17 grudnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Wynik Heat-Celtics dla TNT, znak zapytania dla Pucharu Stanleya, rekord wyników F1 Monako: Sport w telewizji

Wynik Heat-Celtics dla TNT, znak zapytania dla Pucharu Stanleya, rekord wyników F1 Monako: Sport w telewizji

W ekscytującym świecie analiz oglądalności telewizji sportowych na żywo aksjomatem jest, że ciasna transmisja Game 7 zapewni najlepszą widownię.

Potwierdziło się to po raz kolejny dzięki zwycięstwu Jimmy’ego Butlera w Miami Heat 103-84 w Bostonie w poniedziałek wieczorem, które oglądało średnio 11,9 miliona widzów dla TNT. Narracja jasno ustaliła sytuację: ósme rozstawione Miami poszło szokujące 3: 0 nad Celtics, ale potem pozwoliło im zremisować serię, zanim zmierzy się z nijaką drużyną z Bostonu w poniedziałek wieczorem.

Transmisja Game 7 osiągnęła najwyższy poziom 14,2 miliona widzów, kończąc jako trzeci najczęściej oglądany mecz NBA wszechczasów, podała sieć. Była to również piąta największa oglądalność meczów NBA transmitowanych przez telewizję kablową według Sports Media Watch oraz siódma co do wielkości oglądalność meczów NBA transmitowanych przez telewizję lub telewizję kablową od czasu rozpoczęcia obecnych umów medialnych w latach 2002-2003 (największa była 16. milionowe zwycięstwo TNT dla Warriors).Mecz 7 na Thunder w finałach Konferencji Zachodniej 2016).

W innych superlatywach był to również najczęściej oglądany finał Konferencji Wschodniej na TNT, który osiągnął 11,6 miliona dla Heat-Pacers w 2013 roku (co nie obejmowało oglądalności na wyjeździe, którą Nielsen zaczął śledzić dopiero latem 2020 roku).

Gra 6 była również bardzo dobra: miała średnio 8,7 miliona widzów w sobotę wieczorem, stając się najczęściej oglądaną grą 6 w sieci od 11 lat, powiedział TNT. Według TNT cała seria miała średnio 7,4 miliona widzów, co stanowi wzrost o 6 procent w porównaniu z meczem finałowym Heat-Celtics Conference 2022. Była to najlepsza widownia ECF od dekady, a cała relacja z meczów NBA w sieci wynosiła średnio 4,7 miliona widzów na sezon. wzrost o 14 procent rok do roku i jest to najlepsza średnia od 2018 roku.

Podczas gdy poniedziałkowy mecz nr 7 nie był tak ekscytujący pod względem wyniku końcowego, prawdopodobnie stwarza do oglądania finałów NBA, które nie będą tak straszne, jak sugeruje jakiś włamywacz. Denver i dwukrotny MVP Nikola Jokic są w swoich pierwszych finałach, a Miami ma słabszą historię – a fakty pomagają zwiększyć oglądalność, jeśli są odpowiednio prezentowane przez sieć (w tym przypadku ABC) i NBA.

Dowiemy się od czwartku, kiedy mecz 1 rozpocznie się o 20:30, czy kibice sportowi będą oglądać mecz tak, jak robili to w przeszłości, czy nie. W innym miejscu nakreśliłem różnice między Miami i Denver jako zespołami i rynkami, więc ciekawe będzie, czy oglądalność jest odbiegająca od któregoś z typów.

ABC i NBA będą modlić się do bogów kapitalizmu na szczycie Mount Nielsen, aby finały rozegrały siedem meczów. Ostatnie finały NBA, w których doszło do pełnej siódemki, miały miejsce w 2016 r., kiedy 31 milionów widzów oglądało, jak Cleveland wygrywa z Golden State w fazie playoff, po porażce 3:1, zdobywając swój pierwszy tytuł i pierwszy tytuł miasta od 1964 r. W historii NBA były 19 gier 7 w finałach, ale tylko 10 od 1970 i tylko cztery w tym stuleciu.

Zeszłorocznych sześć meczów finałowych oglądało średnio 12,4 miliona widzów ostatniego turnieju Golden State, co było wynikiem lepszym niż dotknięte pandemią finały w latach 2020 i 2021. Finały z lat 2013-19 oglądało średnio 18 milionów widzów.

Liczba widzów finałów NBA w latach 2013-22

rok wynik Liczba gier oglądalność średnia

2022

Warriors nad Celtics

6

12,4 mln

2021

Bucks na Suns

6

9,91 mln

2020

Przegrzanie Lakersów

6

7,45 mln

2019

Ptaki drapieżne nad wojownikami

6

15,14 mln

2018

Wojownicy nad jaskiniami

4

17,56 mln

2017

Wojownicy nad jaskiniami

5

20,38 mln

2016

Cleveland nad Warriors

7

20,28 mln

2015

Wojownicy nad jaskiniami

6

19,94 mln

2014

Ostrogi w upale

5

15,54 mln

2013

Rozgrzej ostrogi

7

17,47 mln

READ  Sokoły i Jaguary przekraczają staw w swoim pierwszym międzynarodowym meczu w 2023 roku

Niezależnie od tego, która drużyna zdobędzie Larry O’Brien Trophy, będzie to piąta inna franczyza, która zdobędzie tytuł mistrza NBA od 2019 roku, co jest pewnym parytetem, ponieważ wydaje się, że złoty wiek Golden State dobiegł końca. (Ostatni raz było pięciu różnych mistrzów NBA w ciągu pięciu lat: 1977-81.) Czy to jest tak samo dobre dla napędzanej gwiazdami NBA, jak dla NFL napędzanej zespołami? Trudno powiedzieć, biorąc pod uwagę chaos związany z przerwami w kablach i ogólnie spadającą oglądalność telewizji w czasie największej oglądalności w około 124 milionach amerykańskich domów telewizyjnych.

ABC będzie transmitować wszystkie mecze finałowe w ciągu 21 sezonów. Oto harmonogram:

  • Gra 1: Heat at Nuggets (czwartek o 20:30)
  • Gra 2: Heat at the Nuggets (niedziela o 20:00)
  • Gra 3: Nuggets in the Heat (20:30, 7 czerwca)
  • Gra czwarta: Nuggets in the Heat (20:30, 9 czerwca)
  • Gra 5: Gorączka w Nuggets (20:30, 12 czerwca)*
  • Gra 6: Nuggets in the Heat (20:30, 15 czerwca)*
  • Gra 7: Heat at the Nuggets (20:00, 18 czerwca)*

(* Jeśli to konieczne)

Relacja na żywo jest również dostępna w ESPN Deportes w języku hiszpańskim, ESPN Radio i aplikacji ESPN. Ponadto Game 1 będzie transmitowany na żywo w ESPN +.

ABC powiedziało, że planuje użyć 3-punktowego urządzenia do śledzenia odległości i łącznie 55 kamer do finałów telewizyjnych, w tym 15 kamer w zwolnionym tempie, kamery Skycam, kamery 4K, transmisji na żywo z drona i innych manipulacji technicznych.

Ostatnia ekipa nadawcza ABC będzie prowadzona jak zwykle przez Mike’a Breena, Jeffa Van Gundy’ego i Marka Jacksona po raz piętnasty, wraz z Lisą Salters, która będzie relacjonować na boisku. Programowanie barków będzie zawierało ustawienie gry „NBA Countdown” na 30 minut przed zaplanowanymi powiadomieniami.

Pierwsza gra będzie również zawierała alternatywną prezentację „Stephen A’s World” w ESPN2 i ESPN +.

Głębiej

Wielkim pomysłem Jeffa Van Gundy’ego jest skrócenie meczów i nie tylko przed 17. finałami NBA

NHL: Chociaż nie jest to bezpośrednio związane z widzami telewizyjnymi, jedną z najciekawszych rzeczy w finałach Pucharu Stanleya Florida Panthers jest ich przystępność cenowa. Od lat mają najtańsze średnie ceny biletów NHL i najniższy średni wskaźnik kosztów fanów, co czyni je wielką wartością dla rodzin. Ale czy przekłada się to na oglądalność? Czy to coś znaczy w skali kraju?

Być może nie w takim stopniu jak Floryda, druga dzika karta Konferencji Wschodniej, która wyeliminowała Boston, Toronto i Karolinę, by dotrzeć do finału i spotkać się z drużyną Vegas walczącą o drugi strzał w pucharze w zaledwie piątym sezonie.

Być może to nie wystarczy, aby podnieść poziom oglądalności tej serii pieszych. I to w finale Pucharu Stanleya, w którym biorą udział drużyny z południowych Stanów Zjednoczonych – ani drużyny kanadyjskie, ani oryginalne sześć klubów. Jest to również darmowa seria nazwisko rodowe Siła gwiazd, która ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia przypadkowych fanów, jest szerszym problemem w NHL, wykraczającym poza samą grę końcową.

READ  Właściciel Mets, Steve Cohen, „nie wybuchnie” z powodu konfliktów

Czy Matthew Tkachuk z Florydy będzie miał szerszy profil publiczny? Najsłynniejsi weterani ligi, tacy jak Sidney Crosby i Alexander Ovechkin, są po trzydziestce, a nostalgiczna wartość legend, takich jak Wayne Gretzky i Mario Lemieux, ma swoje granice. Potencjalne gwiazdy o atrakcyjności crossover, takie jak Connor McDavid i Jack Hughes, czekają na skrzydłach.

Po raz pierwszy finał Pucharu Stanleya był w całości transmitowany przez telewizję kablową, a TNT zapewnia główną transmisję, która będzie symulowana w TBS i / lub truTV. Rok temu wszystkie mecze były transmitowane na antenie ABC w ramach pakietu nowych praw medialnych NHL. NBC wcześniej transmitowało gry w swojej sieci nadawczej i NBCSN. Ponieważ sieci nadawcze mają zwykle większą widownię niż telewizja kablowa, trudno jest przewidzieć przeciętny finał serialu w ciągu roku.

Na pewno będzie lepszy niż turnieje ery COVID-19, prawda?

Obejrzyj finał Pucharu Stanleya 2013-22

rok wynik Liczba gier oglądalność średnia sieć

2022

Lawina nad piorunami

6

4,6 miliona

ABC, ESPN+

2021

Błyskawica nad Kanadyjczykami

5

2,41 mln

NBC, NBCSN

2020

Błyskawica nad gwiazdami

6

2,03 mln

NBC, NBCSN

2019

Blues na Bruins

7

5,33 mln

NBC, NBCSN

2018

Kapitele na Złotych Rycerzach

5

4,76 mln

NBC, NBCSN

2017

Pingwiny są ponad drapieżnikami

6

4,66 mln

NBC, NBCSN

2016

Pingwiny nad rekinami

6

4 miliony

NBC, NBCSN

2015

Black Hawk nad błyskawicą

6

5,53 mln

NBC, NBCSN

2014

Królowie nad Rangersami

5

4,69 mln

NBC, NBCSN

2013

Blackhawks w Bruins

6

5,76 mln

NBC, NBCSN

Co dziwne, finał Pucharu Stanleya 2020, który odbył się we wrześniu roku pandemii, który odnotował powszechne spadki oglądalności, nie miał najgorszych ocen oglądalności w historii NHL. Ten niechlubny zaszczyt należy do serii z 2007 roku, w której Anaheim Ducks pokonały Ottawa Senators w pięciu meczach – trzy z nich na kanale należącym do NBC ze względu na słabą penetrację rynku w porównaniu z innymi kanałami (stał się NBC Sports w 2014 i został zamknięty w 2021) ).

Oglądalność pucharów poprawiła się w 2021 roku przed powrotem do normalnego zakresu w zeszłym sezonie.

Turner wyemituje następny finał Pucharu Stanleya w 2025 i 2027 roku, podczas gdy ABC wyemituje go ponownie w 2024, 2026 i 2028 roku. Sieci zapłacą NHL łącznie 4,87 miliarda dolarów do lat 2027-28 za prawa do sezonu regularnego i meczów play-off. . 12-letni kanadyjski kontrakt na prawa telewizyjne z Rogers Communications o wartości 4,9 miliarda dolarów wygasa w 2026 roku.

Oto harmonogram transmisji finału Pucharu Stanleya na ten rok:

  • Gra 1: Panthers at the Golden Knights (sobota o 20:00, TNT, TBS, truTV)
  • Gra 2: Panthers at the Golden Knights (poniedziałek, 20:00, TNT, TBS, truTV)
  • Gra 3: Golden Knights at Panthers (20:00, 8 czerwca, TNT, TBS, truTV)
  • Gra 4: Golden Knights at Panthers (20:00, 10 czerwca, TNT, TBS, truTV)
  • Gra 5: Panthers at Golden Knights (20:00 czasu polskiego, 13 czerwca, TNT, truTV) *
  • Gra 6: Golden Knights at Panthers (20:00, 16 czerwca, TNT, TBS, truTV)*
  • Gra 7: Panthers at Golden Knights (20:00, 19 czerwca, TNT, TBS, truTV) *

(* Jeśli to konieczne)

Uwaga: wszystkie mecze są również transmitowane w kanadyjskiej telewizji w CBC, TVA Sports i Sportsnet)

READ  Królewscy zajmują pierwsze miejsce po zwycięstwie nad Strażnikami

Nie ma transmisji meczu z finałami NBA.

Samochód wyścigowy: Jeśli lubisz wyścigi samochodowe, niedziela to Twój Super Bowl. Cóż, tak miało być, z pogodą zmuszającą jeden wyścig do poniedziałkowego popołudnia – wcale nie dobrze dla oglądalności telewizji.

Dzień rozpoczął się od Grand Prix Monako Formuły 1 o 8 rano w ABC, następnie 107. Indianapolis 500 o 12:45 w NBC, a następnie 64. wyścig Coca-Coli 600 NASCAR na torze Charlotte Motor Speedway o 18:00 w Fox. Wyścig NASCAR został przełożony na poniedziałek z powodu deszczu.

Wczesny wyścig, zakłócony deszczem, który nawiedził Riwierę Francuską, wygrał – co nie jest tu niespodzianką – Max Verstappen z Red Bulla. Transmisja miała średnio 1,79 miliona widzów dla ABC podczas samego wyścigu – najlepsza średnia dla Monako w amerykańskiej telewizji na żywo i trzecia najlepsza oglądalność dla amerykańskiego wyścigu F1, według ESPN. Zeszłoroczne, opóźnione przez deszcz Grand Prix Monako miało średnio 1,6 miliona widzów na antenie ESPN, która była największą widownią telewizyjną w Stanach Zjednoczonych. W 2021 roku ESPN2 miał średnio 977 000 widzów, ale F1 nadal zwiększa oglądalność w USA w ostatnich latach.

Oczywiście wielkim lokalnym wyścigiem w niedzielę jest Josef Newgarden z Team Penske, który odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Indianapolis 500, wyprzedzając zwycięzcę z 2022 r. Opona na trybunach – na szczęście bez obrażeń ani dla kibiców, ani dla kierowcy.

Transmisja NBC miała średnio 4,72 miliona widzów, co oznacza niewielką poprawę w stosunku do średniej z 2022 roku wynoszącej 4,62 miliona widzów, co świadczy o zwycięstwie Ericksona. Ale ocena rok do roku spadła z oceny 2,7 ​​w 2022 r. do oceny 2,65 w 2023 r.

Ocena jest wyrażeniem procentowym liczby telewizorów w USA, które dostroiły się do określonego programu, co w tym przypadku oznacza, że ​​2,65 procent telewizyjnych gospodarstw domowych oglądało wyścig w niedzielę.

Według danych Sports Media Watch oglądalność kultowego wyścigu osiągnęła najwyższy poziom 9,74 miliona z oceną 6,5 w ABC w 2005 roku (w którym Danica Patrick zadebiutowała w Indy 500). W 2019 roku przeniósł się do NBC.

Wyścig miał średnio 5,73 miliona widzów w latach 2013-19 na antenie ABC.

Ze względu na poniedziałkowe święto dane oglądalności Nielsena nie są jeszcze dostępne dla Coca-Coli 600, która pierwotnie była zaplanowana na niedzielę o 18:00, ale została zmuszona do rozpoczęcia o 15:00 w poniedziałek w Fox. Ryan Blaney, także kierowca Team Penske, wygrał w poniedziałek, przerywając swoją 59-wyścigową suszę bez zwycięstwa.

Rok temu zwycięstwo Denny’ego Hamlina oglądało średnio 3,87 miliona widzów, co było najmniejszą jak dotąd widownią w telewizji Fox, gdzie grana jest od 2001 roku. Transmitowano ten bieg przeciwko Celtics, zwycięskiemu 7. meczowi finałów Konferencji Wschodniej NBA. ESPN.

Wszystkie dane dotyczące oglądalności pochodzą z Nielsen, Adobe Analytics i innych wskaźników w sieciach telewizyjnych, Nielsen, Sports Media Watch, ShowBuzz Daily, 506Sports.com i ligach, o ile nie zaznaczono inaczej. Cały czas wschodnie Stany Zjednoczone.

Głębiej

Indy 500 zapiera dech w piersiach bardziej niż kiedykolwiek. Jeśli ten wyścig nie jest dla Ciebie, znajdź inny sport

(Zdjęcie: Jimmy Butler z Heat: Maddie Meyer/Getty Images)