Pracownik ładuje kontener towarowy China Railway Express do pociągu w Małosiwcu, Polska, 15 października 2021 r. (Xinhua/Zhou Nan)
China Railway Express (CRE) przekształciło Małaszewicze, małą polską wioskę, w ważną europejską bramę kolejową, obsługującą 90 procent pociągów CRE.
Warszawa, październik. 25 (Xinhua) — Malasewicz, wieś we wschodniej Polsce licząca 4 tys. mieszkańców. Jednak dzięki pociągom towarowym China Railway Express (CRE) praktycy logistyki uznają go obecnie za najważniejszy port przeładunkowy w kraju.
Około 90 procent pociągów CRE odjeżdża lub przyjeżdża przez Polskę, a wszystkie pociągi z Chin wjeżdżają do Unii Europejskiej (UE) przez Małęsawiec, który jest de facto wschodnią bramą kolejową obozu.
Barbara Wójcik działa w branży logistycznej od ponad 20 lat. Pracuje w Adambol SA, wiodącej firmie logistycznej specjalizującej się w rozwiązaniach multimodalnych dla pojazdów drobnicowych i osobowych, przeładunku i transporcie ładunków.
„Mamy w Małaszewiczu bardzo profesjonalny terminal z 46-hektarową strefą wolnocłową i 3,5 tys. metrów linii kolejowej” – Wojciech powiedział Xinhua. „Specjalizujemy się w wysokiej jakości usługach logistyki multimodalnej, takich jak pakowanie i rozpakowywanie samochodów do kontenerów oraz kompleksowa organizacja transportu”.
Stacja kolejowa widziana w Warszawie, 21 kwietnia 2020 r. (Zdjęcie: Job Arians/Xinhua)
„W czasie pandemii CRE wspierało handel między Chinami a Europą swoimi wyjątkowymi atutami” – powiedział Wojciech, wicedyrektor ds. cargo w Adambol.
„Bardzo trudno było znaleźć pusty kontener” – powiedziała, wskazując duży parking. „Wtedy zobaczysz tam morze samochodów”.
Pavel Moskała jest dyrektorem generalnym Real Logistics. Rozpoczął działalność gospodarczą dziesięć lat temu i płynął na fali, gdy zaproponowano Inicjatywę Pasa i Szlaku (BRI).
„CRE jest szybszy niż transport morski i tańszy niż transport lotniczy. Jest przeznaczony do przewozu towarów o dużej wartości” – powiedział Xinhua w swoim biurze we Wrocławiu, dzień po powrocie z forum w Pekinie na temat współpracy logistycznej między Chinami a krajami centralnymi . i krajach Europy Wschodniej.
Zdjęcie zrobione 29 września 2021 roku przedstawia kontenery towarowe w Malassewcu w Polsce. (Xinhua/Zhang Zhang)
„Chińskie pojazdy elektryczne, baterie litowe i ogniwa słoneczne doskonale nadają się do transportu kolejowego” – stwierdził, dodając, że główni europejscy producenci samochodów rutynowo korzystają z CRE do transportu swoich samochodów do Chin.
Wojciech wyraził optymizm, jeśli chodzi o przyszłość handlu samochodami pomiędzy Chinami a Europą. Adambol planuje obecnie nowe inwestycje w transporcie kolejowym – dodał. ■
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com