23 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Zobacz, jak robią recenzję: Najsłynniejsza tajemnica Agathy Christie, ale Meta

Zobacz, jak robią recenzję: Najsłynniejsza tajemnica Agathy Christie, ale Meta

Pułapki na myszySłynna tajemnica morderstwa Agathy Christie nigdy nie została nakręcona. Kiedy Christie podpisała prawa do filmu producentowi Johnowi Wolfe’owi, zastrzegła, że ​​film może powstać dopiero sześć miesięcy po zamknięciu spektaklu na West Endzie. nie wydarzyło się. Wciąż trwa 70 lat po otwarciu w 1952 roku, Pułapki na myszy To najdłuższa sztuka w historii. Więc film nigdy nie przyszedł.

Ten kawałek ciekawostki jest punktem fabuły w Zobacz, jak działają, mini-gra meta jednorożców przesiąknięta tradycją londyńskiego teatru. Jest to również historia powstania samego filmu, jeśli wierzyć, że producent opowieści Damian Jones jest w notatkach produkcyjnych. Jones rozważał sfilmowanie sztuki, mówi, ale kiedy dowiedział się, że Christie mu pokrzyżował plany, zobaczył sposób nie tylko na obejście tej przeszkody, ale także na obrócenie jej na swoją korzyść: był zdeterminowany, aby stworzyć fikcyjną morderstwo. Na około Sprawcy, zamieniający prawa do filmu w jedno z trybików w swoim zabójczym mechanizmie.

Zobacz, jak działająNapisany przez Marka Chappelle’a i wyreżyserowany przez Toma George’a, przewraca Christie do góry nogami, śmiejąc się dobrze z upokarzającego spektaklu, jaki tworzy ten proces. Naśmiewa się z piszczących mechanizmów gatunku, nawet jeśli na nich polega. To żart i dobry film, napędzany przez świetny zespół. Ale George i Chappelle są trochę zauroczeni własnym postmodernistycznym dowcipem i niewystarczająco zainteresowani budowaniem skomplikowanej układanki i zaspokajaniem zagadki, takiej jak, powiedzmy, szlifowany Rian Johnson. Wyjmij noże.

Zdjęcie: Parisa Tagizadeh / Photo Scout

Jednak otoczenie jest cudownie złowrogie. znak Pułapki na myszyW setnym przedstawieniu — w prawdziwym świecie, granym teraz ponad 27 500 razy — obsada pod wodzą Richarda „Dickiego” Attenborough (Harris Dickinson) zebrała się na imprezie. Jest tam producent filmowy Wolf (Reece Shearsmith) oraz Leo Kopernick (Adrien Brody), niesmaczny reżyser z Hollywood, który jest na czarnej liście Wolffa za produkcję filmu kinowego. Daredevil dramaturg Mervyn Cocker Norris (David Oyelow) ma za zadanie dostosować scenariusz. Piosenkarka teatralna Petola Spencer (Ruth Wilson) gotuje się na uboczu. Każdy jest trochę zdenerwowany z różnych powodów, a Copernic i Attenborough wdają się w bójkę na pięści. Pod koniec wieczoru Kaepernick pojawia się martwy na scenie. Czy program może trwać dalej?

Patrząc na historię produkcji, ta hipoteza jest psotna i wesoła – a to jeszcze przed pojawieniem się policji. Globalnie znudzony alkoholik inspektor Stoppard (Sam Rockwell) zostaje połączony z niezręcznym, ale podekscytowanym nowym Constable (Saoirse Ronan), aby rozwiązać sprawę. Nie otrzymują pomocy, ponieważ reszta oddziału zabijania skupia się na prawdziwym świecie, znacznie mroczniejszym, Morderstwa na Rillington Place. W porównaniu z nimi to teatralne morderstwo jest tylko trochę zabawne.

Dwustronna subtelność i subtelność tych szczegółów – podkreślanie absurdalności nieszkodliwych działań, jednocześnie zakorzenienie ich w prawdziwym czasie i miejscu – jest znakiem rozpoznawczym tego, co Zobacz, jak działają postęp i jest to jedna z głównych przyjemności filmu. Fajniej jest zgadywać, które postacie są rysunkami prawdziwych ludzi, a które wynalazkami z kreskówek, niż próbować dowiedzieć się, kto jest zabójcą.

John Wolfe (Rice Shersmith), Petola Spencer (Rita Wilson) i Anne Savile (Peppa Bennett Warner) wychodzą zza dużego, błyszczącego biurka Wolfe'a.

Zdjęcie: Parisa Tagizadeh / Photo Scout

Dwa przeboje kinowe do późnych godzin nocnych odtwarzają tę zniekształconą rzeczywistość, aby uzyskać przezabawną, twardą premię. Podobnie wygląda produkcja, tworząc promienny Londyn z lat 50. z zaskakująco autentyczną atmosferą. (Oportunizm producentów ponownie uderza: film został nakręcony podczas pandemii COVID-19, dając dostęp produkcji do niektórych z najfajniejszych londyńskich teatrów i hoteli do kręcenia, ponieważ zostały zamknięte przed zamknięciem).

Zobacz, jak działają Działa lepiej jako zwykła komedia niż jako tajemnica morderstwa, chociaż nie usuwa żadnej formy. Tekst Chappelle jest pełen smakowitej krytyki, bolesnych kalamburów i delikatnie ironicznej charakteryzacji. George, doświadczony reżyser brytyjskich komedii telewizyjnych, wie, jak zakładać i nosić knebel. Ale jest martwy rytm, a czasami sceny trwają długo w bezwietrznej mgle między żartami. Komedia, oparta na chemii między aktorami, musiała być jednym z najtrudniejszych gatunków do sfilmowania w warunkach pandemii.

Najlepsza obsada z uznaniem. Ronan, jako uroczo lojalny Stalker, wykonuje swoje komediowe kotlety z nienagannym wyczuciem czasu i śmieje się najwięcej, nie stając się pełnowymiarową postacią ani jej nie psując. Głupia naiwność Stoker zaczyna się od żartu – nagrywa wszystko, co ktoś mówi, wierzy, że sprawa jest zamykana po każdym wywiadzie – ale w rękach Ronana staje się to ujmującym rodzajem bohaterstwa.

Inspektor Stoppard (Sam Rockwell) i Constable Stalker (Saoirse Ronan) rozmawiają w małym niebieskim samochodzie policyjnym przed hotelem Savoy

Poho: Parisa Taghizadeh / Photo Scout

Kontrastujący jasny z słabnącym głosem Rockwella, mamroczący stoper doskonale wymyka się z przyjaznego podręcznika dla policjantów, ale żartobliwie niedoceniana rola Rockwella doskonale uzupełnia Ronana. Stoppard pozwala, by nietoperze wokół niego wzruszały ramionami, co jest nieco zabawniejsze, że jest prostym, trzeźwym facetem.

Opinia Dickinsona o Attenborough uważana jest za chuligaństwo, obrażając pewien rodzaj absurdu łagodnego i pionierskiego człowieka. Obsada drugoplanowa to zabójcza klasa brytyjskich profesjonalistów teatralnych i telewizyjnych: ludzie tacy jak Sian Clifford (Worek pchli), Lucian Masamati (Gra o tron), Tim Key (różne projekty Alana Partridge’a) i Shirley Henderson (Harry Potter), którzy potrafią narysować pełne miłości i dzikie charaktery w dwuwierszowej przestrzeni i sprawić, by wyglądało to na łatwe.

Zobacz, jak działają Jest skowronkiem, autotematyczną wysyłką teatralnego i filmowego kaskadera. Problem, podobnie jak większość skowronków tego rodzaju, polega na tym, że używają autoironi jako warunku wyjścia. Jest głos Adriena Brody’ego jako Kopernick, zmarły filmowiec, który chwilę przed pojawieniem się na ekranie z pogardą wybiera wulgarne obrazy i prymitywne kompozycje dla gatunku z Beyond the Grave. Jego podstawowe instynkty hollywoodzkie są również wyśmiewane w jednej chwili i propagowane w następnej. Posiadanie postaci, która wskazuje na wady twojego filmu, tak naprawdę nie usprawiedliwia ich. Ale też nie niweczy przyjemności filmowych. Zobacz, jak działają Nie tak sprytne, jak myślą twórcy, ani tak głupie, jak czasem udaje. Nie ma wiele do powiedzenia o tych, którzy nic nie wiedzą, ale „czy nie byłoby zabawnie być we własnym świecie?” I tak, okazuje się, że tak będzie.

Zobacz, jak działają Otwarcie w kinach 16 września.

READ  Kim Kardashian musiała kupić jedną z kurtek Kanye Westa przez Internet dla North