SAN FRANCISCO (Reuters) – Alphabet Inc (GOOGL.O), Waymo i Cruise General Motors Inc. mogą obsługiwać płatne usługi robotaxis przy użyciu bezzałogowych pojazdów autonomicznych w całym San Francisco w Kalifornii. W czwartek zagłosowały organy regulacyjne stanu Kalifornia, w obliczu silnego sprzeciwu ze strony transportu miejskiego, bezpieczeństwa agencji i wielu mieszkańców.
Głosowanie California Public Utilities Commission – 3 do 1 – wchodzi w życie natychmiast, co oznacza, że firmy mają teraz pozwolenie na rozpoczęcie płatnych usług taksówkowych w całym mieście i o każdej porze dnia.
Cruz i Waymo korzystali z usług w wersji beta ograniczonych czasem i regionami geograficznymi. Żadna z firm nie wskazała w czwartek, jak szybko może ruszyć, aby całodobowa usługa taksówkowa stała się rzeczywistością.
To posunięcie jest znaczącym krokiem naprzód w regulacji samochodów-robotów, które Waymo, Cruz i inni systematycznie wdrażają w miastach i stanach w całym kraju.
Zatwierdzenie „oznacza prawdziwy początek naszej działalności biznesowej w San Francisco” – powiedział współzarządzający Waymo, Tekedra Mawakana, w przygotowanym oświadczeniu.
Głosowanie stawia „Cruise w pozycji konkurującej z tradycyjnym przewoźnikiem pasażerskim, rzucając wyzwanie niebezpiecznemu i niedostępnemu środkowi transportu” – powiedział Prashanthi Raman, wiceprezes Cruise ds.
San Francisco jest ważne jako symboliczne centrum technologii, a dzięki ponad 500 samojezdnym pojazdom, które już działają, jest to największe laboratorium testujące samochody eksperymentalne. Firmy stwierdziły, że testy w rzeczywistych warunkach w gęstym środowisku miejskim są niezbędne do udoskonalenia technologii.
Straż Pożarna San Francisco, komisja planowania, agencje transportowe i inne podmioty naciskały na komisję, której zadaniem jest regulowanie pojazdów samojezdnych w całym stanie, w celu spowolnienia wprowadzania samochodów, powołując się na wiele przypadków ingerencji w wozy strażackie i ogólnie chaotyczna akcja policji. Przywództwo.
Waymo będzie mogło jeździć z prędkością do 65 mil na godzinę i przy złej pogodzie, podczas gdy rejsy będą ograniczone do 35 mil na godzinę i nie będą mogły jeździć, gdy pogoda na to nie pozwala, podała w czwartek komisja.
Firmy, które wystąpiły z komisją o pozwolenia na rozszerzenie usług taksówkarskich, stwierdziły, że ich samochody są bezpieczniejsze niż rozkojarzeni kierowcy i jak dotąd nie spowodowały zagrażających życiu obrażeń lub śmierci.
Cruise i Waymo będą teraz bezpośrednio konkurować z lokalnymi firmami Uber i Lyft (LYFT.O) w dostarczaniu przejazdów wymaganych przez aplikację.
Samochody z pustymi siedzeniami kierowcy i samoobracającymi się kierownicami stały się częstym widokiem w całym San Francisco. Miejscowi często dokumentują czkawkę podczas jazdy w mediach społecznościowych.
Cruz powiedział na niedawnym publicznym przesłuchaniu, że ma około 300 pojazdów działających w nocy i 100 w ciągu dnia, podczas gdy Waymo powiedział, że ma około 250, z których 100 jest w ruchu w dowolnym momencie. Oczekuje się, że obaj zwiększą tę liczbę teraz, gdy komisja zatwierdziła propozycję.
Propozycja podzieliła San Francisco między mieszkańców, którzy są oburzeni, że ich miasto jest wykorzystywane jako poligon doświadczalny dla tego, co mówią, że jest niesprawdzoną technologią, i tych, którzy twierdzą, że uważają, że symboliczny kapitał technologiczny powinien przewodzić w rozwoju tego, co może prowadzić do mniejszej liczby wypadków drogowych i obrażeń.
Setki mieszkańców i członków różnych grup interesu zgłosiło się do sali przesłuchań komisji w San Francisco, aby komentować w odstępach jednominutowych obie strony problemu, powołując się na takie kwestie, jak dostępność, bezpieczeństwo, kodowanie oprogramowania, aktywizm związkowy i konflikty między wiele innych obaw. Otwarty okres komentowania trwał ponad sześć godzin.
We wtorek komisja wysłuchała zeznań Agencji Transportu Miejskiego w San Francisco, że od wiosny 2022 r. zarejestrowała prawie 600 incydentów z udziałem pojazdów samojezdnych i że uważają, że jest to „niewielki ułamek” całości ze względu na to, co mówią są luźne wymagania sprawozdawcze. . Szefowa straży pożarnej w San Francisco, Janine Nicholson, powiedziała komisji, że „moi ludzie nie są odpowiedzialni za wsiadanie do jednego z waszych samochodów i przejmowanie go”.
Komisarz Genevieve Shiroma wezwała do odroczenia głosowania, powołując się na liczbę komentarzy publicznych i jej ciągłe obawy po dowodach, że pojazdy ratownicze były utrudniane przez pojazdy w San Francisco. To był jedyny głos na „nie”.
„Wystarczy rzeczywisty przykład autonomicznego pojazdu bez kierowcy, który uniemożliwia ratownikowi wykonywanie pracy w czasie rzeczywistym, co przekonuje mnie, że nie powinniśmy zgadzać się na rozmieszczenie w całym mieście” – powiedziała.
Technolodzy i inni mieszkańcy, którzy wspierali szersze rozpowszechnianie pojazdów samojezdnych, powiedzieli, że obawiają się, że głosowanie na „nie” może wykoleić lokalny przemysł, który zapewnia miejsca pracy i uwagę miastu, które desperacko potrzebuje windy.
(Raport Grega Bensingera). Montaż przez Jamiego Freeda i Diane Craft
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów