Saeed Qaq/Agencja Anadolu/Getty Images
Trolle, łowcy wpływów i ignoranci zalewają media społecznościowe klipami z wojskowej gry wideo, przedstawiając je jako materiał filmowy przedstawiający konflikt rozgrywający się w Gazie. Fałszywe filmy są efektem dezinformacji na temat powodzi związanych z konfliktem X, platformy znanej wcześniej jako Twitter.
Po sobotnim zakrojonym na szeroką skalę ataku bojowników Hamasu na cele izraelskie, obejmującym zabicie cywilów i wzięcie ich jako zakładników, media społecznościowe zostały zalane wprowadzającymi w błąd materiałami filmowymi, które miały pokazywać militarną eskalację konfliktu – w tym dużą liczbą klipów. Z Irmy 3wysoce realistyczna gra wideo o walce w otwartym świecie, która pozwala użytkownikom dostosowywać scenariusze gry.
Jeden klip przedstawiający zestrzelenie helikoptera rakietami wystrzeliwanymi z ramion miał ponad 2,5 miliona wyświetleń. Na X. Komentarz użytkownika brzmiał: „Nowe wideo: bojownicy Hamasu zestrzelili izraelski helikopter wojskowy w Gazie”. ostatni Klip Irmy 3 Filmowanie zestrzelonych helikopterów uzyskało ponad 8,5 miliona wyświetleń. Obydwa posty otrzymały znaczniki opinii społeczności wyjaśniające ich źródło, ale nie zostały usunięte z witryny.
dwa Irma 3 KołkiObydwa zostały opublikowane na TikToku i miały ponad 3 miliony wyświetleń na koncie, które często w podstępny sposób publikuje klipy z gry. Jeden z filmów, przedstawiający grupę myśliwców lecących wśród syren alarmowych i eksplodującej amunicji, został opatrzony podpisem: „ŁAMANIE: Trwa duży izraelski atak w odpowiedzi na ataki Hamasu”. Na dole opisu umieszczono informację, że film został „nakręcony przy użyciu cyfrowego symulatora walki”, co nie jest widoczne, chyba że użytkownik wybierze opcję jego opublikowania – pod podpisem i serią ponad 20 hashtagów.
Post na TikToku został później udostępniony Opublikowano w X Napisane przez przywódcę Britain First Paula Goldinga, który następnie usunął post po tym, jak powiedziano mu, że jest fałszywy. Chociaż raz został oszukany, Goodling Opublikowano drugi film Z filmu „Arma 3” z podpisem „Izrael znacząco intensyfikuje swoje działania odwetowe”. Od niedzieli klip uzyskał ponad 260 000 wyświetleń i nie został oznaczony w zawiadomieniu społeczności.
Od premiery w 2013 roku Arma 3 stała się źródłem kont trolli, które próbowały przekazywać fragmenty rozgrywki lub przerywniki filmowe w wysokiej rozdzielczości jako nagrania walki z prawdziwego konfliktu. W październiku ubiegłego roku nakręcono filmy z Arma 3 Walka powierzchnia-powietrze, Wystrzeliwanie rakietI Ataki dronów Zostało fałszywie przedstawione w mediach społecznościowych jako materiał bojowy z rosyjskiej inwazji na Ukrainę. W 2018 roku rosyjskie media państwowe pomyliły się Materiał z transmisji Z gry twierdzącej, że przedstawia rosyjski atak na syryjski konwój wojskowy. W sierpniu ubiegłego roku ukazał się post zawierający zawartość związaną z Armą 3 Twierdził, że fotografuje Atak armii chińskiej na Tajwan.
Bohemia Interactive, czeski niezależny producent gier, który wyprodukował Armę 3, nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz ze strony Rolling Stone’a. W listopadzie ubiegłego roku spółka skierowany Niewłaściwe wykorzystanie jego treści w poście na blogu.
„Arma 3 to coś więcej niż tylko militarna gra symulacyjna, to wyjątkowa otwarta platformówka” – napisał Pavel Kryzka, dyrektor PR Bohemia. „Oznacza to, że gracze Arma 3 mogą odtworzyć i symulować każdy historyczny, obecny lub przyszły konflikt z dużą szczegółowością. …Ta wyjątkowa swoboda platformy Arma 3 ma wadę: filmy nagrane z Arma 3, zwłaszcza gdy gra jest modyfikowana, są dość zdolny do rozpowszechniania fałszywych wiadomości.
„Próbowaliśmy walczyć z takimi treściami, tagując te filmy [social media] „Dostawcy platform… ale to zupełnie nieskuteczne” – dodała Krzyska. „Odkryliśmy, że najlepszym sposobem rozwiązania tego problemu jest aktywna współpraca z wiodącymi mediami i podmiotami weryfikującymi fakty (takimi jak AFP, Reuters i inne), które mają lepszy dostęp i możliwości skutecznego zwalczania rozprzestrzeniania się fałszywych materiałów informacyjnych”.
Według niektórych ekspertów z byłej firmy X, Twittera, rozpowszechnianie fałszywych zdjęć z konfliktu w Gazie wraz z innymi nieautentycznymi treściami obciąża i tak już słaby system moderacji X, umożliwiając rozpowszechnianie dezinformacji.
Kiedy X poprosił o komentarz, odpowiedział, że „jest teraz zajęty” i „chce sprawdzić później”.
„To nie jest to samo, co za dawnych czasów. „Poziom dezinformacji jest zdumiewający” – mówi jeden z byłych pracowników Twittera, zaznajomiony z poprzednim procesem moderacji platformy. „Nie ma żadnych kontroli, które mogłyby przeciwdziałać dezinformacji, ani polityki ani ścieżki egzekwowania prawa przeciwko niej. ”
Eksperci twierdzą, że szereg zmian w X zamienił platformę w wylęgarnię dezinformacji na temat konfliktu.
„Dzieje się tak naprawdę dlatego, że sposób, w jaki Twitter nagradza swoich superużytkowników za udostępnianie treści, radykalnie się zmienił wraz ze zmianami, jakie Elon Musk wprowadził na Twitterze. Wcześniej Twitter przeprowadzał weryfikację” – mówi Elliott Huggins, założyciel witryny śledczej o otwartym kodzie źródłowym Bellingcat Organizacjom informacyjnym i osobom posiadającym udokumentowane doświadczenie w dostarczaniu wiarygodnych informacji, a także ważnym osobistościom publicznym”.
„Teraz, dzięki zmianom Muska, każdy może otrzymać niebieski haczyk, który zapewnia wiele korzyści w zakresie widoczności jego postów, ale te niebieskie haczyki są całkowicie bez znaczenia z punktu widzenia wartości udostępnianych informacji” – dodaje. „Właściwie posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że niebieski haczyk w tym miejscu jest zazwyczaj oznaką informacji o niskiej wartości”.
Pod rządami poprzedniego właściciela Twitter często zachowywał ostrożność podczas konfliktów międzynarodowych. Podczas wojny w 2021 r. w etiopskim regionie Tigray, podczas której zamordowano tysiące cywilów, Zatrzymane reklamy W regionie zintensyfikowano działania moderacyjne.
Jednak po przejęciu Muska Twitter zadebiutował z nowym programem dzielenia się przychodami z reklam, który umożliwia niektórym znanym kontom zarabianie na swoich treściach. Chociaż platforma od dawna jest celem łowów wpływów i dezinformacji o podłożu ideologicznym, program podziału przychodów uwolnił nową klasę kont nieposiadających weryfikowalnych informacji i bardzo podekscytowanych poszukiwaniem kliknięć generujących przychody.
Przez weekend,
„Wiele z tych kont nie stara się weryfikować źródeł faktów, więc jest bardziej prawdopodobne, że rozpowszechniają dezinformację, a ponieważ wiele z nich kupuje niebieskie znaczniki, czerpią dodatkowy impuls z nowego Twittera Muska” – mówi Higgins . „Konta promowane przez Muska naprawdę należą do tej kategorii i nie sądzę też, że to przypadek, że dwa konta zalecane przez Muska zostały zarejestrowane w usłudze subskrypcji Twittera”.
More Stories
Japonia: Tajfun Shanshan: Milionom ludzi nakazuje się ewakuować po tym, jak jeden z najsilniejszych tajfunów od dziesięcioleci nawiedzi Japonię
Najnowsze zatonięcie jachtu Bayesiana: żona Mike’a Lyncha „nie chciała opuszczać łodzi bez rodziny”, podczas gdy załoga przechodzi dochodzenie
Światowy Program Żywnościowy wstrzymuje swoje działania w Gazie po wielokrotnym strzelaniu do pojazdu pomocy