24 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Niedzielne wiadomości i notatki z Menards NHRA Nationals w Topece

Niedzielne wiadomości i notatki z Menards NHRA Nationals w Topece

Wyścig miał rozpocząć się dziś rano o godzinie 10:00 czasu lokalnego, ale Matka Natura miała inne plany. Po długim opóźnieniu startujemy z naszą pierwszą parą Dragsterów Top Fuel.

Brittany Force i Sean Langdon są na dobrej drodze, aby udowodnić, że ta wyścigowa talia jest gotowa do gry. Force zdobyła 3,78 na 321, aby wygrać z Langdonem, którego pokonała w każdej z trzech rund eliminacyjnych, w których wzięli udział w tym sezonie. Langdon dobrze sobie radził na Caleta Air Rail, 3,85, 314.

„Wyjście tutaj z pewnością jest wyzwaniem, to sprint, jesteś napompowany, a potem musisz siedzieć przez sześć godzin i mieć nadzieję, że deszcz przestanie padać” – powiedział Force. „Ale chmury się przejaśniły, deszcz ustał i mieliśmy świetną jazdę. Odetchnąłem z ulgą, że mogłem przyspieszyć”.

***

Justin Ashley pokazuje wszystkim, do czego zdolny jest tor wyścigowy, biorąc udział w najszybszym, najszybszym wyścigu weekendu, zwiększając moc swojego dragstera Phillips Connect do 3,75, 329, pokonując palącego opony Josha Harta. Trzeba przyznać Hartowi, że był gotowy na wyzwanie, ponieważ uzyskał zabójczy czas reakcji 0,13 sekundy.

***

Po tym, jak wszystkie samochody z wyjątkiem jednego w tej rundzie pokonują tor z dość czystymi podaniami o długości 4 sekund, jest to pierwszy festyn pedałowania obok siebie, jaki dziś widzieliśmy. Austin Brock nr 14 dociera do mety przed zdobywcą trzeciego miejsca Dougiem Kaleta. Dla Procka możliwość zwycięstwa w trudnej bitwie z jednym z najbardziej płodnych zawodników w sporcie jest w sam raz.

„Nie ma lepszego uczucia dla kierowcy niż wygranie festynu pedałowania lub wygranie ciężkiego uderzenia” — powiedział Brock. „Chciałem to zrobić przez całe życie. Doug Caleta to najwspanialsza rzecz, jaką kiedykolwiek zrobiłem, więc jestem bardzo dumny”.

***

Nagroda Upset of the Round została przyznana Scottowi Palmerowi, który wyprodukował najlepiej opłacanego kierowcę Top Fuel w historii tego sportu, ośmiokrotnego mistrza świata Tony’ego Schumachera. Dragster SCAG Schumachera milczał, gdy zbliżał się do mety, a Palmer leciał prosto 3,92.

***

Pięciu z ośmiu zwycięzców pierwszej rundy Top Fuel poprawiło swoje czasy kwalifikacyjne w warunkach chłodniejszych niż jakikolwiek wyścig, w którym uczestniczyliśmy do tej pory w ten weekend. Jednak temperatura wzrasta, a powietrze jest gęste. czekać na dalsze informacje; To może być interesujące.

***

Najlepsze pary paliwa, runda 2 (najpierw hasło): Steve Torrence kontra Brittany Force; Clay Millikan kontra Scott Palmer. Justin Ashley kontra Leah Pruitt. Antron Brown kontra Austin Brock

***

Alexis DeJoria nie mogła zmusić niedorzecznej Toyoty Bandero Tequili do dwukrotnego poparcia w play-offach i poświęciła dwa z trzech dostępnych przejazdów, więc tutaj, kiedy jest w stanie dokończyć wypalenie u boku Johna Force’a, a następnie wrócić na scenę, i wykona kompletne podanie, ona już wyprzedza grę. Kiedy Force pali opony, DeJoria jest w stanie wyprzedzić zwycięskie światło z wynikiem 4,02 i awansować do drugiej rundy po raz pierwszy od trzech wyścigów.

„Myślałem, że będę musiał spalić trochę szałwii” – żartował DeJoria na górnym końcu, który wyjaśnił, że problem z pedałem sprzęgła był jej demonem w pierwszej sesji kwalifikacyjnej i pozostawił ją z problemami z biegiem wstecznym. oczekujący finaliści. „Cieszę się, że stało się to podczas kwalifikacji” – powiedziała. – Naprawdę potrzebowaliśmy wygrać pierwszą rundę.

READ  Chiefs, świat NFL zdezorientowany decyzją drużyny 49ers w dogrywce w Super Bowl 58 – NBC Sports Bay Area i Kalifornia

***

Temperatura toru szybko rośnie, a wesoła brygada samochodowa odczuwa ciepło. Tylko trzy samochody poprawiły swoje czasy kwalifikacyjne, JR Todd i kwalifikator nr 1 Robert Height zremisowali w najniższej rundzie o parę 3,96 sekundy.

Spotkanie Todda z Chadem Greenem było ekscytujące, ponieważ Green stale zyskiwał na sile, a Todd był świeżo po zwycięstwie w Sonomie w swoim DHL Funny Car. Ostatni raz ta dwójka spotkała się w ostatniej rundzie zaledwie dwa tygodnie temu w Sonomie, a wynik jest taki sam: 3,96 Todda pokonuje 4,11 i awansuje.

„To był naprawdę trudny mecz – ale żaden z tych meczów tutaj nie jest obecnie trudny” – powiedział Todt, dwukrotny finalista Pucharu Świata, który szukał swojego pierwszego zwycięstwa w Topece. „3.96 jest bardzo sportowy w tych warunkach. To był jak dotąd długi dzień z deszczem, ale mamy nadzieję na bardzo długi dzień w Hartland Park”.

***

W Sonomie Paul Lee wygrywa swoją pierwszą rundę w roku, a tutaj ponownie w Topece prowadzi od pierwszej rundy. Lee zdobył 4,05 obok Cruz Pedragon mający problemy z trakcją. Dzisiaj byłyby 50. urodziny nieżyjącego już śmiesznego kierowcy wyścigowego Erica Midlina, a jego ojciec John Midlin był tutaj ze mną w ten weekend — podobnie jak w Sonomie — aby udzielać rad.

***

Śmieszne pary samochodów, runda 2 (najpierw wybierz pas): Robert Haight kontra Paul Lee. Alexis DeJoria kontra Bob Tasca III; JR Todd kontra Ron Capps; Tim Wilkerson kontra Matt Hagan

***

Obrońca tytułu Troy Coughlin Jr. i kolega z drużyny Elite Motorsports, Aaron Stanfield, to jedyni dwaj kierowcy Pro Stock, którzy poprawili swoje czasy kwalifikacyjne tutaj, gdy pogoda wciąż się zmienia. Coughlin nie musi budować i awansować niekwestionowany, gdy Kyle Koretsky robi się czerwony, a Stanfield łączy swój skuteczny bieg z niezłym czasem reakcji 0,018, aby upewnić się, że wykona zadanie na Cristian Cuadra, który również mieści się pod parasolem Elitarnym.

***

Koledzy z zespołu KB Titan Racing, Greg Anderson i Dallas Glen, zremisowali ze sobą o 1000. miejsce w swoich startach, tak samo jak pobiegli identycznie podczas przejazdu kwalifikacyjnego. To Glenn nieco poderwał trenera w końcowych momentach playoffów, aby zająć pierwsze miejsce (a także tytuł nr 2 Fast2Tasty NHRA Challenge), ale ci dwaj są równo dopasowani i znajdują się po przeciwnych stronach drabiny.

Wypychając 6.649 z Fernando Quadra Sr., Glenn ma interesujący początek swojego zwycięskiego biegu, ponieważ David Quadra zatrzymuje się na straganach Chevroleta i nie ocenia go po wyczerpaniu, po czym jego załoga pospiesznie wpycha się do samochodu iw końcu zapala się. Quadra ma przewagę na starcie i pokonuje swoje najszybsze podanie w weekend (6,723), ale HendrickCars.com Chevy Andersona jest prosty, wierny i szybszy, by wygrać.

READ  Derrick White z Celtics wygrywa mecz 6 w Buzzer: Jak Boston wymusił mecz 7 kontra Heat w finale Konferencji Wschodniej

***

Zwycięzca z Denver, Matt Hartford, kontynuuje swoją zwycięską passę, wygrywając w 1. rundzie nad Fernando Cuadra Jr., który opuścił linię startu jako pierwszy o 0,023 sekundy – potencjalnie niebezpieczna przewaga w tej kategorii. Hartford szybko nadrobił różnicę.

***

Pary Pro Stock, runda 2 (pierwszy wybór toru): Dallas Glen kontra Camry Caruso. Aaron Stanfield kontra Erica Enders; Greg Anderson kontra Troy Coughlin Jr.; Derek Kramer kontra Matt Hartford

***

Zmiana jest tutaj szybka, ponieważ spieszymy się, aby nadążyć za pogodą. Niebo robi się ciemne, a zachmurzenie przesuwa się, gdy Top Fuel Dragsters przybywają na rundę drugą. W pierwszej parze Antron Brown podniósł swoje narzędzia Matco do 3,81, aby odesłać Austina Brocka do domu z wynikiem 4,00 z szeptem dymu z opon. Dzięki wygranej Brown awansował na czwarte miejsce w tabeli Top Fuel.

„Tor stał się tam trochę ciaśniejszy” – powiedział Brown. „Było gorąco, spocono i twardo, a szefowie ekip rzucają podkręconą piłkę. Kiedy słońce zachodzi, będą lepsze warunki do cięższego biegu – będziesz musiał przeskoczyć do połowy lat 70. Następna runda, i wszyscy tutaj walczą zębami i pazurami. Wszyscy jesteśmy tutaj, aby wygrać.

***

Partnerstwo Justina Ashleya i Jima Eplera zostało podkreślone tutaj w Heartland Motorsports Park, gdzie Epler odbył swój pierwszy wyścig Top Fuel z prędkością 300 mil na godzinę, zdobywając tytuł Mr. Zrób to z dużą inwestycją. Niski wynik Ashley wynoszący 3,75 w stosunku do Leah Pruett 3,79 oznaczał kolejny krok we właściwym kierunku dla zespołu.

„Zawsze mówiłem, że są tu jakieś niedokończone sprawy” – powiedział Eppler.

***

Najlepsze pary paliwowe, półfinały (najpierw wybierz pas): Justin Ashley kontra Antron Brown. Brittany Force kontra Clay Millikan

***

Kiedy Tim Wilkerson nie może wrócić na linię startu po wyczerpaniu, Wilk wybiega, by go odepchnąć. W międzyczasie Matt Hagan go wyczerpał, poparł, a on czeka. Wilk szybko kończy inscenizację, aby nie podnieść Hagana zbyt wysoko, i obaj lecą obok siebie po torze wyścigowym, osiągając niemal identyczny rekord czasu. 3987 Hagan pokonuje 3988.

„Masz tylko nadzieję, że nie zabraknie ci paliwa i nie pojedziesz na najwyższym poziomie” – powiedział Hagan. „Ale mam dużo szacunku dla Wilkiego i wiem, że to coś, co dzieje się mechanicznie. Cieszyłem się jednak, że mogłem się z nim ścigać. Cieszę się, że wygraliśmy – ale mamy przed sobą kilku przeciwników.

***

Niski kwalifikator i trzykrotny zwycięzca Topeki, Robert Height, jest bardzo bliski kolejnego zwycięstwa w Heartland Motorsports Park, osiągając 3,95 — najszybszy wynik w rundzie — i pokonując Paula Lee 4,24. JR Todd będzie godnym wyzwaniem w następnej rundzie, pokonując palącego opony Rona Cappsa gładkim stritem 3,96.

***

Zabawne pary samochodów, półfinały (najpierw wybierz pas): JR Todd kontra Matt Hagan; Robert Height kontra Bob Tasca III

READ  Właściciel Incoming Commanders, Josh Harris, dokonał znacznych inwestycji w Joe Gibbs Racing

***

Po dość krótkim opóźnieniu, które wymagało użycia pokrowców na samochód, chmury znów się zmieniają, a Pro Stock jest na dobrej drodze. W pierwszej parze rund zarówno Matt Hartford, jak i Derek Kramer wyszli wcześniej, ale czas reakcji -052 Hartforda zasygnalizował zwycięskie światło w podaniu Kramera. Kramer miał -0,009 i szybko zszedł na ścieżkę do 6,654.

***

Następna para dokładnie pokazuje, dlaczego ta klasa jest popularna w wyścigach na bardzo bliskich dystansach. Erica Enders nokautuje kolegę z drużyny Aarona Stanfielda zaledwie 0,008, a Dallas Glenn nokautuje kolegę z drużyny Camry’ego Caruso dołkiem 0,007.

***

Greg Anderson nadal pokazuje, że ma swój najlepszy samochód od dłuższego czasu, rejestrując niski czas, który upłynął od Tour, 6.640, w świetnym meczu z Troyem Coughlinem Jr. Coughlinem 6.647.

***

Pary Pro Stock, półfinały (pierwszy wybór toru): Greg Anderson kontra Derek Kramer; Dallas Glen kontra Erica Enders

***

niesamowity! Brittany Force odnotowuje rekordowo krótki czas, jaki upłynął od wydarzenia z imponującym 3,71 w gwiezdnym wyścigu z Clayem Millikanem, Justinem Ashleyem pokonującym Antrona Browna w 0,005 sekundy dołka. Trudno w to uwierzyć, ale to ostatnia runda Force w obronie mistrzostwa w tym roku.

Force wygrała ten wyścig w 2021 roku i jest na dobrej drodze do swojego 17. zwycięstwa w karierze, podczas gdy Ashley zmierza do swojego siódmego finału sezonu i dąży do szóstego zwycięstwa w sezonie (i pierwszego w Topece). Należy również zauważyć, że ojciec Ashley, Mike Ashley, wygrał tę imprezę Funny Car w 2007 roku.

***

Złącze paliwowe górne, końcowe (przejście pierwszego wyboru): Brittany Force kontra Justin Ashley

***

Broniący tytułu mistrza imprezy ponownie przejdzie do rundy finałowej! Bob Tasca III osiąga 3,933, kończąc dzień Roberta Heighta, podczas gdy Matt Hagan dorównuje swoim czasem do tysiąca, pokonując JR Todda.

To będzie drugi finał Taski w roku po tym, jak Epping i Hagan wygrali szósty finał sezonu. Hagan już dwukrotnie docierał do rundy finałowej tutaj w Topece i ma na koncie tylko jedno zwycięstwo.

***

Zabawne sprzęganie samochodów, ostateczne (najpierw wybierz pas): Matt Hagan kontra Bob Tasca III

***

Greg Anderson wykonał świetne podanie i rzucił 6,61, pokonując 6,63 Dereka Kramera. Anderson awansuje do swojego pierwszego finału w roku i 173. w swojej karierze. Ma na swoim koncie cztery zwycięstwa w Topece i desperacko chce piątego.

***

Aktualna mistrzyni świata, Erica Enders, nie bierze niczego za pewnik w starciu z Dallas Glenn i skraca jego czas reakcji 009 do jego 0,027, aby odnieść ciężkie zwycięstwo nad liderem punktowym. Jej 6,637 pokonuje ją 6,629. Będzie to drugi finał sezonu Enders i 76. w jej karierze.

Parowanie Pro Stock, finał (wybór na pierwszej linii): Greg Anderson kontra Erica Enders