19 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Musk mianował byłego dyrektora generalnego NBCUniversal Yaccarino na nowego dyrektora generalnego Twittera

Musk mianował byłego dyrektora generalnego NBCUniversal Yaccarino na nowego dyrektora generalnego Twittera

(Reuters) – Elon Musk nazwał byłą dyrektor reklamową NBC Universal, Lindę Iaccarino, nowym dyrektorem generalnym Twittera, ponieważ firma próbuje odwrócić spadek przychodów z reklam.

Yaccarino przejmie trudną platformę mediów społecznościowych i duże zadłużenie po spędzeniu kilku lat na modernizacji działalności reklamowej w NBCUniversal, której właścicielem jest Comcast Corp (CMCSA.O).

„Jestem podekscytowany, mogąc powitać Belindę Iaccarino jako nowego CEO Twittera!” — napisał Musk w tweecie w piątek. @LindaYacc Skupię się przede wszystkim na operacjach biznesowych, skupiając się jednocześnie na projektowaniu produktów i nowych technologiach.

Odkąd Musk przejął Twittera w październiku, reklamodawcy uciekli z platformy mediów społecznościowych, obawiając się, że ich reklamy mogą pojawiać się obok nieodpowiednich treści po tym, jak firma straciła prawie 80% pracowników. Musk przyznał na początku tego roku, że Twitter odnotował ogromny spadek przychodów z reklam.

Lou Pascalis, kierownik branży reklamowej i dyrektor generalny AJL Consulting, firmy zajmującej się doradztwem marketingowym, powiedział, że „trajektoria Twittera natychmiast obróci się o 180 stopni” pod jej kierownictwem.

„Myślę, że (Yaccarino) wspięła się na każdą górę, na jaką mogła w NBCU i zrobiła to bardzo dobrze. I nie ma większego wyzwania niż przywrócenie porządku na Twitterze” – powiedział.

Podczas gdy Musk powiedział, że Yaccarino pomoże zbudować „aplikację do wszystkiego”, która, jak powiedział wcześniej, może oferować różnorodne usługi, takie jak płatności typu peer-to-peer, jego wybór eksperta od reklamy sugeruje, że reklama cyfrowa będzie nadal głównym celem firmy. .

Musk zwolnił tysiące pracowników Twittera, przyspieszył wprowadzenie produktu subskrypcyjnego, który pozwolił oszustom podszywać się pod wielkie marki i zawiesił użytkowników, z którymi się nie zgadzał, a wszystko to odstraszyło marki od wydatków na platformie.

Aby oderwać się od reklamy, miliarder skupił się na Twitterze Blue, funkcji subskrypcji, która kosztuje użytkowników 8 dolarów miesięcznie za weryfikację ich kont, ale produkt odniósł ograniczony sukces.

READ  Lazard zwalnia bankiera za rzekome niewłaściwe zachowanie na imprezie

Niezależny badacz Travis Browne, który śledzi liczbę niebieskich subskrybentów Twittera w czasie, szacowany Na dzień 30 kwietnia było 619 858 klientów.

Nie udało się uzyskać komentarza Iaccarino.

Cios w NBCUNIVERSAL

Jej odejście to kolejny duży cios dla NBCUniversal. W zeszłym miesiącu, rodzic NBC, Comcast, powiedział, że dyrektor generalny NBCUniversal, Jeff Shell, odchodzi po przyznaniu się do niewłaściwego związku z kobietą w firmie, po skardze, która doprowadziła do dochodzenia.

Dyrektor ds. reklamy, Mark Marshall, obejmie stanowisko tymczasowego prezesa grupy Advertising and Partnerships należącej do NBCUniversal. Marshall został mianowany prezesem ds. sprzedaży reklam i partnerstw w 2018 r., Nadzorując sprzedaż programów telewizyjnych, sportowych i zaawansowanych reklam NBC.

Odejście Yaccarino przychodzi w trudnym momencie dla NBCUniversal, która przygotowuje się do corocznego pokazu dla reklamodawców w poniedziałek w Radio City Music Hall.

Yaccarino dołączył do NBCU w 2011 roku, po 15 latach pracy w Turner Entertainment, i przypisuje mu się przeniesienie operacji sprzedaży reklam sieci w erę cyfrową.

Gdy widzowie programów telewizyjnych przechodzą na nadawanie, w zeszłym roku wyszedłem na scenę w Radio City Music Hall, aby powiedzieć reklamodawcom, że przekaz ich marki nie był przypadkowy. Powiedziała, że ​​NBCUniversal od samego początku umieszcza reklamy w usłudze przesyłania strumieniowego Peacock.

„Twitter musi zyskać wiarygodność w społeczności reklamowej” — powiedział Greg Kahn, dyrektor generalny firmy konsultingowej ds. mediów GK Digital Ventures. „Linda wykazała się pewnością siebie i innowacyjnym charakterem, wprowadzając nowych partnerów do stołu i głęboką platformę relacji”.

Musk, dyrektor generalny producenta samochodów elektrycznych Tesla Inc (TSLA.O), sfinalizował w październiku zakup Twittera za 44 miliardy dolarów. Powiedział w piątek, że zatrudnienie Yaccarino pozwoli mu spędzić więcej czasu na prowadzeniu Tesli.

READ  Wysoka inflacja i stopy procentowe w Wielkiej Brytanii – jak wypadają inne gospodarki?

W czwartek Musk napisał na Twitterze, że znalazł dyrektora generalnego, nie wymieniając Iaccarino. Osoba bliska Yaccarino powiedziała, że ​​tweet Muska mógł przyspieszyć harmonogram jej dołączenia do Twittera, co byłoby balsamem dla akcjonariuszy Tesli.

Akcje Tesli zamknęły się w piątek o 2,4% do 167,98 USD, podczas gdy akcje Comcast spadły o 0,4% do 40,21 USD.

Dodatkowe raporty Tyachi Datta w Bengaluru; Montaż autorstwa Anila D’Silvy

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.