30 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Portrety Elvisa i oniryczne wizje na 31. Plenerowych Targach Sztuki

Portrety Elvisa i oniryczne wizje na 31. Plenerowych Targach Sztuki

31. doroczne Targi Sztuki Outsider, które rozpoczęły się w czwartkowy wieczór w Metropolitan Pavilion w dzielnicy Chelsea i potrwają do niedzieli, są największym w Nowym Jorku izbą rozliczeniową dotyczącą pracy samouków i marginalizowanych artystów. W pewnym sensie jest to dość spójne. Najlepsi handlowcy tacy jak Salon wystawowy Ricoh / Maresca (stoisko A11) Manhattan f Galeria Fleischer/Ullmann (stoisko A5) Filadelfia ma tendencję do trzymania się tych samych dużych przestrzeni wystawowych i zawsze można znaleźć prace oparte na filarach gatunku „outdoorowego”: rysunkach Billa Traylora, byłego niewolnika, który po osiemdziesiątce stworzył setki pamiętnych sylwetek zwierząt, oraz autorstwa Marcin Ramirez, Słynie z tuneli i przypominających sen kowbojów, których stworzył w kalifornijskich szpitalach psychiatrycznych, rozsianych po całym serialu.

Ale drugą stałą, poza tymi kryteriami, jest przedawkowanie rażącej nowoczesności. Łącząca 64 wystawców z ośmiu krajów, w tym dziesiątki nowych wystawców na wystawie, tegoroczna edycja obejmuje grafikę Eskimosów, ręcznie wykonane karty do gry, kolekcję ponurych figurek i dwie oferty specjalne – tematyczne stoisko o nazwie „We Are Birds” patriotów. The Audubon Society oraz serię czarno-białych obrazów olejnych przedstawiających życie i horoskop Elvisa. Bilety kosztują 44 USD (22 USD dla studentów), ale jeśli będziesz mieć oczy szeroko otwarte, nieoczekiwany moment piękna zatrzyma Cię w miejscu. To właśnie mnie wyróżniało.

Komitet Kopača / Stowarzyszenie ArtRencontre (A2)

Sławko Kobach (1913-1995) nie był artystą egzotycznym – kształcił się na Akademii Sztuk Pięknych w Zagrzebiu. Ale po przeprowadzce do Paryża w 1948 roku i pogodzeniu się z artystami takimi jak André Breton i Jean Dubuffet został kuratorem wpływowej kolekcji sztuki Brut. Innymi słowy, był jednym z ojców gatunku sztuki onirycznej. Teraz dwa „komitety naukowe”, jeden chorwacki i jeden z Paryża, połączyły siły, aby uzyskać pierwszą od dziesięcioleci ekspozycję w Ameryce obłąkanych, szalenie niesamowitych, ale dziwnie czarujących obrazów Kopy. Zwróć uwagę na dużego żółwia na zdjęciu, który krzywo odwraca głowę, jak aktor teatralny, oraz „Homage to Christopher Columbus” z 1949 roku, który zawiera coś, co wydaje się być odniesieniem do statków niewolników.

READ  Quidditch ogłasza zmianę nazwy wśród wrzawy wokół autorki „Harry'ego Pottera” J.K. Rowling

Alexander Gorlezky z Magic Signs Zbiera tantryczne, astrologiczne i inne ezoteryczne rysunki i wykresy dotyczące północnych Indii. Nie są dokładnie sztuką w tym sensie, że nie zostałyby stworzone z myślą o celach estetycznych. Jednak wiele z nich jest jednak uroczych, podobnie jak zorganizowana wokół nich gra w węże i drabiny Jain Postęp duchowy, niekompletny obraz Wisznu podzielony dużym białym kwadratem lub hinduska wersja Argusa pokryta setkami oczu.

OAF przedstawia: „Życie i śmierć Elvisa Presleya: Suita, 1985-1995”

Na specjalnych targach organizowanych przez samą wystawę, Paula Lafoleya (1935-2015), artysta wizjoner, przedstawia życie Elvisa w ośmiu zawiłych, pełnych tekstu panelach w pastelowych kolorach, które łączą jego charakterystyczny chorobliwy styl tajemniczej korespondencji z jego niewiarygodnie suchym poczuciem humoru. Pierwsza, która koncentruje się na szczegółowym wykresie urodzeń, analizuje również podpis i inicjały piosenkarza, od E-jak-Eros do S jak „Sol: The Sun”; Czwarty nosi tytuł „Frankenpelvis”. Na ostatnim zdjęciu Elvis wygląda jak animatroniczny robot, który zaraz wybiegnie na deszcz. Wszystkie osiem paneli jest obramowanych aksamitnymi zasłonami.

Wśród rysunków wykonanych kolorowymi ołówkami przez artystów Eskimosów w tej kanadyjskiej galerii znajduje się komar z różowymi kwiatami Saimaiyu Akesuk co niejasno odnosi się do Keitha Haringa i „Synthesis (Transformation of Birds)” autorstwa Kakolo Sagyaktuk (1940-2020). Zakrywający dwa arkusze czarnego papieru o długości ponad siedmiu stóp posąg Saggiaktok ma płetwy, dziób, ogon w zieloną szachownicę i duże dłonie – ale w większości składa się z falistych linii o jasnym, pióropodobnym kolorze, falach i kosmicznej aurze raz.

Rezerwat Forest Grove (C9)

Ta organizacja non-profit z Georgii, która działa już drugi rok, wciąż się pojawia Owena Lee (1922-2002), weteran II wojny światowej i wojny koreańskiej, który został pracownikiem łodzi z krewetkami, który został porzucony i zaczął malować w szerokiej gamie stylów i mediów, gdy miał 42 lata. Rysunki tuszem, które Lyle Lansdale, właściciel Forest Grove, nazywa „bezbożną erotyką”. Pełen krzyżyków, fałszywych napisów i przerośniętych genitaliów, kieruje gniew Lee na jego znęcającą się matkę i Kościół katolicki w uroczo graficzne obrazy.

READ  Chris Evans „od lat unika prowadzenia „SNL” jak zarazy” – The Hollywood Reporter

Eksperymenty nieprofesjonalne (C14)

To nowe Galeria prowadzona przez artystów Z siedzibą w Callicoon w stanie Nowy Jork, u podnóża gór Catskill, koncentruje się na zestawieniu obiektów artystycznych i projektowych z różnych gatunków, mediów i pochodzenia. Bardzo mocny wybór obejmuje tu ludową ceramikę z południa – dzbanki z ciemnego kamienia ozdobione groteskowymi twarzami – oraz parę eleganckich gobelinów. Jedna, dzielona kołdra, ma grubą żółtą obwódkę z dodatkową nieregularną kwiecistą obwódką wokół niej, na wszelki wypadek; Druga, złomowana kołdra składająca się z dwóch paneli pasków o różnej grubości, mogła być flagą jakiegoś ciepło ubranego Navy SEALs.

Galeria Valley House i ogród rzeźb (D5)

Valton Tyler (1944-2017) został odkryty w Dallas przez artystę W Dom Doliny Jej założyciel, Donald Vogel, któremu zaproponowano i kupiono jego dzieło. Przedstawił także Tylera prasie na Southern Methodist University, gdzie w latach 1970-1971 wykonał serię rycin przedstawiających konstelacje, maszyny, figury warzyw i unoszące się balony w schludnych, ale skomplikowanych rzędach przypominających ilustracje do fikcyjnej encyklopedii. Ostro wciągające i uderzające obrazy Tylera są zamieszkane przez złożone formy, które nie są ściśle zwierzęce, roślinne czy metaliczne, ale wydają się być martwymi naturami, które ożywają i uczą się tańczyć.

Stephen Powers (D6)

Jednak większość stoisk w galeriach prezentuje prace wielu artystów autorytety, dealer z Nowego Jorku, ma szczególnie eklektyczną i zwycięską mieszankę. nigdy b James „Syn Forda” Thomas (1926-1993), rolnik, grabarz, delta bluesman i od dzieciństwa rzeźbiarz ceramiczny specjalizujący się w czaszkach i popiersiach Jerzego Waszyngtona. Washington jest tutaj, ze swoimi brudnymi, splątanymi włosami i wyrazem złowrogiej pustki, spryskanej czerwienią, co sprawia, że ​​wygląda na kaukaskiego, zakrwawionego i syfilitycznego. Tymczasem na zewnętrznej ścianie kabiny znajduje się rzadki „gobelin łóżkowy” z XIX wieku, pokryty setkami wzorzystych kwiatów, który Powers nazywa „oryginalnym kocem”.

Grafika Joshuy Lowenfelsa (D17)

READ  „Nie najlepsza Mama Miś”

Ten sprzedawca istnieje już od dłuższego czasu Upper West Side na Manhattanie Przedstawia dwie wspaniałe rzeźby „Son Ford”. Jedno z nich, łysy mężczyzna spoglądający z ukosa, jest tak wyraziste, choć proste, że prawie się witam. („Son Ford” pojawia się również w Galeria Lindsay (C11)wraz z niektórymi inspirowanymi Vodou kształtami zwierząt z koralików autorstwa Nancy Josephson.) Znajdziesz tu również 54 ręcznie wykonane karty do gry, w tym dwie piki (jeden duży, jeden mały) oraz kilka kart oznaczonych jako „wysokie” i z układem postaci karo i patyczki nadają całej kolekcji poruszający, nieziemski i niestandardowy charakter, nawet za szkłem.

Prace zimowe na papierze (D19)

Jedno z najmniejszych pod względem powierzchni stoisk wystawienniczych, Prace zimowe na papierze, galeria na Brooklynie, może zawierać najbardziej wyjątkowe dzieła sztuki, od portretu Weegee z lat 40. XX wieku, przedstawiającego mężczyznę w gigantycznej masce Stalina, po ręcznie rysowany plakat filmowy z Ghany, który brzmi: „Boże dziękuję, że nie uczyniłeś mnie słoniem”. I to tylko na ścianach! Obróć stojaki z obrazami na stole, aby odkryć obrazy tak szokujące, jak zwłoki w rynsztoku z założonym połem koszuli lub tak radosne, jak elegancki mały Francuz z małpą na ramieniu.

Galeria sztuki plenerowej

Do niedzieli Metropolitan Suite, 125 West 18th Street, 212-337-3338; outsiderartfair.com.