12 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Musk mianował byłego dyrektora generalnego NBCUniversal Yaccarino na nowego dyrektora generalnego Twittera

Musk mianował byłego dyrektora generalnego NBCUniversal Yaccarino na nowego dyrektora generalnego Twittera

(Reuters) – Elon Musk nazwał byłą dyrektor reklamową NBC Universal, Lindę Iaccarino, nowym dyrektorem generalnym Twittera, ponieważ firma próbuje odwrócić spadek przychodów z reklam.

Yaccarino przejmie trudną platformę mediów społecznościowych i duże zadłużenie po spędzeniu kilku lat na modernizacji działalności reklamowej w NBCUniversal, której właścicielem jest Comcast Corp (CMCSA.O).

„Jestem podekscytowany, mogąc powitać Belindę Iaccarino jako nowego CEO Twittera!” — napisał Musk w tweecie w piątek. @LindaYacc Skupię się przede wszystkim na operacjach biznesowych, skupiając się jednocześnie na projektowaniu produktów i nowych technologiach.

Odkąd Musk przejął Twittera w październiku, reklamodawcy uciekli z platformy mediów społecznościowych, obawiając się, że ich reklamy mogą pojawiać się obok nieodpowiednich treści po tym, jak firma straciła prawie 80% pracowników. Musk przyznał na początku tego roku, że Twitter odnotował ogromny spadek przychodów z reklam.

Lou Pascalis, kierownik branży reklamowej i dyrektor generalny AJL Consulting, firmy zajmującej się doradztwem marketingowym, powiedział, że „trajektoria Twittera natychmiast obróci się o 180 stopni” pod jej kierownictwem.

„Myślę, że (Yaccarino) wspięła się na każdą górę, na jaką mogła w NBCU i zrobiła to bardzo dobrze. I nie ma większego wyzwania niż przywrócenie porządku na Twitterze” – powiedział.

Podczas gdy Musk powiedział, że Yaccarino pomoże zbudować „aplikację do wszystkiego”, która, jak powiedział wcześniej, może oferować różnorodne usługi, takie jak płatności typu peer-to-peer, jego wybór eksperta od reklamy sugeruje, że reklama cyfrowa będzie nadal głównym celem firmy. .

Musk zwolnił tysiące pracowników Twittera, przyspieszył wprowadzenie produktu subskrypcyjnego, który pozwolił oszustom podszywać się pod wielkie marki i zawiesił użytkowników, z którymi się nie zgadzał, a wszystko to odstraszyło marki od wydatków na platformie.

Aby oderwać się od reklamy, miliarder skupił się na Twitterze Blue, funkcji subskrypcji, która kosztuje użytkowników 8 dolarów miesięcznie za weryfikację ich kont, ale produkt odniósł ograniczony sukces.

READ  Akcje WeWork spadają do rekordowo niskiego poziomu w związku ze zbliżającymi się raportami o upadłości

Niezależny badacz Travis Browne, który śledzi liczbę niebieskich subskrybentów Twittera w czasie, szacowany Na dzień 30 kwietnia było 619 858 klientów.

Nie udało się uzyskać komentarza Iaccarino.

Cios w NBCUNIVERSAL

Jej odejście to kolejny duży cios dla NBCUniversal. W zeszłym miesiącu, rodzic NBC, Comcast, powiedział, że dyrektor generalny NBCUniversal, Jeff Shell, odchodzi po przyznaniu się do niewłaściwego związku z kobietą w firmie, po skardze, która doprowadziła do dochodzenia.

Dyrektor ds. reklamy, Mark Marshall, obejmie stanowisko tymczasowego prezesa grupy Advertising and Partnerships należącej do NBCUniversal. Marshall został mianowany prezesem ds. sprzedaży reklam i partnerstw w 2018 r., Nadzorując sprzedaż programów telewizyjnych, sportowych i zaawansowanych reklam NBC.

Odejście Yaccarino przychodzi w trudnym momencie dla NBCUniversal, która przygotowuje się do corocznego pokazu dla reklamodawców w poniedziałek w Radio City Music Hall.

Yaccarino dołączył do NBCU w 2011 roku, po 15 latach pracy w Turner Entertainment, i przypisuje mu się przeniesienie operacji sprzedaży reklam sieci w erę cyfrową.

Gdy widzowie programów telewizyjnych przechodzą na nadawanie, w zeszłym roku wyszedłem na scenę w Radio City Music Hall, aby powiedzieć reklamodawcom, że przekaz ich marki nie był przypadkowy. Powiedziała, że ​​NBCUniversal od samego początku umieszcza reklamy w usłudze przesyłania strumieniowego Peacock.

„Twitter musi zyskać wiarygodność w społeczności reklamowej” — powiedział Greg Kahn, dyrektor generalny firmy konsultingowej ds. mediów GK Digital Ventures. „Linda wykazała się pewnością siebie i innowacyjnym charakterem, wprowadzając nowych partnerów do stołu i głęboką platformę relacji”.

Musk, dyrektor generalny producenta samochodów elektrycznych Tesla Inc (TSLA.O), sfinalizował w październiku zakup Twittera za 44 miliardy dolarów. Powiedział w piątek, że zatrudnienie Yaccarino pozwoli mu spędzić więcej czasu na prowadzeniu Tesli.

READ  Rynki Azji i Pacyfiku spadają. Ropa naftowa wzrasta o 2% w związku z możliwym ograniczeniem produkcji OPEC+

W czwartek Musk napisał na Twitterze, że znalazł dyrektora generalnego, nie wymieniając Iaccarino. Osoba bliska Yaccarino powiedziała, że ​​tweet Muska mógł przyspieszyć harmonogram jej dołączenia do Twittera, co byłoby balsamem dla akcjonariuszy Tesli.

Akcje Tesli zamknęły się w piątek o 2,4% do 167,98 USD, podczas gdy akcje Comcast spadły o 0,4% do 40,21 USD.

Dodatkowe raporty Tyachi Datta w Bengaluru; Montaż autorstwa Anila D’Silvy

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.