25 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Swift pokonuje Scorsese pod względem kasowym, ale „Killers of the Flower Moon” otwiera się mocno

Swift pokonuje Scorsese pod względem kasowym, ale „Killers of the Flower Moon” otwiera się mocno

NOWY JORK (AP) – W prawie nieprawdopodobnym kinowym pojedynku Barbie i Oppenheimera W weekend Martin Scorsese zmierzył się w kinach z Taylor Swift. Podczas gdy „Taylor Swift: The Eras Tour” po raz drugi powrócił do sprzedaży biletów, „Killers of the Flower Moon” Scorsese miał mocny start w pierwszym dużym przedstawieniu teatralnym Apple Studios.

Po Rekordowy weekend otwarcia Według AMC Theatres „Taylor Swift: The Eras Tour” zarobił w weekend 92,8 miliona dolarów, a szacunkowo 31 milionów dolarów w 3855 lokalizacjach. W niekonwencjonalnej umowiesieć kin dystrybuuje film z koncertu Swifta, wyświetlany wyłącznie od czwartku do niedzieli.

Większość Swifties spieszyła się na obejrzenie filmu w weekend otwarcia, kiedy dużą część sprzedaży napędzały wcześniejsze rezerwacje biletów. Sprzedaż gwałtownie spadła o 67% w drugi weekend, co może wskazywać, że „Tour for the Ages” było głównie fenomenem w weekend otwarcia.

Ale „The Eras Tour” pozostaje wydarzeniem filmowym jak żadne inne. W ciągu kilku dni film stał się najbardziej dochodowym filmem koncertowym wszechczasów w Ameryce Północnej, nie licząc inflacji. Szybko zgromadził w kraju 129,8 miliona dolarów.

Jeździło więcej „Zabójcy Księżycowego Kwiatu” Historyczny dramat kryminalny, którego akcja toczy się wokół serii morderstw na narodzie Osagów na początku lat dwudziestych XX wieku. Film, którego produkcja kosztowała co najmniej 200 milionów dolarów, jest największą dotychczas produkcją Apple Studios. Firma zajmująca się streamingiem nawiązała współpracę z Paramount Pictures, aby wypuścić adaptację bestsellerowej książki Davida Granna w reżyserii Scorsese w 3628 kinach, a później planuje transmitować ją w przyszłości w Apple TV+ w nieogłoszonym jeszcze terminie.

„Killers of the Flower Moon” zadebiutował z kwotą 23 mln dolarów, co stanowi trzeci najlepszy wynik w historii 80-letniego Scorsese, po „Wyspie tajemnic” (41 mln dolarów w 2010 r.) i „Infiltracji” (26,9 mln dolarów w 2010 r.). ). Chociaż najnowszy film Scorsese, w którym występują Leonardo DiCaprio, Lily Gladstone i Robert De Niro, będzie miał trudną drogę do rentowności, oznacza to udany początek 206-minutowego dramatu dla dorosłych – rodzaju filmu, który… Poza Oppenheimerem W ostatnich latach film miał ogromne problemy ze sprzedażą biletów.

READ  Komik Pete Davidson został oskarżony o brawurową jazdę po wypadku w Beverly Hills

I „Moonflower Killers” z Entuzjastyczne recenzje, ocena „A-” CinemaScore od widzów i silne wsparcie kampanii Oscarowej powinny w dalszym ciągu cieszyć się dobrymi wynikami w dłuższej perspektywie. Dodał 21 milionów dolarów za granicą.

„Killer of the Flower Moon” to także najlepszy szeroki debiut filmu wyprodukowanego przez platformę streamingową. Podczas gdy Netflix (który wsparł ostatni film fabularny Scorsese, „Irlandczyk” (w 2019 r.) Wykazując w większości ograniczone podejście do dystrybucji kinowej, Apple i Amazon, które w zeszłym roku sfinalizowały zakup MGM, rozpoczęły bardziej ekspansywne strategie kinowe.

Na początku tego roku Apple poinformowało, że planuje wydawać 1 miliard dolarów rocznie na produkcję filmów, które będą miały premierę kinową, zanim trafią do usługi przesyłania strumieniowego. Apple stoi także za nadchodzącym filmem Ridleya Scotta „Napoleon” z Joaquinem Phoenixem, który będzie dystrybuowany przez Sony Pictures 22 listopada; Nawiązał współpracę z Universalem przy filmie Matthew Vaughna „Argylle”, którego premiera zaplanowana jest na 2 lutego.

Paramount początkowo związał się produkcją i dystrybucją Killers of the Flower Moon, ale podpisał umowę z Apple, gdy koszty projektu – który był kręcony podczas pandemii – wzrosły.

David A. powiedział: Gross, który prowadzi firmę konsultingową Franchise Entertainment Research, powiedział o firmie: „Jeśli «elastyczność» jest nowym hasłem dla branży filmów kinowych, jest to ogromny sukces — ustanawia realną opcję dla firm”. Premiera serii „Zabójcy Księżycowego Kwiatu”.

Chociaż „Taylor Swift: The Eras Tour” i „Killers of the Flower Moon” są różne, mają podobny wydłużony czas trwania. Podwójny film fabularny składający się z dwóch najpopularniejszych filmów weekendu trwałby sześć godzin i 14 minut, nie licząc reklam i zwiastunów.

„Killers of the Flower Moon” przyciągnął także więcej młodych kinomanów, niż można było się spodziewać. Paramount podał, że 44% kupujących bilety było w wieku poniżej 30 lat.

READ  Finał The Walking Dead: The Ones Who Live: zakończenie Ricka i Michonne

Trzecie miejsce zajął nowy horror Davida Gordona Greena Egzorcysta: Wierzący, który w trzeci weekend premiery zarobił 5,6 miliona dolarów. Film Universal, Blumhouse zarobił w kraju 54,2 miliona dolarów.

Psi Patrol: The Mighty Movie zajął czwarte miejsce z kwotą 4,5 miliona dolarów w czwarty weekend. Piąte miejsce przypadło reedycji filmu Tima Burtona Koszmar przed Bożym Narodzeniem, który 30 lat po premierze w kinach zebrał 4,1 miliona dolarów.

Według Comscore szacunkowa sprzedaż biletów od piątku do niedzieli dotyczy kin w USA i Kanadzie. Ostateczne dane lokalne zostaną opublikowane w poniedziałek.

1. „Taylor Swift: Tour for the Ages” – 31 milionów dolarów.

2. „Zabójcy księżycowych kwiatów” – 23 miliony dolarów.

3. „Egzorcysta: wierzący” – 5,6 miliona dolarów.

4. „Psi Patrol: Potężny film” – 4,5 miliona dolarów.

5. Koszmar przed Bożym Narodzeniem – 4,1 miliona dolarów.

6. „Piła X” z 3,6 miliona dolarów.

7. „Stwórca” – 2,6 miliona dolarów.

8. „Leo: cholernie słodki” – 2,1 miliona dolarów.

9. „Pościg w Wenecji” – 1,1 miliona dolarów.

10. Film „Ślepcy” za milion dolarów.

___

Ta historia została zaktualizowana, aby skorygować weekendowy zysk brutto z filmu „Egzorcysta: Wierzący” do 5,6 miliona dolarów i weekendowy zysk brutto z filmu „Psi Patrol: Potężny film” do 4,5 miliona dolarów.