United Airlines walczyło w piątek, aby dojść do siebie po tygodniu opóźnień i odwołań lotów, testując odporność swojej działalności, gdy ludzie udali się na lotniska przed pracowitym świętem 4 lipca.
Kłopoty przewoźnika zaczęły się w miniony weekend w okolicach Nowego Jorku. W tamtym czasie United obwiniało za zakłócenia burze i brak personelu w federalnych obiektach kontroli ruchu lotniczego. Inne linie lotnicze również ucierpiały w tym czasie z opóźnieniami i odwołaniami lotów, ale w środę problemy United wyszły na pierwszy plan, gdy rozprzestrzeniły się na operacje w całym kraju.
W czwartek sytuacja nieco się poprawiła. Według FlightAware, firmy śledzącej loty, po odwołaniu około jednej czwartej lotów we wtorek i środę, United anulowało około 18 procent swojego rozkładu. Jednak liczba lotów odwołanych przez United w czwartek, ponad 520, przekroczyła liczbę odwołanych przez inne linie lotnicze. SkyWest Airlines, które obsługują loty dla United i kilku innych dużych linii lotniczych, były na drugim miejscu, odwołując nieco ponad 100 lotów.
Linia lotnicza powiedziała, że uważnie obserwuje pogodę w Denver i Chicago, dwóch swoich hubach, i ma nadzieję zmniejszyć liczbę odwołań w ostatniej chwili. Według FlightAware do południa w piątek United odwołało ponad 200 lotów, czyli 7 procent swojego rozkładu dnia. Kolejne 280 lotów zostało opóźnionych.
„Dzisiaj obserwujemy dalszy znaczący rozwój po nocnych wysiłkach na rzecz kontynuacji reform i harmonogramów rozdzielających załogi” – powiedział United w oświadczeniu w czwartkowe popołudnie. „W miarę postępu ożywienia, opóźnienia i odwołania będą się zmniejszać, ponieważ spodziewamy się bardzo pracowitego weekendu”.
Pete Buttigieg, Sekretarz Transportu, Wyróżnił linię lotniczą na Twitterze w piątek rano, zauważając, że inne linie lotnicze doszły do siebie po złej pogodzie na początku tygodnia.
Zakłócenie ma miejsce podczas jednego z najbardziej ruchliwych okresów dla podróży lotniczych od lat. Administracja Bezpieczeństwa Transportu poinformowała, że w czwartek, jeden z najbardziej ruchliwych dni od 2019 r., sprawdziła ponad 2,7 miliona osób na punktach kontrolnych na lotniskach. Tylko cztery inne dni były bardziej pracowite od początku pandemii, wszystkie w ostatnich tygodniach. Klub podróżniczy AAA Powiedział, że spodziewał się Prawie 4,2 miliona osób podróżuje w ten weekend samolotem, o 6,6 procent więcej niż w 2019 roku.
Przez cały tydzień pasażerowie United zgłaszali, że muszą spać na lotniskach i godzinami czekać w kolejce, aby zmienić rezerwację lotu. Niektórzy podróżni twierdzili, że musieli czekać kilka dni na odzyskanie bagażu rejestrowanego.
Turbulencje sprawiły, że piloci i stewardessy również byli sfrustrowani. Wielu musiało czekać godzinami na zmianę przydziału po odwołaniu lotów. Według postów w mediach społecznościowych niektóre stewardessy również spały na lotniskach. Skargi pracowników linii lotniczych odzwierciedlały skargi stewardów i pilotów Southwest Airlines podczas największego krachu operacyjnego tej linii lotniczej w okolicach Bożego Narodzenia.
„Pogoda w zeszły weekend wpłynęła na wszystkich, ale United jest jedyną linią lotniczą, która wciąż walczy o powrót do zdrowia i wiemy dlaczego” – powiedział Ken Diaz, prezes United Chapter of the Flight Attendants Association-CWA, która reprezentuje ponad 25 000 stewardów United. . w czwartkowym oświadczeniu. „Niezdolność kierownictwa United do mapowania harmonogramów załogi, personelu pomocniczego stewardów i innych osób zaostrzyła te problemy operacyjne i sprawiła, że pasażerowie i stewardessy czekali godzinami na odpowiedzi”.
Diaz powiedział, że United „straciło” załogi w swoim systemie na kilka dni z powodu katastrofy. Powiedział również, że związek ostrzegł kierownictwo w zeszłym roku przed problemami, które mogą przyczynić się do dalszych zakłóceń, ale linia lotnicza „uruchomiła” ambitny rozkład lotów tego lata. United skorzystało z niektórych zaleceń związku, aby obejść obecne zakłócenia, w tym wprowadzając zmiany w swoim harmonogramie i zgadzając się zapłacić stewardessom trzykrotność ich zwykłego wynagrodzenia za odbiór lotów do 6 lipca, powiedział Diaz.
Piloci wyrażali podobne frustracje.
„To kierownictwo United Airlines zawodzi naszych lojalnych klientów, ignorując znaki ostrzegawcze i nie planując właściwie” — powiedział kapitan Garth Thompson, prezes United Branch of the Airline Airline Pilots Association, które reprezentuje ponad 15 000 pilotów oświadczenie.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów