opłaty nałożą na mieszkańców nieuczciwe obciążenia finansowe i środowiskowe. Pozew pozostaje nierozstrzygnięty.
Ale na razie nic nie stoi na przeszkodzie, aby MTA posunęła się do przodu z programem i ujawniła strukturę cenową, która prawdopodobnie będzie zbliżać się do jego ostatecznej wersji.
Niedawno zaproponowana opłata w wysokości 15 dolarów mieści się w dolnej środkowej części skali opłat rozważanej przez organ, która wahała się od 9 do 23 dolarów. Struktura opłat grupy doradczej obejmuje również minimalne zwolnienia, odliczenia i ulgi, które według pana Weisbroda zostały wprowadzone z korzyścią dla „wielu, a nie nielicznych”.
Kierowcy o niskich dochodach otrzymają następnego dnia 50-procentową zniżkę na pierwsze 10 przejazdów w miesiącu kalendarzowym. Znacznie taniej będzie także jeździć nocą: w godzinach od 21:00 do 5:00 opłaty drogowe zostaną obniżone o 75 proc.
Kierowcy samochodów osobowych wjeżdżający do strefy opłat za zator przez tunele Queens-Midtown i Hugh L otrzymają… Curry, Holland i Lincoln otrzymują kredyt w wysokości 5 dolarów w ciągu dnia. Motocykle otrzymają zniżkę w wysokości 2,50 USD, małe ciężarówki komercyjne otrzymają kredyt w wysokości 12 USD, a większe ciężarówki otrzymają zniżkę w wysokości 20 USD.
W przypadku niektórych pojazdów przewożących osoby niepełnosprawne i licencjonowane pojazdy uprzywilejowane nie będzie pobierana żadna opłata. Osoby, których główne miejsce zamieszkania znajduje się na obszarze objętym opłatą i których dochody są mniejsze niż 60 000 dolarów, będą uprawnione do stanowej ulgi podatkowej równej kwocie ich opłaty drogowej.
Autorzy raportu Z trudem podjął decyzję Ile kosztuje transport ciężarówek?Ze względu na obawy, że w niektórych najbiedniejszych dzielnicach Nowego Jorku powietrze będzie zanieczyszczone wskutek przekierowania ruchu. Jednak od tego czasu RTA oficjalnie przeznaczyła tym społecznościom wielomilionowe inwestycje, w tym 20 milionów dolarów na program kontroli astmy i 10 milionów dolarów na instalację urządzeń do filtrowania powietrza w szkołach w pobliżu autostrad.
Weisbrod wyraził nadzieję, że kierowcy zawodowi zdecydują się na jazdę nocą, aby ułatwić ruch w ciągu dnia i zapobiec powstawaniu nowych wąskich gardeł.
Grupa miała również trudności z określeniem wysokości opłat za taksówki, ponieważ taksówkarze obawiają się, że wyższe ceny zmniejszą popyt na taksówki. Nowy raport zaleca pobieranie niższych opłat za żółte taksówki w porównaniu z samochodami do wynajęcia, aby rozwiać obawy, że dodatkowe koszty postawią je w niekorzystnej sytuacji w stosunku do Ubera i Lyft. Nie zapewnia jednak taksówkarzom pełnego zwolnienia, o które prosili.
Proponowane ceny zostaną w tym tygodniu poddane przesłuchaniom publicznym przed ostatecznym głosowaniem, które może nastąpić na początku przyszłego roku. Tymczasem MTA poinformowało, że zainstalowało już 60 procent sprzętu elektronicznego potrzebnego do pobierania opłat od kierowców.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów