Piesi mijają sklep Foot Locker w Nowym Jorku.
Michał Nagel | Bloomberga | Obrazy Getty’ego
Firma Foot Locker odnotowała kolejny kwartał spadku sprzedaży i w środę po raz drugi w tym roku obniżyła prognozę, ponieważ dotknięci inflacją konsumenci zastanawiają się dwa razy, zanim wydadzą pieniądze na buty i odzież.
Skorygowane zyski giganta sneakersów za drugi kwartał fiskalny były zgodne z oczekiwaniami Wall Street, jednak były odbiegające od szacunków analityków dotyczących sprzedaży i odnotowały kolejny kwartał niskich marż ze względu na promocje i większe spadki.
Akcje spadły o 26% w notowaniach przed otwarciem sesji.
Oto, co Foot Locker zrobił w okresie trzech miesięcy zakończonym 29 lipca w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez Refinitiv:
- Zysk na akcję: 4 centy skorygowane wobec oczekiwanych 4 centów
- Przychody: 1,86 miliarda dolarów wobec oczekiwanych 1,88 miliarda dolarów
Firma odnotowała stratę w wysokości 5 milionów dolarów, czyli 5 centów na akcję, w porównaniu z zyskiem w wysokości 94 milionów dolarów, czyli 99 centów na akcję, w roku poprzednim. Po wyłączeniu pozycji jednorazowych spółka zaobserwowała zysk na poziomie 4 centy na akcję.
Sprzedaż spadła do 1,86 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 9,9% z 2,07 miliarda dolarów rok wcześniej.
Ten ponury kwartał spowodował, że Foot Locker ponownie obniżył swoją prognozę – zaledwie pięć miesięcy po jej przedstawieniu. Spółka wstrzymała także wypłatę kwartalnej dywidendy pieniężnej powyżej niedawno zatwierdzonej przez zarząd październikowej dywidendy w wysokości 40 centów na akcję.
Sprzedawca odzieży sportowej spodziewa się obecnie spadku sprzedaży w tym roku o 8% do 9% w porównaniu z wcześniej opublikowaną prognozą mówiącą o spadku o 6,5% do 8%. Oczekuje, że sprzedaż w tych samych sklepach spadnie o 9% do 10% w porównaniu z poprzednimi przewidywaniami dotyczącymi spadku o 7,5% do 9%.
Spółka obniżyła swoje prognozy skorygowanych zysków do 1,30–1,50 USD na akcję, z 2,00 do 2,25 USD na akcję.
„W lipcu zaobserwowaliśmy złagodzenie trendów i dostosowujemy nasze prognozy na rok 2023, aby umożliwić nam lepsze konkurowanie o konsumentów wrażliwych na cenę, jednocześnie skupiając się jednocześnie na strategicznych inwestycjach, które leżą u podstaw naszego planu” – powiedziała w wiadomościach Marie Dillon, dyrektor generalna LaceUp . początek.
W ciągu ostatnich kilku kwartałów firma Foot Locker musiała polegać na promocjach, aby zwiększyć sprzedaż, ponieważ jej główny klient, który rezygnuje z niskich i średnich dochodów, ograniczył wydatki na towary uznaniowe, takie jak buty i ubrania.
Te znaczące odpisy wpłynęły na marżę Foot Locker, która spadła o 4,6 punktu procentowego w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Foot Locker stwierdził, że „zmniejszenie się”, czyli detaliczne określenie towarów utraconych w wyniku kradzieży, uszkodzenia lub w inny sposób, również wpływa na zarobki. Nie ujawnił kwoty obniżek marży w porównaniu z promocjami.
Sprzedaż w podobnych sklepach spadła w kwartale o 9,4%, co sprzedawca przypisał „ciągłej słabości konsumentów” i zmianom w asortymencie dostawców. Nie jest jasne, którzy sprzedawcy lub marki odzieży sportowej przechodzą z rąk do rąk. Jednak Foot Locker próbuje zmniejszyć swoją zależność od Nike i zrównoważyć asortyment dostawców.
Nike, przez długi czas największy silnik sprzedaży w Foot Locker, znajdowała się w trakcie własnej strategicznej zmiany w kierunku modelu sprzedaży bezpośredniej i przez kilka lat wycofywała się ze sprzedaży hurtowej.
Firma stwierdziła, że zapasy Foot Locker pozostają wysokie – wzrosły o 11% rok do roku do 1,8 miliarda dolarów – ale ich poziom systematycznie się poprawiał w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 roku.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów