Saeed Qaq/Agencja Anadolu/Getty Images
Trolle, łowcy wpływów i ignoranci zalewają media społecznościowe klipami z wojskowej gry wideo, przedstawiając je jako materiał filmowy przedstawiający konflikt rozgrywający się w Gazie. Fałszywe filmy są efektem dezinformacji na temat powodzi związanych z konfliktem X, platformy znanej wcześniej jako Twitter.
Po sobotnim zakrojonym na szeroką skalę ataku bojowników Hamasu na cele izraelskie, obejmującym zabicie cywilów i wzięcie ich jako zakładników, media społecznościowe zostały zalane wprowadzającymi w błąd materiałami filmowymi, które miały pokazywać militarną eskalację konfliktu – w tym dużą liczbą klipów. Z Irmy 3wysoce realistyczna gra wideo o walce w otwartym świecie, która pozwala użytkownikom dostosowywać scenariusze gry.
Jeden klip przedstawiający zestrzelenie helikoptera rakietami wystrzeliwanymi z ramion miał ponad 2,5 miliona wyświetleń. Na X. Komentarz użytkownika brzmiał: „Nowe wideo: bojownicy Hamasu zestrzelili izraelski helikopter wojskowy w Gazie”. ostatni Klip Irmy 3 Filmowanie zestrzelonych helikopterów uzyskało ponad 8,5 miliona wyświetleń. Obydwa posty otrzymały znaczniki opinii społeczności wyjaśniające ich źródło, ale nie zostały usunięte z witryny.
dwa Irma 3 KołkiObydwa zostały opublikowane na TikToku i miały ponad 3 miliony wyświetleń na koncie, które często w podstępny sposób publikuje klipy z gry. Jeden z filmów, przedstawiający grupę myśliwców lecących wśród syren alarmowych i eksplodującej amunicji, został opatrzony podpisem: „ŁAMANIE: Trwa duży izraelski atak w odpowiedzi na ataki Hamasu”. Na dole opisu umieszczono informację, że film został „nakręcony przy użyciu cyfrowego symulatora walki”, co nie jest widoczne, chyba że użytkownik wybierze opcję jego opublikowania – pod podpisem i serią ponad 20 hashtagów.
Post na TikToku został później udostępniony Opublikowano w X Napisane przez przywódcę Britain First Paula Goldinga, który następnie usunął post po tym, jak powiedziano mu, że jest fałszywy. Chociaż raz został oszukany, Goodling Opublikowano drugi film Z filmu „Arma 3” z podpisem „Izrael znacząco intensyfikuje swoje działania odwetowe”. Od niedzieli klip uzyskał ponad 260 000 wyświetleń i nie został oznaczony w zawiadomieniu społeczności.
Od premiery w 2013 roku Arma 3 stała się źródłem kont trolli, które próbowały przekazywać fragmenty rozgrywki lub przerywniki filmowe w wysokiej rozdzielczości jako nagrania walki z prawdziwego konfliktu. W październiku ubiegłego roku nakręcono filmy z Arma 3 Walka powierzchnia-powietrze, Wystrzeliwanie rakietI Ataki dronów Zostało fałszywie przedstawione w mediach społecznościowych jako materiał bojowy z rosyjskiej inwazji na Ukrainę. W 2018 roku rosyjskie media państwowe pomyliły się Materiał z transmisji Z gry twierdzącej, że przedstawia rosyjski atak na syryjski konwój wojskowy. W sierpniu ubiegłego roku ukazał się post zawierający zawartość związaną z Armą 3 Twierdził, że fotografuje Atak armii chińskiej na Tajwan.
Bohemia Interactive, czeski niezależny producent gier, który wyprodukował Armę 3, nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz ze strony Rolling Stone’a. W listopadzie ubiegłego roku spółka skierowany Niewłaściwe wykorzystanie jego treści w poście na blogu.
„Arma 3 to coś więcej niż tylko militarna gra symulacyjna, to wyjątkowa otwarta platformówka” – napisał Pavel Kryzka, dyrektor PR Bohemia. „Oznacza to, że gracze Arma 3 mogą odtworzyć i symulować każdy historyczny, obecny lub przyszły konflikt z dużą szczegółowością. …Ta wyjątkowa swoboda platformy Arma 3 ma wadę: filmy nagrane z Arma 3, zwłaszcza gdy gra jest modyfikowana, są dość zdolny do rozpowszechniania fałszywych wiadomości.
„Próbowaliśmy walczyć z takimi treściami, tagując te filmy [social media] „Dostawcy platform… ale to zupełnie nieskuteczne” – dodała Krzyska. „Odkryliśmy, że najlepszym sposobem rozwiązania tego problemu jest aktywna współpraca z wiodącymi mediami i podmiotami weryfikującymi fakty (takimi jak AFP, Reuters i inne), które mają lepszy dostęp i możliwości skutecznego zwalczania rozprzestrzeniania się fałszywych materiałów informacyjnych”.
Według niektórych ekspertów z byłej firmy X, Twittera, rozpowszechnianie fałszywych zdjęć z konfliktu w Gazie wraz z innymi nieautentycznymi treściami obciąża i tak już słaby system moderacji X, umożliwiając rozpowszechnianie dezinformacji.
Kiedy X poprosił o komentarz, odpowiedział, że „jest teraz zajęty” i „chce sprawdzić później”.
„To nie jest to samo, co za dawnych czasów. „Poziom dezinformacji jest zdumiewający” – mówi jeden z byłych pracowników Twittera, zaznajomiony z poprzednim procesem moderacji platformy. „Nie ma żadnych kontroli, które mogłyby przeciwdziałać dezinformacji, ani polityki ani ścieżki egzekwowania prawa przeciwko niej. ”
Eksperci twierdzą, że szereg zmian w X zamienił platformę w wylęgarnię dezinformacji na temat konfliktu.
„Dzieje się tak naprawdę dlatego, że sposób, w jaki Twitter nagradza swoich superużytkowników za udostępnianie treści, radykalnie się zmienił wraz ze zmianami, jakie Elon Musk wprowadził na Twitterze. Wcześniej Twitter przeprowadzał weryfikację” – mówi Elliott Huggins, założyciel witryny śledczej o otwartym kodzie źródłowym Bellingcat Organizacjom informacyjnym i osobom posiadającym udokumentowane doświadczenie w dostarczaniu wiarygodnych informacji, a także ważnym osobistościom publicznym”.
„Teraz, dzięki zmianom Muska, każdy może otrzymać niebieski haczyk, który zapewnia wiele korzyści w zakresie widoczności jego postów, ale te niebieskie haczyki są całkowicie bez znaczenia z punktu widzenia wartości udostępnianych informacji” – dodaje. „Właściwie posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że niebieski haczyk w tym miejscu jest zazwyczaj oznaką informacji o niskiej wartości”.
Pod rządami poprzedniego właściciela Twitter często zachowywał ostrożność podczas konfliktów międzynarodowych. Podczas wojny w 2021 r. w etiopskim regionie Tigray, podczas której zamordowano tysiące cywilów, Zatrzymane reklamy W regionie zintensyfikowano działania moderacyjne.
Jednak po przejęciu Muska Twitter zadebiutował z nowym programem dzielenia się przychodami z reklam, który umożliwia niektórym znanym kontom zarabianie na swoich treściach. Chociaż platforma od dawna jest celem łowów wpływów i dezinformacji o podłożu ideologicznym, program podziału przychodów uwolnił nową klasę kont nieposiadających weryfikowalnych informacji i bardzo podekscytowanych poszukiwaniem kliknięć generujących przychody.
Przez weekend,
„Wiele z tych kont nie stara się weryfikować źródeł faktów, więc jest bardziej prawdopodobne, że rozpowszechniają dezinformację, a ponieważ wiele z nich kupuje niebieskie znaczniki, czerpią dodatkowy impuls z nowego Twittera Muska” – mówi Higgins . „Konta promowane przez Muska naprawdę należą do tej kategorii i nie sądzę też, że to przypadek, że dwa konta zalecane przez Muska zostały zarejestrowane w usłudze subskrypcji Twittera”.
„Dumny organizator. Alkoholowy ninja. Kujon kulinarny. Typowy entuzjasta telewizji. Zapalony czytelnik. Fanatyk niezależnej muzyki”.
More Stories
Szef kanadyjskiej agencji wywiadowczej twierdzi, że chiński rząd ma dostęp do danych użytkowników TikTok
Armia izraelska znajduje w Gazie ciała 3 zakładników, w tym Shani Luke
Francuska policja zamordowała podejrzanego, który planował spalić synagogę w Rouen