Dla Briana Smitha i Jackie Cuscony, współzałożycieli Ample Hills Creamery, budowanie biznesu lodziarskiego było trudną drogą.
Duet męża i żony zaczynał od wózka do lodów, zanim w 2011 roku otworzył swój pierwszy sklep w Ample Hills na Brooklynie w Nowym Jorku. W szczytowym okresie Ample Hills było warte 40 milionów dolarówz 13 sklepami z gałkami i sklepem internetowym oferującym dostawę lodów na terenie całego kraju.
Po ośmiu latach sukces przygasł. W marcu 2020 roku Smith i Coscona ogłosiły upadłość. Sześć miesięcy później ogłosili osobiste bankructwo. W czerwcu 2020 roku firma Ample Hills Creamery została zakupiona przez Schmitt Industries, producenta części maszyn chcącego wejść do branży spożywczej, za 1 milion dolarów.
Kosztowne decyzje biznesowe i błędy strategiczne sprawiły, że Amble Hills krwawiło, mimo że jego sprzedaż i popularność rosły. „Para straciła wszystko” – powiedział CNBC 53-letni Smith.
Ale rok później otworzyli nową lodziarnię na Brooklynie o nazwie The Social. W czerwcu nawiązali współpracę z kilkoma inwestorami, aby ponownie przejąć markę Ample Hills za jedyne 150 000 dolarów.
Oto jak Smith i Coscona zbudowali wartą 40 milionów dolarów firmę produkującą lody, a potem powoli wszystko stracili i szybko rozpoczęli odbudowę.
Otwarcie lodziarni było ryzykownym przedsięwzięciem. Coscona (54 lata) jest nauczycielką od ponad 20 lat. Smith był scenarzystą w Syfy, a także wyprodukował i wyreżyserował audiobooki.
Ale kiedy Smith nie pracował, robił lody dla swojej rodziny i przyjaciół.
„Prawdziwą motywacją była radość, jaką niesiesz, robiąc lody i dzieląc się nimi z ludźmi” – powiedział Smith. „I tak naprawdę nie miałem tego samego poczucia więzi i spełnienia, pisząc te filmy o potworach”.
Brian Smith robi lody.
Zachary Green
Coscona mówi, że widząc pasję męża, „zachęciła Briana do pracy nad założeniem sklepu”. W 2010 roku para wypuściła na rynek wózek, który zawiera wysokiej jakości lody w smakach, które „przemówią do 7-latka w 47-latku” – mówi Smith.
W następnym roku swoje oszczędności w wysokości 225 000 dolarów wydali na otwarcie lodziarni zawierającej ciasteczka, płatki zbożowe i chipsy ziemniaczane. Do Ample Hills „przyciągały kolejki przez całe lato” – wspomina Cuscona.
Gwiazdy, od Stevena Spielberga po Oprah Winfrey, zachwycały się ich lodami. Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, zaprosił ich do otwarcia sklepu w Walt Disney World w Orlando na Florydzie. Popularność była początkiem ich upadku.
W 2014 roku Smith i Coscona wpadli na rozwiązanie wysokiego popytu. „Musieliśmy zbudować fabrykę” – mówi Smith. „No cóż, z perspektywy czasu pomyśleliśmy, że musimy zbudować fabrykę”.
W wielu rundach finansowania typu venture capital zebrali 19 milionów dolarów, zbudowali więcej lokalizacji i otworzyli swoją gigantyczną fabrykę – „Taj Mahal” wśród fabryk lodów, jak mówi Smith – w 2018 roku. W następnym roku Amble Hills miało 13 sklepów, począwszy od Nowego Jorku od Kalifornii po Florydę, z roczną sprzedażą na poziomie 10 milionów dolarów.
Para była w błogiej nieświadomości narastających problemów. Ich ogromna fabryka zapewniała, że podaż zawsze przewyższała popyt, ich unikalne składniki zatykały sprzęt, a firma wydawała za dużo na niestandardowe prostokątne kufle – „kilkaset tysięcy dolarów” na zaprojektowanie pojemników i około 450 000 dolarów na maszynę potrzebną do ich napełniania, mówi Smith .
Dodaje, że maszyna zapełnia lub przepełnia pojemniki, co skutkuje dużym marnotrawstwem produktu.
„CFO przyszedł do nas i powiedział, że według niego nie będziemy mieli dość pieniędzy, aby przetrwać zimę 2019 r. i 2020 r.” – mówi Smith. „Natychmiast zaczęliśmy dzwonić do naszych inwestorów i powiedzieliśmy: «Musimy zebrać więcej pieniędzy». Odpowiedź brzmiała: nie”.
Po tym, jak Ample Hills ogłosiło upadłość, a duet ogłosił upadłość osobistą, większość z 1 miliona dolarów ze sprzedaży firmie Schmitt Industries trafiła bezpośrednio do wierzycieli.
„Czuliśmy, że zawodzimy nasze dzieci” – mówi Smith. „Społeczność nas zawiodła”
Po bankructwie Coscona przeszła „kurs zwrotny” dla przedsiębiorców chcących ponownie rozpocząć działalność. Tam poznała konsultanta biznesowego, który ostatecznie został inwestorem w nowej lodziarni duetu, The Social.
Tym razem para ma tylko „małą garstkę” inwestorów, którzy mają wiedzę na temat żywności i są „laserowo skupieni” na rentowności. Smith twierdzi, że obecnie posiada 20% udziałów w firmie i żadna osoba nie posiada większościowego pakietu akcji.
Według Business Insider zrzekli się także funkcji dyrektora generalnego na rzecz Lisy Teach, członkini zarządu firmy z doświadczeniem w coachingu biznesowym i nauczaniu przedsiębiorczości. Jej profil znajduje się na LinkedIn. Smith i Coscona nadzorują działania marketingowe i kreatywne.
Brian Smith i Jackie Cuscona, współzałożyciele Ample Hills Creamery.
Zachary Green
W grudniu 2022 r. firma Schmitt Industries zmieniła kurs, zamykając sklepy i wysyłając pracowników na tymczasowy urlop, aby obniżyć koszty. Ample Hills powraca na aukcję. Pięć miesięcy później Smith, Coscona i ich inwestorzy wygrali aukcję za 150 000 dolarów, odbierając markę i umowy najmu w czterech lokalizacjach sklepów.
„To było coś w rodzaju pełnego koła, szalony moment” – powiedział Cuscona. „To było surrealistyczne.”
Teraz ich celem jest przekształcenie The Social i Ample Hills w dobrze prosperujące firmy. Smith twierdzi, że w lipcu, który był Narodowym Miesiącem Lodów, sklepy wygenerowały łączny przychód w wysokości około 350 000 dolarów. Każdy sklep przynosi zyski – dodaje Coscona.
„Jeśli chodzi o wzrost, mam na myśli, że będziemy go realizować bardzo powoli” – mówi Smith. „Tak naprawdę skupiamy się na zniszczeniu tych systemów [and those] Operacje są napięte, więc możemy ponownie skupić się na budowaniu marki”.
Ujawnienie: Syfy i CNBC to oddziały NBCUniversal.
Nie przegap: Chcesz być mądrzejszy i odnosić większe sukcesy w swoich pieniądzach, pracy i życiu? Zapisz się na nasz nowy newsletter!
Chcesz zarabiać więcej i zdobyć wymarzoną pracę? Dołącz do bezpłatnego wirtualnego wydarzenia CNBC Make It: Your Money 17 października o 13:00 czasu wschodniego, aby dowiedzieć się, jak udoskonalić swoje umiejętności podczas rozmów kwalifikacyjnych i negocjacji, zbudować idealną karierę, zwiększyć swoje dochody i pomnożyć swój majątek. Rejestr Dziś wolne.
. „Telewizyjny pionier. Fan alkoholu. Namiętny komunikator. Oddany badacz kawy. Boczek ninja”.
More Stories
Gwiazdy filmowe Minecraft świętują 15-lecie gry tortem
iPhone 17 Slim może przenieść tylne aparaty na najwyższe pozycje dzięki największej przeróbce od czasów iPhone’a
Użytkownicy Slacka są przerażeni, gdy odkrywają wiadomości używane do trenowania sztucznej inteligencji