Elon Musk jest na wojennej ścieżce. Teraz, gdy branża pojazdów elektrycznych przestała znacząco się rozwijać, zaczyna się zmieniać W stronę robotykiPo zwolnieniu ponad jednej dziesiątej swoich pracowników, Plany na półce Aby zbudować tani samochód, uruchomił głowicę szybkiego ładowania.
Chociaż korekty w zakresie zatrudnienia są nieuniknione, decyzja Muska o zwolnieniu całego zespołu Rebeki Tinucci Supercharger – przy jednoczesnym zainwestowaniu 10 miliardów dolarów tylko w tym roku w strategię sztucznej inteligencji – wywołała zamieszanie i dezorientację wśród społeczności Tesli, która… Pewnego dnia uwierzy w firmę . Do roku 2030 sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrośnie dziesięciokrotnie w porównaniu z obecnym poziomem.
„Co to oznacza dla sieci ładowania, [Tesla’s proprietary charging standard] „Nie wiem jeszcze o NACS ani o całej ekscytującej pracy, jaką wykonaliśmy w branży” – napisał Will Jameson, były szef programów strategicznego ładowania Tesli, który potwierdził raport The Information. „Jeśli Tesla zrezygnuje z korony ładującej, kto wystąpi?”
Ale to także wyjątkowa szansa dla branży na wykorzystanie talentów i wiedzy specjalistycznej nowo dostępnej w tej dziedzinie. Jeśli Tesla zrezygnuje z korony ładowania, kto wystąpi?
-willjamson (@willjamson) 30 kwietnia 2024 r
Sieć doładowań Muska od dawna postrzegana jest jako bezkonkurencyjny atut, który odizoluje Teslę od presji konkurencji. Szczególnie w Ameryce Północnej, która spóźniła się na pojazdy elektryczne, żadna inna marka nie miała dostępu do tak rozbudowanej i niezawodnej sieci szybkich ładowarek.
Proces również przebiegał bezproblemowo: właściciele Tesli musieli jedynie podłączyć się do sieci, a całą resztą zajmowała się zaplecze – najwyższej jakości, bezproblemowe doświadczenie, które ustanowiło standard rynkowy.
Decyzja Muska o odwołaniu zespołu pogłębiła rozłam wśród zwolenników deklarowanej misji Tesli Przyspieszenie pojawienia się zrównoważonego transportu Oraz doradców Muska, którzy zdecydowali się nie przesłuchiwać dyrektora generalnego, który od podstaw zbudował najcenniejszego producenta samochodów na świecie – wbrew wszystkiemu.
Ten ostatni twierdzi, że Tesla może zdjąć nogę z gazu teraz, gdy reszta amerykańskiego przemysłu przyjęła standard wtyczek i ładowania, aby zapewnić swoim klientom dostęp do jej sieci.
Przed nami jeszcze mnóstwo ciężkiej pracy
W odpowiedzi na obawy krytyków Musk wskazał, że jego zdaniem nadszedł czas na inne podejście.
„Tesla w dalszym ciągu planuje rozwijać sieć Superchargerów, ale w wolniejszym tempie w przypadku nowych lokalizacji i bardziej skupiając się na 100% dyspozycyjności i rozbudowie istniejących lokalizacji” – napisał na swojej platformie społecznościowej X.
Tesla w dalszym ciągu planuje rozwijać sieć Superchargerów, ale w wolniejszym tempie w przypadku nowych lokalizacji i bardziej skupiając się na 100% dyspozycyjności i rozbudowie istniejących lokalizacji.
– Elon Musk (@elonmusk) 30 kwietnia 2024 r
Pozostają jednak wyzwania, ponieważ druga połowa amerykańskiego rynku pojazdów elektrycznych, którego Musk nie kontroluje, opiera się na istniejących pojazdach Tesli. trzecia generacja Ładowarek i uruchomienie nowej usługi 4G.
Konkurencyjne modele nie są kompatybilne z Superchargerami V1 i V2 dostępnymi na 12 000 stacjach w całym kraju, co oznacza czekanie na stacjach dla tych, którzy potrzebują nowszych portów.
Christoph Stürmer, ekspert ds. mobilności elektrycznej w berlińskiej Inicjatywie Interfejsu Ładowania (CharIN), kwestionuje pogląd, że trudny okres dla Tesli dobiegł końca, zwłaszcza że coraz więcej producentów samochodów będzie teraz wskazywało swoim klientom w USA jej ładowarki doładowujące.
„Od czasów pojazdów elektrycznych nie wykonywano podnoszenia ciężkich ładunków Mniej niż 2% obecnej floty W Stanach Zjednoczonych 98% obszarów nadal wymaga zelektryfikowania, a wymagane inwestycje będą ogromne szczęście.
„Dział ładowania Tesli musi obsługiwać dwa razy więcej klientów, a złożoność faktycznie wzrośnie czterokrotnie, ponieważ będzie starał się obsługiwać szereg różnych marek, dlatego jego zespół potrzebuje więcej zasobów, a nie mniej”.
Tesla nie odpowiedziała szczęście Prośba o komentarz.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów