23 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Raport wyników Fisker (FSR) za trzeci kwartał 2023 r

Raport wyników Fisker (FSR) za trzeci kwartał 2023 r

  • Fisker, startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, odnotował w poniedziałek stratę za trzeci kwartał, która była większa, niż oczekiwała Wall Street.
  • Spółka podała, że ​​w trzecim kwartale dostarczyła jedynie około 1100 elektrycznych SUV-ów marki Ocean.
  • Stwierdzono jednak, że dostawy przyspieszyły od końca kwartału – w październiku dostarczono ponad 1200 statków Ocean, a „setki” kolejnych są obecnie w drodze do klientów.

Fisker rozpoczyna dostawy pojazdu elektrycznego Ocean SUV w drugim kwartale 2023 roku.

Dzięki uprzejmości: Fisker

Fisker, startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, w poniedziałek zaobserwował stratę w trzecim kwartale, która była większa, niż oczekiwała Wall Street, i podał, że w trzecim kwartale dostarczył jedynie około 1100 elektrycznych SUV-ów marki Ocean.

Stwierdzono jednak, że dostawy przyspieszyły od końca kwartału – w październiku dostarczono ponad 1200 statków Ocean, a „setki” kolejnych są obecnie w drodze do klientów.

Zaraz po tej wiadomości akcje Fisker spadły o ponad 10% w notowaniach po godzinach.

Firma podała, że ​​w trzecim kwartale wraz ze swoim partnerem produkcyjnym, Magna International, zbudowała 4725 egzemplarzy Oceanów i dostarczyła klientom 1097 egzemplarzy. Fisker wyprodukował 1022 Oceany w drugim kwartale 2023 roku.

„Szybko rozbudowujemy naszą infrastrukturę dostaw, aby obsługiwać większe wolumeny dostaw naszego flagowego produktu do naszych lojalnych klientów” – oznajmił w oświadczeniu dyrektor generalny Henrik Fisker. „Nabieramy dynamiki i w październiku dostarczyliśmy więcej mieszkań niż w całym trzecim kwartale.”

W oświadczeniu z 26 września firma podała, że ​​spodziewa się dostarczać 300 oceanów dziennie do końca 2023 roku.

Wiadomość ta pojawiła się w ramach wyników finansowych Fiskera za trzeci kwartał raport Poniedziałek.

Zobacz listę…

Akcje Fisker spadły po wynikach za trzeci kwartał.

Strata netto Fiskera w tym kwartale wyniosła 91 milionów dolarów, czyli 27 centów na akcję, czyli więcej niż 19 centów oczekiwali analitycy z Wall Street w ankiecie przeprowadzonej przez LSEG, wcześniej znaną jako Refinitiv.

READ  Kontrakty terminowe bez zmian po kolejnym dniu strat po podwyżce stóp Fed i silnej wyprzedaży

Przychody za ten okres wyniosły 71,8 mln dolarów. Wall Street spodziewała się przychodów w wysokości 109 mln dolarów, ale CNBC nie porównało zgłoszonych przychodów z oczekiwaniami ze względu na słabe relacje analityków.

Rok temu Fisker odnotował stratę netto w wysokości 149,3 mln dolarów, czyli 49 centów na akcję, przy przychodach w wysokości około 14 000 dolarów.

Na dzień 30 września Fisker miał w kasie 625 mln dolarów w gotówce i ich ekwiwalentach w porównaniu z 521,8 mln dolarów na 30 czerwca. Producent samochodów elektrycznych pozyskał dodatkowe 300 milionów dolarów dzięki emisji obligacji zamiennych w lipcu i kolejne 150 milionów dolarów we wrześniu.

Fisker nie zaktualizował od razu swoich wytycznych dotyczących produkcji na cały rok. W sierpniu spółka podała, że ​​spodziewa się, że do końca roku Magna zbuduje od 20 000 do 23 000 Oceanów w swoim zakładzie produkcyjnym kontraktowym w Austrii.

Fisker pierwotnie planował opublikować wyniki za trzeci kwartał w zeszłym tygodniu, przed otwarciem rynków w USA 8 listopada. Ale nagle zdecydował się ogłosić wyniki za trzeci kwartał. Opóźniony W swoim raporcie tego samego ranka stwierdzono, że odejście głównego księgowego 27 października i powołanie nowego 6 listopada „opóźniło ukończenie sprawozdań finansowych i powiązanych ujawnień”.

Fisker nie wyjaśniła powodu odejścia swojego głównego księgowego.

Jak wynika z dokumentów urzędowych, Burkhard Honke, dyrektor ds. technologii w firmie Fisker, również odszedł z firmy pod koniec października „z powodów osobistych”. Depozyt. 3 listopada firma mianowała na to stanowisko Davida Kinga, starszego inżyniera, który wcześniej kierował zespołem inżynierów nadwozi pojazdów.