- Większość sprzedawanych obecnie pojazdów elektrycznych nie kwalifikuje się do pełnej federalnej ulgi podatkowej na mocy ustawy o cięciu inflacji ze względu na miejsce produkcji pojazdów lub komponentów.
- Ale pojazdy leasingowane mogą zaoszczędzić kierowcom tysiące dolarów.
- Hyundai, Kia i Ford twierdzą, że będą dążyć do zwiększenia leasingu swoich pojazdów elektrycznych, aby obniżyć ceny i zwiększyć sprzedaż.
Dave Walters z hrabstwa Orange w Kalifornii stoi obok swojego nowo wypożyczonego samochodu elektrycznego Hyundai Ioniq 5.
Przedmowa Dave’a Waltersa
Zmęczony wysokimi cenami benzyny i skuszony federalnymi ulgami podatkowymi Dave Walters zdecydował, że chce w pełni elektrycznego Hyundaia Ioniq 5 do swojego następnego samochodu.
Mieszkaniec hrabstwa Orange w Kalifornii początkowo rozważał zakup używanego modelu, dopóki nie dowiedział się, że może wydzierżawić samochód i skorzystać z dużej luki w ustawie o redukcji inflacji.
Kupno używanego Ioniqa, który jest produkowany w Korei Południowej i Indonezji, nie przyniesie mu 7500 dolarów federalnej ulgi podatkowej. Wypożyczę samochód.
„Przeanalizowałem liczby – co by to było bez kredytu leasingowego, kredytu leasingowego – i to dało mi przewagę i to była główna rzecz, która doprowadziła mnie w tym kierunku” – powiedział. „To było mniej niż kilkaset dolarów miesięcznie”.
Walters jest dokładnie takim konsumentem, jaki Hyundai Motor i inni producenci samochodów zaczęli celować w leasing pojazdów elektrycznych, aby skorzystać z luki w IRA, która pozwala pojazdom wyprodukowanym poza Ameryką Północną zakwalifikować się do kredytów. To coś, co lubią ustawodawcy Amerykański senator Joe Manchin, DW.V.mający na celu zakazanie zasad.
W ramach IRA leasing jest klasyfikowany jako działalności gospodarczej i tym samym są zwolnione z przepisów wymagających, aby komponenty pojazdów i akumulatorów były produkowane w Ameryce Północnej. Większość obecnie sprzedawanych samochodów elektrycznych nie kwalifikują się Za pełną ulgę podatkową ze względu na miejsce produkcji pojazdów lub komponentów.
Senator Joe Manchin, DWV, rozmawia z innymi deputowanymi w Izbie Reprezentantów przed wspólnym posiedzeniem Kongresu na Kapitolu Stanów Zjednoczonych w Waszyngtonie, 27 kwietnia 2023 r.
Elżbieta Frantz | agencji Reutera
Ale leasing może uratować tysiące kierowców, o ile firmy, które zaciągają kredyty, przekażą oszczędności konsumentom.
„Nie dziwię się, że producenci twierdzą, że zamierzają oferować więcej leasingu” – powiedział Charlie Chesebrough, główny ekonomista Cox Automotive. „Korzystanie z kont IRA w pojazdach elektrycznych i umożliwienie im zakwalifikowania się do 7500 USD to naprawdę zmiana gry, która ma ogromny wpływ na nasze miesięczne płatności”.
W przypadku dzierżawy o wartości 50 000 USD i dzierżawy na 36 miesięcy Chesbrough szacuje, że pełna ulga podatkowa w wysokości 7500 USD odpowiada 222 USD miesięcznych oszczędności dla konsumenta.
Firma badawcza motoryzacyjna Edmunds podała, że około 37% pojazdów elektrycznych zakupionych w kwietniu było w leasingu, w porównaniu z 25% w pierwszym kwartale i 13% w zeszłym roku.
„To w pewnym sensie stwarza lukę dla producentów samochodów, aby kierować reklamy do bogatszych klientów, których jest bardziej prawdopodobne, że będą mogli sobie pozwolić na zakup samochodu elektrycznego i faktycznie uzyskają zgodę na zakup samochodu elektrycznego” – powiedziała Jessica Caldwell, dyrektor generalny Insights w Edmonds. „Pozwala im to również wyrównać szanse z konkurentami, którzy otrzymują pełną ulgę podatkową przy zakupie”.
Według dyrektora generalnego Hyundai Motor America, Randy’ego Parkera, odsetek wypożyczeń Hyundaia Ioniq 5 wzrósł z około 2% na początku tego roku do ponad 30% w kwietniu. Według Edmunds, począwszy od tego miesiąca, firma oferuje umowę leasingu samochodu w wysokości 499 USD miesięcznie – mniej niż średnia w branży opłata leasingowa wynosząca 577 USD.
Kia EV6 zostanie pokazana na New York Auto Show, 13 kwietnia 2022 r.
Scotta Milliana | CNBC
„Chcemy nadal płacić czynsz i podkreślać to tak bardzo, jak to możliwe, abyśmy mogli nadal korzystać z ulgi podatkowej, a konsumenci mogli korzystać z ulgi podatkowej” – powiedział Parker CNBC. „Otóż, tak rozdano karty”.
Kia i Ford twierdzą również, że będą dążyć do zwiększenia leasingu swoich pojazdów elektrycznych, aby obniżyć ceny i zwiększyć sprzedaż.
Watson powiedział, że Kia spodziewa się wzrostu wynajmu samochodów elektrycznych z mniej niż 15% obecnie do 40% w nadchodzących miesiącach. Podobnie jak Hyundai, Kia oferuje leasing za 499 USD za swój EV6 z zaliczką w wysokości 4 999 USD.
„W ciągu najbliższych kilku lat Kia będzie musiała mocno polegać na leasingu, aby móc przekazać klientom te 7500 USD kredytu. I to właśnie zamierzamy zrobić” — powiedział Eric Watson, wiceprezes Kia ds. sprzedaży operacje. Ameryka.
Przed uchwaleniem IRA Hyundai i Kia, należące do tej samej południowokoreańskiej firmy macierzystej, zajmowały drugie miejsce w Stanach Zjednoczonych pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych za Teslą. Ale od tego czasu ich sprzedaż spadła w tyle za General Motors i Ford, z których oba mają pojazdy, które kwalifikują się w całości lub w części do federalnych ulg podatkowych.
Hyundai i inni producenci samochodów, którzy nie kwalifikują się do kredytów w ramach IRA, sprzeciwili się przepisom, szukając dłuższego wytchnienia dla nowych zasad lub szerokich wyjątków opartych na amerykańskich planach EV.
„To daje nam koło ratunkowe”, powiedział Watson o czynszu kwalifikującym się do ulgi podatkowej w wysokości 7500 dolarów. „Nie nazwałbym tego wyrównywaniem szans”.
Prezydent Joe Biden stoi obok Forda Mustanga Mach-E SUV podczas wizyty na Detroit Auto Show, podkreślając amerykański przemysł pojazdów elektrycznych, 14 września 2022 r.
Kevina Lamarcka | agencji Reutera
Rzecznik Forda powiedział, że dział kredytowy firmy pracuje nad strategią leasingu pojazdów elektrycznych, takich jak Mustang Mach-E, które są produkowane w Meksyku i obecnie kwalifikują się do połowy federalnych ulg podatkowych w przypadku zakupu. Firmowy samochód elektryczny Ford F-150 Lightning kwalifikuje się do pełnej kwoty 7500 USD.
„Będziemy dzierżawić samochody elektryczne i wkrótce usłyszycie o tym więcej od nas” – powiedział w zeszłym miesiącu John Lawler, dyrektor finansowy Forda.
Rzecznik GM powiedział, że firma nie zmienia swojej strategii leasingu pojazdów elektrycznych, ponieważ wszystkie jej pojazdy kwalifikują się do pełnych ulg podatkowych. Powiedział, że tylko około 3% pojazdów GM jest leasingowanych.
Podczas gdy okresy leasingu to zwykle tylko kilka lat, producenci samochodów opisali pojazdy elektryczne jako przyciągające nowych klientów do ich marek.
„Im wcześniej zdobędziesz tych klientów w ramach swojej marki, zwłaszcza dzięki nowej technologii, myślę, że tym lepiej musisz ich zatrzymać” — powiedział Caldwell z Edmunds.
Tymczasowy leasing może być atrakcyjną opcją dla wielu konsumentów, takich jak Walters, który handlował Nissanem Murano z 2009 r., ponieważ pojazdy elektryczne pozostają rozwijającą się branżą ze zmieniającymi się technologiami i mnóstwem nowych nakładów.
„Chciałem się w to zagłębić i zobaczyć, czy naprawdę mi się to podoba. Minęło dopiero sześć tygodni, ale jak dotąd było naprawdę dobrze” Walters powiedział. „Naprawdę lubię nim jeździć i naprawdę cieszę się, że nie muszę płacić za benzynę”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów