Robottaksówka wycieczkowa poruszająca się bez kierowcy bezpieczeństwa zderzyła się niedawno z autobusem Miejskiej Agencji Transportu San Francisco (MONI). Nie było doniesień o obrażeniach. Podczas gdy autobus odniósł niewielkie uszkodzenia, uszkodzenie przedniego zderzaka Cruze’a było poważniejsze.
W chwili wypadku robot Cruise nie przewoził żadnych pasażerów. Jednostka samojezdna GM odniosła się do incydentu w krótkim oświadczeniu: „Wczoraj jeden z naszych pojazdów zderzył się z tyłem autobusu Mooney. Nie zgłoszono żadnych obrażeń, a na pokładzie Cruise AV nie było pasażerów. Badamy incydent i w razie potrzeby podejmie działania następcze”.
Na podstawie komentarza Cruza i zdjęcia z wypadku wydaje się, że zautomatyzowana taksówka dojechała do autobusu ze stosunkowo małą prędkością. Zdjęcie z wypadku, które pojawiło się w mediach społecznościowych, pokazuje, że robot nadal ma kontakt z autobusem. Do zderzenia doszło tuż po zatrzymaniu się autobusu, co również wskazuje, że do zderzenia prawdopodobnie doszło przy niskich prędkościach, jak zauważono w Forbesa raport. Poduszki powietrzne cruisera również nie zadziałały, jak pokazano na zdjęciu.
Ten incydent podkreśla potrzebę ulepszenia przez Cruise’a floty robotów w San Francisco do użytku w świecie rzeczywistym. Można by wywnioskować, że zrobotyzowany układ czujników powinien był wykryć autobus Mooneya, a zatem powinien był zatrzymać się przed kolizją.
w ostatnich dniach, osobny incydentTaksówka-robot Cruise’a napotyka spadające przewody tramwajowe podczas silnej wichury. Samochód minął taśmę „ostrzegawczą”, która blokowała drogę i uderzył w przewody niebędące pod napięciem. Podczas gdy skręcona taśma ostrzegawcza może być trudna do wykrycia przez czujniki, takie jak LIDAR i systemy radarowe, kable trolejbusowe są grubsze i potencjalnie znacznie lepiej widoczne.
Chociaż ostatnie burze w San Francisco stanowiły wyzwanie, można założyć, że Cruise symulował takie scenariusze podczas treningów i jazd testowych pojazdu-robota. Incydenty związane z okablowaniem autobusów i trolejbusów Muni podkreślają znaczenie testów i szkoleń w rzeczywistych warunkach na najnowocześniejszym pojeździe robotów, aby zapewnić jego bezpieczną eksploatację. Jest to coś, co inne firmy zajmujące się również technologią robotyki – takie jak Waymo i Tesla – powinny potwierdzić.
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać wskazówki dotyczące nowości. Po prostu wyślij wiadomość do [email protected] Aby przekazać nam ostrzeżenie.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
Warren Buffett po raz pierwszy występuje na scenie bez Charliego Mungera
Nowa firma audytorska zatrudniona przez Trump Media złapana przez SEC za „masowe oszustwo”
Paramount pozwoli na wyłączne rozmowy ze Skydance, co zagrozi transakcji